Nederlands gebruik Firefox blijft achter

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Nederlands gebruik Firefox blijft achter

Bericht door vulture »

In een interview met Tristan Nitot Hoofd van de Europese Mozilla geeft hij aan dat Nederland een van de slechts scorende landen in Europa is met het Firefox gebruik. Dit ondanks de www.steunfirefox.nl actie van vorig jaar wat resulteerde in een pagina grote advertentie in de Spits. Finland en Duitsland zijn de powerusers in Euro met een respectievelijk % van 38 en 30 procent. Het gebruik in Duitsland is zo hoog omdat Duitsers veiligheid hoog in het vaandel hebben staan.

Mozilla houd ook een aardige kasreserve achter de hand om niet de onafhankelijkheid te verliezen aan andere partijen. De funtionaliteit van de browser staat hoog in het vaandel. Pas als de browser er beter van wordt worden er samenwerkings verbanden aangegaan. (Google, Adobe, Real Networks.)

bron Emerce.nl
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

Soms ligt in het omdraaien van een probleem de oplossing. Zoals ik het zie is er nog erg veel ruimte voor de groei van het marktaandeel in Nederland.

In Nederland is het Internet gebruik erg groot, denk aan de 1 petabyte per dag door de AMS-IX. Maar er zijn slechts 16 miljoen gebruikers die deze gigiantische data stroom genereren. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander dus helaas erg veel IE hits veroorzaakt...

Elke Nederlander die switched zal denk ik ietsjes (maar dan ook maar een heel klein beetje) zwaarder wegen in de browser statistieken t.o.v. landen met veel meer inwoners (Duitsland, Frankrijk).

Dus werk aan de winkel! Probeer zoveel mogelijk nieuwe mensen te ontmoeten en geef ze de tip om te switchen naar MFF en MTB!

In dezelfde kring hetzelfde oude nieuws verkopen is geen optie!
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Hoezo houden Nederlanders vast aan Explorer?

Bericht door common sense »

Op dutchcowboys.nl: 25% firefox bezoekers :D

Bron:
http://www.dutchcowboys.nl/software/10701
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Nederlands gebruik Firefox blijft achter

Bericht door jack2go »

vulture schreef:. Pas als de browser er beter van wordt worden er samenwerkings verbanden aangegaan. (Google, Adobe, Real Networks.)
nou dat hoop ik dan maar, Real Player is nou niet bepaald mijn favo mediaspeler om het maar eens zachtjes uit te drukken.
common sense schreef:Op dutchcowboys.nl: 25% firefox bezoekers :D
op Tweakers.net 57 %
Probleem met die cijfers: het aantal hits wordt gemeten en niet het aantal gebruikers, je kan ervan uitgaan dat FF gebruikers iha intensiever surfer dan IE gebruikers, je zou dus in principe lager uitkomen voor FF als je het aantal gebruikers zou tellen
Ik denk ook dat sinds IE tabbed browsing kent het nog moeilijker zal worden tante Betje over te halen op FF over te stappen
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

common sense schreef: I. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander dus helaas erg veel IE hits veroorzaakt...
belangrijk als je er iets aan wil doen is om er een verklaring voor te heben, waarom is het FF gebruik in Duitsland en Finland veel hoger dan in Nl.
Vraag me trouwens ook af of er een verschil is tussen de randstad en de provincie
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

jack2go schreef: belangrijk als je er iets aan wil doen is om er een verklaring voor te heben, waarom is het FF gebruik in Duitsland en Finland veel hoger dan in Nl.
Vraag me trouwens ook af of er een verschil is tussen de randstad en de provincie
Daar is al veel over gespeculeerd en de waarheid zal wellicht nooit helemaal boven water komen.
Een aantal zaken die waarschijnlijk meespelen:
- Nederland heeft een zeer hoge 'internetdichtheid' en is tot in de kleinste gehuchten bekabeld.
- In sommige landen is men behoorlijk anti-Amerikaans (ik weet het, FF is ook Amerikaans, maar minder nadrukkelijk en is ook veel internationaler ingesteld)
- Nederlanders zijn op technisch gebied toch redelijk conservatief

Wie het weet mag het zeggen. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

In Nederland valt het verplicht erbij nemen van Vista als je een PC of laptop koopt bij bijv Dynabite, Aldi enz. (ze staan je niet eens toe om te downgraden naar XP) niet onder de definitie van koppelverkoop, misschien dat de wet in dat opzicht in bijv Finland strenger is?
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Re: Nederlands gebruik Firefox blijft achter

Bericht door common sense »

jack2go schreef:misschien dat de wet in dat opzicht in bijv Finland strenger is?
Geen idee. Maar Finland heeft denk ik wel een groter bewustheid op het gebied van open source i.v.m. die ene beroemde Fin: Linus.
Plaats reactie