Waar is de Wiki?

In de Wiki staan per onderwerp uitgebreide beschrijvingen van Mozilla-termen om zo iedereen snel op weg te helpen.
De Wiki maakt het ook mogelijk dat iedereen eraan kan toevoegen en wijzigen. In dit forum wordt daarover meer uitleg gegeven en kun je erover discussieren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    unknown unknown
Contacteer:

Waar is de Wiki?

Bericht door Mudfoot »

Alle links/bookmarks voeren alleen nog maar naar de voorpagina van MozBrowser.nl?

Is dit iets tijdelijks of is er meer aan de hand?
* Thanx for invading OurSpace! * | Please DO NOT PM me for private appointments. Keep them on the board so we can all have fun.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Het viel mij ook al op ja...
Geen idee wat er aan de hand is (ik neem aan iets tijdelijks).
Martijn is nu op vakantie dus die kunnen we niks vragen.
Maar volgende week zal het hem ongetwijfeld onder de neus gewreven worden. ;)
Afbeelding
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

En ik had de wiki vandaag nodig, maar kan het ook niet vinden...

Edit: nog even wat verder gezocht. Op http://www.mozbrowser.nl/ staat een link naar Informatie (Wiki), maar dat adres blijkt niet te kloppen, want bij klikken zie ik nog steeds de hoofdpagina van mozbrowser.nl

De link naar Wiki (MozBrowser.nl) op http://www.mozilla-nl.org/ondersteuning/ opent vervolgens ook weer alleen de hoofdpagina van mozbrowser.nl

Met een beetje moeite en wat gegoogel is er wel iets, maar het lijkt bij lange na niet zo uitgebreid en volledig als de oorspronkelijke wiki.

Ik vermoed dat er wat namen van directories/bestanden in de wiki aangepast zijn, maar dat de links hetzelfde zijn gebleven, of dat de links aangepast zijn naar nieuwe locaties, maar dat die nieuwe locaties nog niet bestaan.

Hier is iemand aan iets begonnen maar heeft vervolgens volkomen vergeten om het af te maken...

Edit: opgelost! Zie bericht van 17 januari in deze topic.
Laatst gewijzigd door Manuel op 17 januari 2008, 14:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Manuel schreef:Hier is iemand aan iets begonnen maar heeft vervolgens volkomen vergeten om het af te maken...
Nope, dat is niet het geval. De wiki moest worden geupgrade. Daarom is deze tijdelijk offline gehaald. Inmiddels is de wiki weer bereikbaar gemaakt via www.mozbrowser.nl/wiki
Dit is echter een tijdelijk adres, want uiteindelijk wil ik weer /wiki in gebruik nemen. Tot die tijd wil ik eigenlijk voorkomen dat er veel naar het mediawiki-adres wordt verwezen, aangezien die uiteindelijk weer verdwijnt.

De wiki moet eigenlijk nog wat verder worden ge-upgrade (tot en met de nieuwste versie van de Mediawiki-software). Daarvoor moet echter eerst de server van een upgrade worden voorzien. Dat is nog even wachten. Dan zal de wiki ook weer op /wiki beschikbaar komen.
Laatst gewijzigd door nirwana op 17 januari 2008, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Martijn, dank voor de uitleg!

Blijft wel dat ik waar je voor gekozen hebt (met als gevolg links die niet werken, en een wiki die onvindbaar is) erg verwarrend vind...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Manuel schreef:Blijft wel dat ik waar je voor gekozen hebt (met als gevolg links die niet werken, en een wiki die onvindbaar is) erg verwarrend vind...
Het is niet optimaal, maar gelukkig is het een tijdelijke situatie.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

nirwana schreef:
Manuel schreef:Blijft wel dat ik waar je voor gekozen hebt (met als gevolg links die niet werken, en een wiki die onvindbaar is) erg verwarrend vind...
Het is niet optimaal, maar gelukkig is het een tijdelijke situatie.
Ik wacht het af, dan... Je zult er goede redenen voor hebben, daar ben ik van overtuigd.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Inmiddels staat de wiki weer op www.mozbrowser.nl/wiki
Dus bestaande links binnen het forum moeten nu weer werken.
Ik denk dat alleen degenen die in de tussentijd naar /mediawiki hebben verwezen even hun berichten moeten bijwerken zodat ook die naar /wiki gaan verwijzen.
Sorry voor dit ongemak...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

nirwana schreef:Inmiddels staat de wiki weer op www.mozbrowser.nl/wiki
Dus bestaande links binnen het forum moeten nu weer werken.
Ik denk dat alleen degenen die in de tussentijd naar /mediawiki hebben verwezen even hun berichten moeten bijwerken zodat ook die naar /wiki gaan verwijzen.
Wat ik kon vinden heb ik aangepast.
nirwana schreef:Sorry voor dit ongemak...
Het is je vergeven... :wink: En dank voor de moeite!
Plaats reactie