Lightning 1.9 en provider voor Google Agenda

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Jan_Kol
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Windows 7 Firefox

Lightning 1.9 en provider voor Google Agenda

Bericht door Jan_Kol »

Na de update naar Thunderbird 17 werd Ligntning ge-update naar 1.9. Tot zover alles als bekend. Alleen kon ik geen mutaties in de agenda aanbrengen en ook kwamen deze niet on-line te staan. Mutaties on-line gemaakt werden niet in Lightning weergegeven. Na enig zoeken bleek 'Provider voor Google Agenda' de boosdoener. Ik had nog versie 0.17 en dat moest dus 0.18 worden. Na deze update werkt de zaak weer. Dus wie na update naar TB 17 + Lightning 1.9 een probleem heeft kan dit proberen.

Na deze ervaring maar even wat verder gekeken en gezien dat je updates van dit soort zaken op standaard hebt staan (wat dat ook mag betekenen) en nu dus op automatisch 'aan' gezet.

Jan
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 7 Firefox

Re: Lightning 1.9 en provider voor Google Agenda

Bericht door Pettic »

Het is niet meer nodig om de 'provider for' te gebruiken. Met als resultaat dat TB een stuk sneller opstart.
Windows; Firefox; Thunderbird
JL
Berichten: 228
Lid geworden op: 28 februari 2008, 19:40
    Windows 7 Firefox

Re: Lightning 1.9 en provider voor Google Agenda

Bericht door JL »

Pettic,
Dat vind ik interessant, waarom niet?
Heeft Lightning 1.9 nieuwe functionaliteiten?
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 7 Firefox

Re: Lightning 1.9 en provider voor Google Agenda

Bericht door Pettic »

Je kunt nu in (elke) Lightning een directe koppeling met je Gmail-account maken. Dat komt vanuit Google en niet vanuit Thunderbird. In Gmail moet je de dav-koppeling kopiëren en als Locatie in een (nieuwe) kalender zetten.
Lightning zelf heeft nooit nieuwe functies, alleen is hij geschikt gemaakt om samen te werken met de betreffende versie van Thunderbird.
Er zijn wel diverse extensies die samenwerken met Lightning en zo extra functionaliteit bieden.
Windows; Firefox; Thunderbird
Plaats reactie