NVU: HTML invoegen

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Cazador
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 juli 2010, 18:06
    Windows XP Internet Explorer 8

NVU: HTML invoegen

Bericht door Cazador »

Ik heb problemen met het invoegen van html in Nvu.
Als ik bv een teller of een youtube html code invoeg krijg ik de melding: "Om de beveiliging van uw computer te verbeteren, heeft Internet Explorer deze webpagina beperkt in het uitvoeren van scripts of ActiveX-besturingselementen, die mogelijk toegang verschaffen tot uw computer. Klik hier voor opties…."
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: NVU: HTML invoegen

Bericht door Frederik »

De oplossing ligt in het toestemming verlenen van het uitvoeren van de besturingselementen waar IE om vraagt.
klik dus op 'klik hier voor de opties'. :roll:

Ligt dus niet aan Nvu en met Firefox en andere browsers heb je dit soort problemen niet. Weer typisch IE ellende.
Cazador
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 juli 2010, 18:06
    Windows XP Internet Explorer 8

Re: NVU: HTML invoegen

Bericht door Cazador »

Ok dus er is geen andere oplossing voor, jammer.
Voor mezelf is het geen probleem om die toestemming te verlenen maar andere die mijn site bezoeken zullen dat misschien niet snel doen.
In ieder geval bedankt voor je antwoord.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: NVU: HTML invoegen

Bericht door Frederik »

Ik denk dat dit met de veiligheidsinstellingen van je browser te maken heeft. Normaal gesproken vraagt IE helemaal niet om toestemming
om een teller of youtube filmpje te laten zien.
Cazador
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 juli 2010, 18:06
    Windows XP Internet Explorer 8

Re: NVU: HTML invoegen

Bericht door Cazador »

Mijn vorige website had ik in Publisher gemaakt en toen vroeg IE niet om toestemming. Alleen met de website die ik in Nvu heb gemaakt krijg ik dit probleem.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: NVU: HTML invoegen

Bericht door Frederik »

Publisher is van Microsoft en IE is van Microsoft.
Microsoft vertrouwt alles van Microsoft.
Iets anders (niet microsoft en dan vooral websites) levert (vaak) problemen op.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Mozilla
Contacteer:

Re: NVU: HTML invoegen

Bericht door nirwana »

Cazador schreef:Voor mezelf is het geen probleem om die toestemming te verlenen maar andere die mijn site bezoeken zullen dat misschien niet snel doen.
Tip: bekijk jouw eigen website ook eens op een heel andere computer om te zien waar het probleem in schuilt. Je moet de webpagina dan wel eerst naar een webserver hebben gepubliceerd.

Daarnaast kan het zijn dat als je jouw website nog niet op een server hebt gepubliceerd en je vraagt deze lokaal in IE op, dat IE dan een beetje paranoia doet met dergelijke waarschuwingen. IE heeft namelijk in voorgaande jaren ook de spyware groot gemaakt en nu is die browser een beetje wantrouwend tegenover scripts en componenten (ActiveX) die vanaf jouw eigen computer iets in de webbrowser proberen uit te voeren.

PS: wees je er ook van bewust dat ActiveX-componenten niet in Firefox werken.
Misschien doet het script wel aan browser-sniffing en dan kan voor IE een ActiveX worden aangeboden en voor andere browsers netjes Javascript. Is dat echter niet het geval dan denk ik dat een ActiveX in Firefox niet gaat werken en dat je dan beter een ander script kunt zoeken.

Als je hier op het forum aangeeft wat het script zou moeten doen dan kunnen we jou daar vast wel verder mee helpen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie