probleem met instellen na wijziging bij Ziggo

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
BenH
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mei 2022, 10:06
    Windows 10 Chrome

probleem met instellen na wijziging bij Ziggo

Bericht door BenH »

Ziggo (UPC) heeft wijzigingen aangebracht in de mailbeveiliging maar met de genoemde instellingen kan ik geen mails meer ontvangen.
Op een desktop PC werkt het niet en houdt Thunderbird ook niet de instellingen vast maar zet deze na elk opstart terug naar de oude instellingen.
Op een laptop blijven die nieuwe instellingen wel bewaard maar verder is alles hetzelfde en werkt het ook niet. Op beide krijg ik de melding dat er geen mails zijn. Mijn instelling zijn: pop.upcmail.nl, poort 995, SSL/TLS. Voor verzenden: smtp.upcmail.nl, poort 587, beveiliging STARTTLS. Weet iemand wat er fout kan zijn? Alvast mijn dank voor het (de) antwoord(en). Naar Ziggo kan je geen mail sturen, een webformulier is niet meer te vinden en bellen is voor mij, i.v.m. MS, niet zo makkelijk.
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 184
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: probleem met instellen na wijziging bij Ziggo

Bericht door markh »

Hallo Ben,
Ik denk dat de ‘UPCmail’-instellingen niet juist zijn, Ziggo gebruikt tegenwoordig overal vaste instellingen voor.
Ziggo heeft een stappenplan op haar website staan voor het instellen van e-mail: https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-m ... stellingen. Heb je dit al geprobeerd te volgen?
BenH
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mei 2022, 10:06
    Windows 10 Firefox

Re: probleem met instellen na wijziging bij Ziggo

Bericht door BenH »

Beste markh,
Dat is het eerste wat ik heb gedaan maar de instellingen voor pop kan ik, eerder wel maar nu niet meer, vinden.
De gebruikte instellingen heb ik opgehaald direct na de eerste aankondiging van de wijziging.
Wat er nu wel staat is voor imap maar dat wil ik niet.
Voor mij is e-mail hetzelfde als dat voor anderen is met berichten uitwisselen via apps op de smartphone.
Elk apparaat met een aanraakscherm werkt bij mij niet goed waarchijnlijk door kleine motorieke storingen a.g.v . ms.
Heb wel andere, (eigen domein) mail adressen die wel goed werken maar die zijn voor meer prive zaken.
m.v.grt/ Ben
BenH
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mei 2022, 10:06
    Windows 10 Firefox

Re: probleem met instellen na wijziging bij Ziggo

Bericht door BenH »

Beste markh,
De pagina waar je naar verwijst heb ik ook nog berkeken. Daar wordt je door Ziggo zelf niet naar doorgestuurd. Maar de instellingen die daar staan zijn dezelfde als ik eerder had gevonden. Allleen moet ik voor "ziggo" invullen "upcmail" en "verificatie vereist=ja" die instelmogelijkheid kan ik bij Thunderbird niet vinden, kijk ik niet goed of is die er ook niet?
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 184
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: probleem met instellen na wijziging bij Ziggo

Bericht door markh »

BenH schreef: 1 juni 2023, 9:48 Beste markh,
De pagina waar je naar verwijst heb ik ook nog berkeken. Daar wordt je door Ziggo zelf niet naar doorgestuurd. Maar de instellingen die daar staan zijn dezelfde als ik eerder had gevonden. Allleen moet ik voor "ziggo" invullen "upcmail" en "verificatie vereist=ja" die instelmogelijkheid kan ik bij Thunderbird niet vinden, kijk ik niet goed of is die er ook niet?
Ik denk dat je gewoon de Ziggo-servergegevens kunt gebruiken. In Thunderbird vind je de serverinstellingen bij Instellingen (tandwiel linksonder) > Accountinstellingen > Serverinstellingen. Vul dan bij Verbindingsbeveiliging ‘SSL/TLS’ in en bij Authenticatiemethode ‘Normaal wachtwoord’. Dat zou moeten werken.
Plaats reactie