"populaire extensies"... wat is populair?

In de Wiki staan per onderwerp uitgebreide beschrijvingen van Mozilla-termen om zo iedereen snel op weg te helpen.
De Wiki maakt het ook mogelijk dat iedereen eraan kan toevoegen en wijzigen. In dit forum wordt daarover meer uitleg gegeven en kun je erover discussieren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

"populaire extensies"... wat is populair?

Bericht door Tjaard »

Ik wierp een blik op de lijst extensies... en veel ervan zijn best gedateerd. Maar wie bepaalt wat een populaire extensie is en wat niet? Het is namelijk nu nogal een draconische lijst om 'op weg te helpen' ;) . Verder viel het me op dat bij geen enkele extensie een link naar de betreffende lijst staat.

Oh, en... ik wil uiteraard graag helpen ;) .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: "populaire extensies"... wat is populair?

Bericht door ByteWarrior »

ucchan schreef:Ik wierp een blik op de lijst extensies... en veel ervan zijn best gedateerd. Maar wie bepaalt wat een populaire extensie is en wat niet? Het is namelijk nu nogal een draconische lijst om 'op weg te helpen' ;) .
Die titel "populaire extensies" is overgenomen uit de "oude" wiki. Ik denk dat die titel gerust veranderd mag worden in "enkele extensies" of iets in die aard.

Ik denk dat het quasi onmogelijk is om een uitgebreide up to date lijst van extensies bij te houden. Neem gewoon enkele extensies waar jij veel over weet en schrijf er iets over.

Het zou leuk zijn als er op de pagina over de extensies meer stond dan enkel de beschrijving van wat de extensie doet. Een korte uitleg van de opties zou in sommige gevallen mooi meegenomen zijn, zeker bij de wat uitgebreidere extensies.
Verder viel het me op dat bij geen enkele extensie een link naar de betreffende lijst staat.
Die mag er inderdaad bijgezet worden. Onderaan staat echter een link naar de categorie "Extensies". Daar vind je een alfabetische lijst van alle extensies.
Oh, en... ik wil uiteraard graag helpen ;) .
Ik verwachtte niets minder. :-)
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

M'n punt is vooral dat het misschien een idee is die lijst uit te dunnen en de extensies over te houden die ook daadwerkelijk geliefd en/of erg nuttig zijn. Het is nu nogal... veel :roll: ... en die alfabetische lijst is iets anders dan waar ik vandaan kwam, dat surft wat vervelend ;) .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

ucchan schreef:M'n punt is vooral dat het misschien een idee is die lijst uit te dunnen en de extensies over te houden die ook daadwerkelijk geliefd en/of erg nuttig zijn. Het is nu nogal... veel :roll: ...
Ja, ik merk ook dat er enkele extensies tussenstaan die ik persoonlijk niet echt zou aanraden aan iemand. Maar daarvoor kan iemand wel geholpen zijn door de uitleg die er staat...
en die alfabetische lijst is iets anders dan waar ik vandaan kwam, dat surft wat vervelend ;) .
Die categorielijst wordt automatisch aangemaakt door Wikipedia.

Eigenlijk is het de bedoeling dat:
1) op de Extensies-pagina uitgelegd wordt wat extensies zijn. Daar kan een korte lijst komen met enkele belangrijke én veelgebruikte extensies. Daar kan op de overlegpagina over gestemd worden.
2) in de Extensies-categorie komen alle extensies waarvan een pagina bestaat. Dit is dus eigenlijk gewoon een alfabetisch overzicht. Er zal een link komen vanaf de 'Extensiespagina' naar deze categorie.

Hopelijk zal het zo wat duidelijker worden...
Plaats reactie