Nieuwe wiki-structuur

In de Wiki staan per onderwerp uitgebreide beschrijvingen van Mozilla-termen om zo iedereen snel op weg te helpen.
De Wiki maakt het ook mogelijk dat iedereen eraan kan toevoegen en wijzigen. In dit forum wordt daarover meer uitleg gegeven en kun je erover discussieren.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

nirwana schreef:We gaan er van uit dat de lezers van de wiki ook van alle leeftijden en gebruikersniveaus zijn. Daarom kan het handig zijn als een doorsnede van de Mozilla-gebruikers aan de artikelen in de wiki meehelpt. Stel dat een bepaalde uitleg in de wiki voor jou niet duidelijk is, dan kun je die mogelijk nog verder verduidelijken. Stel je schrijft een artikel over iets en die tekst klopt misschien niet helemaal, dan kan iemand anders die tekst later wat bijschafen. Wel is het handig als je zelf iemand vraagt om de tekst even na te lopen als je er nog niet geheel zeker van bent.
Zal het de komende tijd wel eens doorspitten of het wel noob-proof is. :lol:
Als ik wat tegenkom laat ik het wel weten, of wellicht eventuele aanvullingen kan bedenken.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

adri schreef:Zal het de komende tijd wel eens doorspitten of het wel noob-proof is. Als ik wat tegenkom laat ik het wel weten, of wellicht eventuele aanvullingen kan bedenken.
Dat lijkt me goed. Zo kan iedereen op z'n eigen niveau een steentje bijdragen (en terloops ook nog wat kennis van anderen opsteken).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik denk dat de grote lijnen zowat gezet zijn. Iedereen mag beginnen schrijven. Als je een artikel ziet dat je wilt schrijven, begin er dan gewoon aan (je hoeft het niet aan te kondigen of zo).

Als je je niet zeker genoeg voelt om te schrijven, maar je bent goed in taal, lees dan de reeds geschreven teksten na. Je mag best stukken herschrijven als dat het artikel duidelijker maakt.

Een artikel bewerken kan je door op de "bewerken"-tab (bovenaan) te klikken. Als het kan, probeer dan een korte samenvatting te schrijven in het "Samenvatting"-veld. Dit maakt het voor de anderen duidelijker om de wijzigingen bij te houden.

Als je het niet eens bent met iets, gebruik dan de Overlegpagina's. Ieder artikel heeft zo'n overlegpagina. Klik bovenaan op de tab "Overleg" en voeg tekst toe. Klik daarna op de knop "Handtekening invoegen" om je naam en de tijd in te voegen (anders worden de discussies een beetje onoverzichtelijk).

De voorpagina kan niet door iedereen bewerkt worden. Dit is om te vermijden dat iedereen deze zomaar zou gaan bewerken. Als je verbeteringen wilt toevoegen, gebruik dan de overlegpagina. Eén SysOps zal de aanpassing dan doorvoeren.

Ik hoop dat deze wiki uitgroeid tot een mooie referentie voor de Nederlandstalige Mozillagemeenschap... :)
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Ik zal even subscriben op de rss-feed (hint ;) )

...waar staat die feed nou :? ?
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ucchan schreef:Ik zal even subscriben op de rss-feed (hint ;) )

...waar staat die feed nou :? ?
Gewoon even goed zoeken.

Je hebt met de nieuwe wiki 3 mogelijkheden:
- RSS: www.mozbrowser.nl/wiki/rss.php (die hadden we zelf geschreven voor de vorige wiki-versie)
- RSS: http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php ... s&feed=rss
- Atom: http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php ... &feed=atom
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie