PDF file uploaden naar Kompozer

Tips voor de Nvu en Kompozer. Dit zijn visuele programma's om webpagina's mee te maken (WYSIWYG).
Plaats reactie
Hannes1
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 augustus 2010, 18:09
    Windows XP Internet Explorer 8

PDF file uploaden naar Kompozer

Bericht door Hannes1 »

Wie weet hoe ik een PDF file kan koppelen aan een webpagina die in Kompozer gemaakt is. Ik heb er op internet wel wat over gevonden, maar het is kennelijk lastig en ik kom er niet uit.
Hannes1
Jan_Kol
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Windows 7 Firefox

Re: PDF file uploaden naar Kompozer

Bericht door Jan_Kol »

Maak een koppeling (link, hyperlink) naar het PDF-bestand, b.v.: Hier kunt u... Selecteer het woord Hier en rechtsklik er op en kies 'Koppeling aanmaken' of ga naar de menubalk > Invoegen > Koppeling.
Hier een paar schermafdrukken ter verduidelijking:
Afbeelding

en

Afbeelding

Let op: in eerste aanleg staan er de htm/html-bestanden genoemd. Je moet dus zorgen dat je alle bestanden ziet door op het pijlpuntje te klikken en Alle bestanden te kiezen; ik heb daar een kringetje om gezet. Ook maak ik dit soort koppelingen meestal voor openen in een nieuw tabblad/venster om makkelijk terug te kunnen naar de pagina die ik bekeek. Als je dat niet doet en je klikt op sluiten om terug te gaan sluit alles en kun je de beoogde pagina opnieuw oproepen.

In plaats van Hier kun je die koppeling ook aan een afbeelding toekennen.

Een voorbeeld kun je zien in een eenvoudige website die ik met KompoZer voor een goede vriend maakte (de schermafdrukken komen uit die website: http://www.autra.nl/nen.htm, onderaan de bladzijde).
Hannes1
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 augustus 2010, 18:09
    Windows XP Internet Explorer 8

Re: PDF file uploaden naar Kompozer

Bericht door Hannes1 »

Heel erg bedankt, het was stom van me maar ik was inderdaad vergeten met het pijltje van de "HTML" af te gaan naar "alle bestanden". Ik was dus een echte "Hannes". (met excuus aan al diegenen die echt Hannes heten!)
Plaats reactie