Ik gebruik Firefox omdat....

We zitten met z'n allen dit forum wel mooi vol te schrijven over Mozilla (Firefox, Sunbird, Suite, Thunderbird, etc.), maar wat is eigenlijk de reden dat we een van deze (of alle) Mozilla-producten gebruiken?
Plaats reactie
Scaniaboyy8
Berichten: 173
Lid geworden op: 17 juli 2009, 19:55
    Windows XP Firefox

Ik gebruik Firefox omdat....

Bericht door Scaniaboyy8 »

Hallo mensen,

Hier wil ik even mijn berichtje neer zetten waarom ik nou voor de browser Firefox heb gekozen.

Het begon allemaal toen ik op een soort van hack forum aanlandde. Ik bleef daar lekker hangen en ik hoorde vaker wat over Firefox, in ieder geval bijna alles wat erover gezegd werd was positief. Ik vroeg wat Firefox nu eigenlijk was en er werd me uitgelegd dat het een browser was net zoals Internet Explorer, maar dan veel beter is me gezegd. Ik ben het uiteindelijk gaan testen en het bleek inderdaad fijner en sneller te werken dan Internet Explorer. Toen ben ik dus overtuigd en overgestapt naar Firefox. Later ontdekte ik dat Firefox vele leuke dingen had waaronder de add-ons. Dat was natuurlijk nog een extra pluspuntje erboven op. Sinds al een tijdje ken ik de add-ons zoals NoScript e.d. Er handig en zulke soort gelijke script heeft Internet Explorer niet ter beschikking. Ik ben namelijk nu meer op mijn gedrag aan het letten bij de computer. Ik ben nogal zo een iemand die alles download en opent zonder te scannen dan heb ik weer een trojan en dan weer malware etc. Daar probeer ik nu op te letten en ook NoScript is erg handig. Ook vind ik het aantal thema's in Firefox erg groot alhoewel er ook veel naar mijn mening lelijke tussen zitten. Dit soort fijne snufjes heeft Internet Explorer niet en ik heb met Firefox naar mijn weten nog nooit/tot weinig problemen gehad. Ik ben erg blij met Firefox en zal zeker niet meer terugvallen op Internet Explorer. Momenteel gebruik ik het thema 'Aero SilverFox' als ik het goed heb. En ik vind het wel een mooi thema.

Dit was wel mijn verhaaltje over hoe ik aan Firefox geraakt ben.

Vragen of opmerkingen zijn altijd welkom!
Plaats reactie