Videodownloadhelper

Voor discussie over op Mozilla gebaseerde toepassingen zoals Prism, XulRunner, Miro (video) en Songbird (audio).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Windows Vista Firefox

Videodownloadhelper

Bericht door JimB »

Ik had een extensie genaamd "videodownloadhelper". Het was extreem zelden dat ik een filmpje van YT of zo er niet mee kon downloaden. Op een bepaald ogenblik, en eerlijk gezegd herinner ik mij niet meer of het na een update van die extensie was of niet, werkte de extensie niet meer.

Het icoontje dat aktief moest zijn bleef dood.

Niets helpt om de extensie terug aan de praat te krijgen. Verwijderen (hier viel het mij op dat de FF extensie ontwerpers dezelfde ziekte ontwikkelen als de ontwerpers van Windows > nl. resten van de extensie na een klassiek verwijderen gewoon laten zitten in de map profiles), herinstalleren, zoeken op FAQ's van het programma, enz..., oudere versies van de extensie installeren ...

Nu is mijn vraag drieledig:
- weet iemand een andere goede extensie die bijna alles van YT en andere sites kan DL'en
- weet iemand hoe ik werkelijk alle restjes van het programma kan verwijderen (dus meer dan met de klassieke methode en het verwijderen van de desbetreffende map onder extensies).
- is er een forum van deze extensie, het is nl. onmogelijk om de ontwerpers van de extensie te kontakteren.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Videodownloadhelper

Bericht door nirwana »

Gisteren heb ik de Vid Downloader-extensie gebruikt om een video te downloaden.
Althans, deze staat nu als "Vid Downloader" in mijn context-menu. Deze extensie noemt zich Video Downloader 1.0.
Volgens mij is het deze: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/12984
Ik heb geen idee waarom die als experimenteel is aangemerkt, want bij mij werkte die goed.

De beste manier om een extensie te verwijderen is om het mapje van de extensie uit je profiel te verwijderen.
Als je dat allemaal wat gemakkelijker wilt maken kun je een extensie van Mr Tech installeren.

Wat ondersteuning voor Video DownloadHelper betreft, zie www.downloadhelper.net/support.php
Men biedt geen actieve ondersteuning meer sinds 2008, maar als je ze een mailtje stuurt dan lezen ze die wel.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Windows Vista Firefox

Re: Videodownloadhelper

Bericht door JimB »

Ik heb ondertussen de Videodownloader helper extensie in mijn FF3.6 geinstalleerd en ik moet zeggen dat het nog steeds een van de extensies is die het klaarkrijgt om praktisch alle YT en andere filmpjes te DL'en. Vreemd genoeg krijg ik nog steeds die extensie in mijn FF2.0.0.19 niet aan de praat. Op een bepaald ogenblik werkte die gewoon niet meer. Alles echt geprobeerd: verwijderen, vorige versies dan de laatste die geschikt zijn voor de FF versie, extensie map verwijderd, alle extensies buiten gebruik gesteld behalve DL-helper, kortom niets helpt.
Plaats reactie