Thunderbird 13.0 met Lightning 1.5

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
giant
Berichten: 140
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:11
Locatie: Oost Nederland
    Windows 7 Firefox

Thunderbird 13.0 met Lightning 1.5

Bericht door giant »

Vanmorgen heb ik de de upgrade gedaan naar Thunderbird 13.0. Automatisch werd ook Lightning geupgrade naar versie 1.5.
In Thunderbird staat alles in het Nederlands, maar in Lightning in het Engels. In de vorige versie was dit ook Nederlands. Hoe kan ik dit veranderen?
menno47
Berichten: 237
Lid geworden op: 3 augustus 2007, 12:59
Locatie: Groningen
    Windows 7 Firefox

Re: Thunderbird 13.0 met Lightning 1.5

Bericht door menno47 »

Foutje bedankt ! Waarschijnlijk is het afwachten geblazen op een nog nieuwere versie.
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !

Grouten oet Grunnen (Stad)
glda19
Berichten: 184
Lid geworden op: 16 oktober 2005, 11:12
    Windows 7 Internet Explorer 7

Re: Thunderbird 13.0 met Lightning 1.5

Bericht door glda19 »

heb zelfde probleem.
De nl vertaling zit er niet bij
Gebruikersavatar
giant
Berichten: 140
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:11
Locatie: Oost Nederland
    Windows 7 Firefox

Re: Thunderbird 13.0 met Lightning 1.5

Bericht door giant »

Er komt blijkbaar nu snel een update, gezien onderstaande tekst die op de site van de add-on Lightning staat:
Over deze add-on

Make Thunderbird even more powerful with the fully integrated Lightning Calendar. Lightning allows you to organize your schedule directly within Thunderbird.

Lightning 1.5 is the latest stable release built for Thunderbird 13.

Lightning 1.5.1 will be released soon, which brings back quite some locales. Please be patient!
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Thunderbird 13.0 met Lightning 1.5

Bericht door Tonnes »

Klopt, er is iets misgegaan bij het ‘verzamelen’ van de talen die meegaan in de uiteindelijke versie. Een update wordt uiterlijk a.s. woensdag verwacht.
Doe eens gek. Let op je spelling.
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Thunderbird 13.0 met Lightning 1.5

Bericht door Tonnes »

Versie 1.5.1 is vandaag beschikbaar gesteld en hier te vinden.
Bekijk het bijbehorende blogbericht voor meer info.
Doe eens gek. Let op je spelling.
petermtwapa
Berichten: 4
Lid geworden op: 4 juli 2012, 6:51
    Windows Vista Internet Explorer 7

Re: Thunderbird 13.0 met Lightning 1.5

Bericht door petermtwapa »

Ik ben een van die waarschijnlijk duizenden oudere mensen die niet echt goed zijn met PC's! dus even een opmerking over LIGHTNING: wat een teleurstelling is dat! De oude Sunbird kalender was duidelijk begrijpbaar en gemakkelijk te bedienen, alleen was ik iedere x dat ik mijn laptop door problemen moest herinstaleren , all mijn afspraken in Sunbird Kalender kwijt, zal wel aan mijzelf liggen. Het is mij nog steeds niet duidelijk ,ondanks de vriendelijke hulp van Giant, om deze terug te krijgen. De mede oprichter (s) ,zijn met deze kalender gestopt jammer genoeg, en adviseren Lihgtning te instaleren, nou mede leeftijdgenoten, NIET DOEN, als je alleen een kalender/ook te gebruiken als DAGBOEK ( !! ) , nodig hebt. Ik heb helaas het advies opgevolgd, en dat is alleen te begrijpen als je een Engelsman bent, en een hoop onodige ''rotzooi'' er bij, maar geen stand allone kalender te vinden! Ik heb Lightning dus weer gedeinstalleerd, en wat denk je, nu ben ik weer opnieuw alle gegevens( die paar die ik nog terug gevonden had in Sunbird Kalender, ook weer kwijt! Lekker he, ik ben er klaar mee met die Mozilla, ik heb van hen geen email programma nodig, Yahoo is de beste ( voor mij ) ! Ik was erg blij met Sunbirdkalender, maar waarom moet alles steeds veranderd worden, zoals de schappen bij Albert, waarom zou je het makkelijk doen als het moeilijk kan ??!!!
Succes aan iedereen, P
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Thunderbird 13.0 met Lightning 1.5

Bericht door nirwana »

Peter,

Ik volg het volgens mij nog niet helemaal, maar je kunt toch ook gewoon de Sunbird-kalender houden als die goed bevalt ? Mozilla verplicht je toch niet om te upgraden of zie ik dat verkeerd ? Uiteraard kunnen de makers van Sunbird aangeven dat als de ontwikkeling van Sunbird stopt dat gebruikers dan Lightning kunnen gebruiken. Maar je bepaalt zelf of je die raad wilt opvolgen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
petermtwapa
Berichten: 4
Lid geworden op: 4 juli 2012, 6:51
    Windows Vista Internet Explorer 7

Re: Thunderbird 13.0 met Lightning 1.5

Bericht door petermtwapa »

Beste Martijn,bedankt voor je berichtje, ik raak iedere x al mijn data in mijn sunbird kalender kwijt als ik door pc problemen opnieuw moet installeren. Je zegd : ''gewoon de Sunbird-kalender houden '' , maar je zegd niet HOE! Ik ben geen pc wonder, ik heb speciaal een 1.5 terrabite externe schijf gekocht om backups te maken voordat ik formatteer. Ik heb inmiddels al 6 /7 backups, en vandaag ging het weer mis met mijn pc.weer formatteren en opnieuw installeren,Ik ga niet weer 3 dagen zoeken in die backups, ze terugzetten bijkt ook niet te gaan, Ik ben vorige week 3 dagen bezig geweest om die kalender met gegevens op te zoeken, NIKS te vinden, zal wel aan mij liggen. Maar hoe dom kan je zijn ( ik ) er is een fantastische kalender , gewoon in mijn eigen widows vista, dom dom dom! Die gebruik ik nu, is gekoppeld aan een oud hotmail adres van me, dus die raak ik nooit meer kwijt.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Thunderbird 13.0 met Lightning 1.5

Bericht door adri »

Je kunt MozBackup installeren waarmee je erg snel en gemakkelijk back-ups kunt maken (en terugzetten!) van Firefox, Thunderbird en Sunbird.
Afbeelding
Plaats reactie