Mail verdwijnt (tijdens indexering?)

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
MikeNL
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 februari 2023, 21:59
    Windows 10 Firefox

Mail verdwijnt (tijdens indexering?)

Bericht door MikeNL »

Ik gebruik al jaren Thunderbird en eigenlijk altijd naar tevredenheid. De laatste manden echter problemen met 2 zaken die samen lijken te hangen met indexering. Ten eerste (en dat is het vervelendste probleem) raak ik mails kwijt. Als er tijdens het downloaden van de mail ook een indexering plaatsvindt dan zijn lijken de emails niet opgeslagen te worden. Of ze wel gedownload worden, maar dat de indexering in de weg zit of dat het iets anders is kan ik niet zien, maar het resultaat is dus dat ik ze niet lokaal heb staan.

Ik heb mijn mailaccounts op POP3 staan en download mij n mails naar een eigen PC.

Ander probleem is dat regelmatig bij een indexering ik al mijn kolominstellingen kwijtraak. Niet altijd, maar ongeveer in een kwart van de gevallen. De instellingen verspringen dan naar de standaard instellingen. Sortering verspringt bijvoorbeeld van oud naar nieuw en alle kolommen die in geselecteerd heb die worden weer gedeselecteerd. Alle kolommen die ik gedeselecteerd heb wordt weer geselecteerd (en ook conversaties worden weer ingeschakeld).

Ik heb het idee dat deze problemen ergens gerelateerd zijn, maar weet niet goed hoe. Het liefst zou ik de indexering uitzetten, maar ik zie niet goed hoe.

Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen om dit probleem te tackelen?
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Mail verdwijnt (tijdens indexering?)

Bericht door Mad Maks »

Hi
Indexering kan je uitzetten in Instellingen=>Algemeen=>helemaal onderaan. Maar ik betwijfel dat dat de oorzaak is.
Groet
Tim Maks
MikeNL
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 februari 2023, 21:59
    Windows 10 Firefox

Re: Mail verdwijnt (tijdens indexering?)

Bericht door MikeNL »

Hoi Tim,

bedankt voor je reactie. Deze heb ik al uitgezet, maar er wordt nog steeds een samenvattingsbestand gemaakt. Is dus helaas niet de oorzaak.

Groeten,

Mike
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Mail verdwijnt (tijdens indexering?)

Bericht door Mad Maks »

Hi
het samenvattingsbestand is wat anders dan indexeren :-) heb je comprimeren aanstaan of doe je je dat handmatig, het kan helpen om te comprimeren want dan wordt de samenvattingsbestand opnieuw aangemaakt, zie https://support.mozilla.org/nl/kb/mappen-comprimeren

Succes
Tim Maks
Plaats reactie