Alternatief voor "flash" albums van Adobe ?

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
brandlijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 22 oktober 2005, 11:56
Locatie: Apeldoorn
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Alternatief voor "flash" albums van Adobe ?

Bericht door brandlijn »

Sinds jaren pas ik op diverse websites flash fotoalbums toe van Adobe Elements.
Apple en Android ondersteunen deze (flash)techniek niet meer.
Probleem: men kan de fotoalbums niet meer bekijken op een tablet, mogelijk in de toekomst ook niet op de pc :(

Twee vragen,
is er een veilige methode om toch op een tablet de bestaande albums te bekijken?
wat is een goed alternatief voor de huidige flash albums?

Graag een reactie.
Met Vriendelijke Groet,

Jan
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 8.1 Firefox
Contacteer:

Re: Alternatief voor "flash" albums van Adobe ?

Bericht door nirwana »

Jan,

Bedoel je met "bestaande albums" dat je deze zonder aanpassingen op een tablet wilt kunnen bekijken ?

Ik denk dat je het beste deze albums kunt omzetten zodat je daarvoor geen Flash meer nodig hebt.
Heb je de originele foto's nog ? Of waarschijnlijk staan deze nog ergens op disk op de huidige webserver ? Dan kun je die namelijk gebruiken om daaruit nieuwe foto-albums te genereren.

Op http://freeware-grafisch.startpagina.nl heb ik in de Fotoalbum-categorie diverse gratis software waarmee je een foto-album kunt genereren. Bij de meeste programma's verwijs je naar een map en vervolgens genereert het programma dan de bijbehorende webpagina's. Die HTML-pagina's kun je dan naar jouw website uploaden.

Tegenwoordig worden content-management-systemen ook steeds eenvoudiger te gebruiken voor een website.
Als jouw huidige website bijvoorbeeld PHP-code ondersteunt dan kun je daar al snel een CMS op plaatsen.

Hier een voorbeeld van een foto-album dat GetSimple als CMS gebruikt en waarvan de foto's via Google's Picasa zijn opgeslagen:
www.zeeuwsedagvanhetpaard.nl/index.php?id=foto-album
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Ubuntu Firefox

Re: Alternatief voor "flash" albums van Adobe ?

Bericht door Frederik »

Als het niet gratis hoeft en iets mag kosten: Jalbum, erg mooi en gemakkelijk te hanteren programma.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Alternatief voor "flash" albums van Adobe ?

Bericht door nirwana »

Als ik http://jalbum.net/blog/entry/free-for-n ... ercial-use lees, dan is jAlbum nog wel gratis te gebruiken voor niet-commercieel gebruik.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie