Aanmeldingsgegevens binnenhalen

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Twinkelbel
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2023, 20:10
    Macintosh Firefox

Aanmeldingsgegevens binnenhalen

Bericht door Twinkelbel »

Vlgs de instructies kun je in Firefox uit Safari of Chrome aanmeldgegevens incl wachtwoorden binnenhalen. Helaas werkt dit niet waardoor ik meer dan honderd aanmeldgegevens met de hand moet invoeren. Anno 2023 zou je toch mogen verwachten dat zoiets simpels wel zou werken. Ik heb vanuit Safari een Export waar ik een CSV van kan maken maar deze is nergens rechtstreeks in te laden. Kunnen jullie de import functie aanpassen zodat deze wel werkt of zijn er ongeschreven instructies nodig om eea te laten functioneren. Zo ja dan hoor ik die graag van jullie. Thxs voor de aandacht.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Aanmeldingsgegevens binnenhalen

Bericht door Pettic »

Hier kun je de instructies vinden:
https://support.mozilla.org/nl/kb/bladw ... importeren

Druk eens op de Help-knop en vul de zoekvraag in.
Windows; Firefox; Thunderbird
Twinkelbel
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2023, 20:10
    Macintosh Firefox

Re: Aanmeldingsgegevens binnenhalen

Bericht door Twinkelbel »

Dank voor bericht, heb ik al gedaan maar dit werkt dus niet. Aanmeldingsgegevens en wachtwoorden worden NIET geïmporteerd met behulp van deze functie.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Aanmeldingsgegevens binnenhalen

Bericht door Pettic »

Het bewaren van inloggegevens in de (elke) browser is per definitie onveilig.
Het is beter om een wachtwoordbeheerder te installeren. Ik heb goede ervaringen met Bitwarden (gratis). Naast het eigen programma kun je in de browser dus ook in Firefox een extensie ervan installeren. Bitwarden heeft de mogelijkheid van importeren dus wellicht is dat een betere optie.
Windows; Firefox; Thunderbird
Plaats reactie