Van Kompozer naar Bluegriffon

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
smurfje70
Berichten: 1
Lid geworden op: 2 maart 2015, 13:06
    Windows 7 Mozilla

Van Kompozer naar Bluegriffon

Bericht door smurfje70 »

Heey hoi,

Lang geleden websites gemaakt in Nvu, daarna Kompozer...en toen ff pauze.
Maar eigenlijk ben ik er wel aan toe om Bluegriffon uit te proberen.
Maar zag op deze site http://bluegriffon.org/pages/Download een datum van 19 juni 2013 staan.
Sindsdien niet meer bijgewerkt? Heeft het wel nut om het te downloaden of is Kompozer net zo goed.

Anneke
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Van Kompozer naar Bluegriffon

Bericht door nirwana »

Anneke,

Kompozer bevat wat foutjes, maar daar is vaak wel mee te leven.
Ik heb ook het idee dat Bluegriffon stil ligt qua ontwikkeling. Ik las ook een dergelijk bericht van Daniel, de ontwikkelaar.

Eerlijk gezegd vraag ik me af of het hele concept van het met een offline editor bewerken van webpagina's nog wel zo handig is.

Bij een website wil je graag een uniforme opmaak in de pagina's doorvoeren, zodat je snel een nieuwe pagina kunt toevoegen of een pagina kunt aanpassen. Wil je dat met een offline editor doen dan heb je daarvoor een soort sjabloon-systeem (templates) nodig.
Maar er zijn weinig offline editors die dat (goed) ondersteunen (Dreamweaver misschien ?).

Vandaar dat ik tegenwoordig al snel een Content Management System (CMS) erbij haal.
Deze systemen zijn vaak gratis, hebben soms alleen Php-ondersteuning nodig en menige webhost biedt dergelijke ondersteuning. Dan hoef je alleen 1 template te onderhouden en de content sla je los in de database op. Ben je toe aan een ander uiterlijk dan pas je het thema aan of je zet er een ander thema naast.

Maar goed, dat is slechts mijn persoonlijke ervaring en misschien niet direct een antwoord op jouw vraag.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie