extensie click&clean hoe ccleaner hierin activeren ?

Hierin kan alles wat te maken heeft met beveiliging op het Internet. Bijvoorbeeld het beveiligd versturen van emails of het voorkomen van adware, spyware en andere ongewenste software.
Plaats reactie
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 8 Firefox

extensie click&clean hoe ccleaner hierin activeren ?

Bericht door toshibake »

Hallo,

ik heb click&clean geïnstalleerd enkel en alleen om ccleaner automatisch op te starten bij afsluiten browser, weet er iemand wat ik juist moet invullen in de velden bij click & clean (external application when browser closes command.........
arguments..........

Bij voorbaat dank
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: extensie click&clean hoe ccleaner hierin activeren ?

Bericht door adri »

Ik vraag me eerlijk gezegd af wat de toegevoegde waarde is van CCleaner automatisch opstarten na het sluiten van FF (al die dingen kun je volgens mij in FF zelf ook instellen).
Afbeelding
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 8 Firefox

Re: extensie click&clean hoe ccleaner hierin activeren ?

Bericht door toshibake »

Tja, welke instellingen moet ik dan gebruiken in firefox zelf om bij afsluiten alle browsergeschiedenis (met inbegrip van cookies, wachtwoorden, flash cookie enz) automatisch te verwijderen zonder echter bepaalde andere cookies kwijt te spelen (zie vorige vraag ivm instellingen duck duck zoekmachine) Is het dan bij privacy aangepaste instellingen gebruiken voor geschiedenis, niks aanvinken bij cookies, enkel cookies die behouden moeten worden in rechter kolom plaatsen bij toegestane cookies (duckduckgo dus), en wel vinkje plaatsen bij geschiedenis wissen bij afsluiten firefox ? En addon better privacy gebruiken om flash cookie op te ruimen ? De bedoeling is dus om alles zoveel mogelijk terug te wissen bij afsluiten computer (enkel duckduck go instellingen zouden behouden moeten worden, zie vorige vraag)
Bij voorbaat dank voor de moeite
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: extensie click&clean hoe ccleaner hierin activeren ?

Bericht door adri »

Hmm, het is toch lastiger dan ik dacht...
Met de add-on CookieCuller schijnt het wel te gaan.
Wat "flash cookies" betreft, op de website van Adobe kun je lezen hoe je die uitschakelt:
http://helpx.adobe.com/flash-player/kb/ ... flash.html
Afbeelding
JacquesC
Berichten: 454
Lid geworden op: 20 januari 2005, 11:15
    Ubuntu Firefox

Re: extensie click&clean hoe ccleaner hierin activeren ?

Bericht door JacquesC »

Heb je hier wat aan?
http://www.ghacks.net/2011/03/09/config ... lect-ones/
Je moet bij "Exceptions Cookies" geen "www." gebruiken.
In tegenstelling tot de opmerking bij Update werkt het bij mij wel.

Mvg Jacques
Mozilla/5.0 (X11; Mint; Linux x86_64; rv:127.0) Gecko/ Firefox/127.0
Mozilla/5.0 (X11; Mint; Linux x86_64; rv:127.0) Gecko/ Thunderbird/127.0
JacquesC
Berichten: 454
Lid geworden op: 20 januari 2005, 11:15
    Ubuntu Firefox

Re: extensie click&clean hoe ccleaner hierin activeren ?

Bericht door JacquesC »

Een andere mogelijkheid is deze addon.
https://addons.mozilla.org/firefox/addo ... it-220876/

Mvg Jacques
Mozilla/5.0 (X11; Mint; Linux x86_64; rv:127.0) Gecko/ Firefox/127.0
Mozilla/5.0 (X11; Mint; Linux x86_64; rv:127.0) Gecko/ Thunderbird/127.0
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 8 Firefox

Re: extensie click&clean hoe ccleaner hierin activeren ?

Bericht door toshibake »

Mag ik iedereen bedanken voor de reacties, heb weer heel wat bijgeleerd, met voorgestelde addons lukt het inderdaad, ook instellingen adobe reader verandert, schuifbalkje op nul gezet, ben nog wel aan het twijfelen om ccleaner toch bij boot te laten opstarten (duurt toch maar enkele seconden) verwijdert uiteindelijk toch ook alle cookies enz en houd wel rekening met duckduck niet verwijderen (want dit is toch wat er fout liep bij firefox zelf als je vinkje zet bij geschiedenis wissen bij afsluiten browser).

Als je ccleaner het werk laat doen gebeurt er bij mij tenandere nog iets. Hij wist iedere keer toch nog zaken bij internet explorer hoewel ik die niet gebruik, misschien omdat die uiteindelijk toch nog op mijn computer staat ? Als ik internet explorer verwijder (recentste versie) lijkt het er wel op dat de vorige versie er gewoon voor in de plaats komt
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: extensie click&clean hoe ccleaner hierin activeren ?

Bericht door Frederik »

Dat klopt, omdat IE 'ingebakken' zit in Windows en derhalve niet te verwijderen. Je kunt hem wel helemaal uitschakelen via 'Windows onderdelen in- en uitschakelen', maar hij blijft wel aanwezig. Alleen zie je hem dan niet meer.
Plaats reactie