Nederlands ipv Engels

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
sers
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 november 2011, 13:29
    Windows XP Chrome

Nederlands ipv Engels

Bericht door sers »

Goede morgen

Ik gebruik al een paar jaar Kompozer maar ben en blijf een amateur op website gebied.
Hoe het komt weet ik niet maar opeens is mijn programma engelstalig geworden terwijl ik gewend was met het Nederlandse menu.
Mijn vraag is:
Kan ik Kompozer deleten en opnieuw instaleren (in het Nederlands) zonder dat ik daarbij mijn bestaande pagina's en gif etc verlies?
Alvast bedankt voor uw antwoord!

PS
Nu ik toch op dit forum ben:
Hoe kan ik een text in 1 rij van een tabel laten knipperen?
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Ubuntu Firefox

Re: Nederlands ipv Engels

Bericht door Frederik »

De laatste versie van Kompozer is mede dankzij ons in het Nederlands vertaald, versie 0.8b3:
http://www.kompozer.net/download.php

wil je de huidige versie blijven gebruiken, taalbestand:
http://www.kompozer.net/download-07.php#l10n
sers
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 november 2011, 13:29
    Windows XP Chrome

Re: Nederlands ipv Engels

Bericht door sers »

dank u wel maar kan ik Kompozer deleten en opnieuw installeren (in het Nederlands) zonder dat ik daarbij mijn bestaande pagina's en gifs etc etc verlies?
Alvast bedankt voor uw antwoord!
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Ubuntu Firefox

Re: Nederlands ipv Engels

Bericht door Frederik »

Ja, want de bestaande webpagina's die je gemaakt heb worden op een andere locatie bewaard.

Knipperende tekst is geen geldig html gebruik, ik zou het niet gebruiken.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Nederlands ipv Engels

Bericht door nirwana »

Frederik schreef:Knipperende tekst is geen geldig html gebruik, ik zou het niet gebruiken.
Iets meer achtergrond-informatie:
- bepaalde browsers ondersteunen wel knipperende tekst (via de Blink-instructie), maar dit wordt niet door alle browsers ondersteund
- andere browsers ondersteunen weer een slideshow (marquee), maar ook dat is niet gestandaardiseerd
- daarnaast wordt knipperende tekst vaak als storend ervaren, dus kun je dit beter niet gebruiken

Welke reden zou je hebben om knipperende tekst te willen gebruiken ? Misschien bestaat daarvoor wel een alternatieve methode die wel algemeen aanvaard is op het Internet.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie