Telefonica in Spanje en Outlook Express

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 maart 2006, 8:45
Locatie: Calpe, España
    unknown unknown
Contacteer:

Telefonica in Spanje en Outlook Express

Bericht door Fred »

Nu ik in Spanje ben aangeland, moest ik ook opzoek naar een nieuwe provider. Ook hier is de concurrentie moordend onder de providers, maar dat heeft wel tot gevolg dat de tarieven lekker laag zijn. Ik heb nu gekozen voor Telefonica, lekkere snelle adsl en telefoon. En de prijs, 17,00 Euro per maand voor adsl en gratis bellen in het binnenland, dag en nacht!

Dan maar eens outlook instellen. Voor de binnenkomende mail gebruik ik de server van het hostingbedrijf, dus dat is geen probleem. Voor de uitgaande post moet je de smtp server van Telefonica gebruiken. En dat levert een probleem op, want je kunt deze smtp server alleen gebruiken als je ook voor de binnenkomende mail Telefonica gebruikt. De heren hebben dat geheel afgeschermd.

Dus heb ik mijn hostingbedrijf gevraagd of zij een smtp server hebben, nou, niet dus....

Weet iemand een oplossing hoe ik nu toch mijn mail kan verzenden met Outlook?

Alvast bedankt!

Fred
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

je kunt altijd de smtp van gmail gebruiken voor je uitgaande berichten als telefonica jou niet toestaat de berichten van jouw eigen domein te versturen via hun smtp(vreemd overigens)
Gebruikersavatar
Fred
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 maart 2006, 8:45
Locatie: Calpe, España
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Fred »

Is ook heel vreemd dat Telefonica dit niet toe staat, heb toevallig in de krant gelezen dat zij een boete van 20 miljoen Euro hebben gekregen voor deze grappen....

Maar bedankt voor je tip!

m. vr. groet,

Fred
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Dat heet "POP before SMTP". Het is een van de methodes om ervoor te zorgen dat een SMTP server niet wordt gebruikt als open relay. Het werkt simpel: je haalt eerst je e-mail binnen, waardoor je aanlogt op de POP server. De provider weet dan dat je een 'echte' gebruiker bent ipv een spammer en onthoudt je IP-adres. Alle e-mail die (binnen een bepaalde tijd) wordt verzonden vanaf dat IP-adres wordt dan goedgekeurd. Deze praktijk wordt meer en meer gebruikt door providers en het zou me verbazen als men dit zou gaan bestraffen.

Als je dus de account die je van je provider hebt gekregen bij in je mail client zet en eerst de mail daarvan ophaalt, dan kan je zonder probleem hun SMTP server gebruiken. De Get before Send-extensie kan daarvoor wel van pas komen in Thunderbird.

Die boete voor Telefónica is volgens mij vanwege het misbruiken van hun monopolie op het telefoonnetwerk.
Mario
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 maart 2011, 13:43
    Windows XP Internet Explorer 8

Re: Telefonica in Spanje en Outlook Express

Bericht door Mario »

Je kunt niet standaard vanaf een ander IP adres / netwerk je eigen thuis smtp server gebruiken, dit is i.v.m. beveiliging voor bots die spam versturen. Ik gebruik een geautoriseerde smtp server via Sa5kia (http://www.sa5kia.nl), hiermee kan ik met mijn eigen e-mail adres waar ik ook ben, altijd e-mails versturen. Het kost slechts 14,95 per jaar.
menno47
Berichten: 237
Lid geworden op: 3 augustus 2007, 12:59
Locatie: Groningen
    Windows 7 Firefox

Re: Telefonica in Spanje en Outlook Express

Bericht door menno47 »

Maak een Gmail account aan en gebruik de smtp-instelling van Gmail voor het verzenden van je mail, dat kost je helegaar niets ! :)
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !

Grouten oet Grunnen (Stad)
Plaats reactie