Upgrade forum naar phpBB3

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Mozilla
Contacteer:

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door nirwana »

RHPJS schreef:Even ter informatie: ook van dit bericht werd ik nog op de hoogte gehouden door weisbeek.
Ik heb zojuist weer iets gewijzigd en hoop dat het daardoor beter wordt. De mails van de vorige forum-versie vanaf welke afzender werden die verstuurd ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows XP Firefox

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door Pettic »

Sinds het vernieuwde forum kan ik niet meer automatisch inloggen. Naam en wachtwoord staan al ingevuld, maar moet toch telkens op Inloggen klikken. Wel of geen vinkje maakt niets uit.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
RHPJS
Berichten: 231
Lid geworden op: 23 augustus 2008, 12:25
Locatie: Achterhoek
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door RHPJS »

Het is nu helemaal toppie, afzender: webmaster [at] mozbrowser.nl
Opgelost dus! :)
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door Mudfoot »

Hmm, ik zie dat inmiddels ook de userstring automatisch onder een bericht komt te staan; héél handig!!

(Moet ik wel ff m'n sig aanpassen... :wink: )

Nu nog de quick reply box en de quote selected optie..


:D
* Thanx for invading OurSpace! * | Please DO NOT PM me for private appointments. Keep them on the board so we can all have fun.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows XP Firefox

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door Pettic »

Pettic schreef:Sinds het vernieuwde forum kan ik niet meer automatisch inloggen. Naam en wachtwoord staan al ingevuld, maar moet toch telkens op Inloggen klikken. Wel of geen vinkje maakt niets uit.
Nog steeds geen hint om dit aan de praat te krijgen?
Ik heb inmiddels het wachtwoord en de cookies gewist en daarna de gegevens opnieuw ingevoerd én het bewaren-vinkje aangezet. Helaas krijg ik wel de ingevulde velden te zien, maar moet nog steeds op Inloggen klikken.
Ben ik de enige met dit probleem?
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows XP Firefox

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door Frederik »

Ik heb er geen last van. Inloggen gaat zoals ik gewend ben, geheel automatisch.
Gebruikersavatar
the old man
Berichten: 318
Lid geworden op: 2 maart 2005, 19:11
    Windows Vista Firefox

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door the old man »

Pettic,

Ik had hetzelfde euvel maar het was verholpen nadat ik in [ extra- opties- prive gegevens ] had aangegeven om wachtwoorden niet op te ruimen bij afsluiten.

Ter aanvulling, ik log eigenlijk nooit uit via "uitloggen" maar sluit de browser met kruisje of ga direct in Firefox naar een andere site.
Als dit ellende op kan leveren hoor ik dat graag van iemand.


Groet,

the old man.
"Er is meer tussen Hemel en Aarde, dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen." :roll:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Mozilla
Contacteer:

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door nirwana »

Mudfoot schreef:Nu nog de quick reply box en de quote selected optie..
Ook daar wordt aan gewerkt. Althans, ik was al bezig met QuickReply. Alleen moest ik dan op het eind nog een script draaien dat voor alle gebruikers een bepaalde instelling zou zetten. Maar dat duurde zo lang dat ik het heb afgebroken. Vervolgens vertelde het forum dat er geen verbindingen meer beschikbaar waren (no more connections ofzoiets) waardoor er even geen verbinding mogelijk was. Dat duurde gelukkig maar kort, maar was wel even schrikken. Daarom ga ik dit binnenkort maar weer eens proberen.

Misschien moet ik op basis van QuoteSelected maar eens www.phpbb.com/community/viewtopic.php?f=69&t=930915 proberen te installeren...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door Mudfoot »

nirwana schreef:Misschien moet ik op basis van QuoteSelected maar eens http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 9&t=930915 proberen te installeren...
Dat zou mooi zijn, het ziet er uit alsof die mod beide functies (en meer) biedt.

Al vast bedankt voor alle inspanning, weet dat het gewaardeerd wordt! :D
* Thanx for invading OurSpace! * | Please DO NOT PM me for private appointments. Keep them on the board so we can all have fun.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows XP Firefox

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door Pettic »

Het is me ook opgevallen dat als je op een link klikt in een bericht dat in hetzelfde venster komt te staan i.p.v. in een nieuw tabblad.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Mozilla
Contacteer:

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door nirwana »

Pettic schreef:Het is me ook opgevallen dat als je op een link klikt in een bericht dat in hetzelfde venster komt te staan i.p.v. in een nieuw tabblad.
Dat viel mij inderdaad ook op. Daarmee snijden we echter een fundamenteel onderwerp aan. In den beginne plaatsten we op de weblog van MozBrowser (die toen nog bestond) altijd externe links die in een nieuw venster geopend werden. Toen was vaak de opmerking "we bepalen liever zelf of een link in een nieuw vesnter/tabblad geopend wordt". Op zich vond ik daar wel iets voor te zeggen, aangezien we doorgaans wel bezoekers hebben die goed weten hoe browsers werken.

Zie ook www.phpbb.com/kb/article/links-opening-new-windows/ voor uitleg waarom men dit heeft veranderd in phpBB versie 3.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Winnie
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 augustus 2006, 17:20
Locatie: Heerlen
    Windows Vista Internet Explorer 8
Contacteer:

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door Winnie »

Wat ik wel nu merk is dat ik steeds opnieuw moet inloggen,heeft iemand van jullie dat ook?
Gebruikersavatar
RHPJS
Berichten: 231
Lid geworden op: 23 augustus 2008, 12:25
Locatie: Achterhoek
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door RHPJS »

In tegenstelling tot het vorige forum, heb ik nu juist nergens last meer van.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows XP Firefox

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door Pettic »

Winnie schreef:Wat ik wel nu merk is dat ik steeds opnieuw moet inloggen,heeft iemand van jullie dat ook?
Ik ook zoals ik hier al eerder heb gemeld. Van alles geprobeerd, maar niets lukt.
Windows; Firefox; Thunderbird
RobC
Berichten: 148
Lid geworden op: 9 april 2005, 14:18
    OS/2 Mozilla
Contacteer:

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door RobC »

Hebben julie al geprobeerd het mozbrowser cookie te verwijderen ?
Mozilla/5.0 (OS/2; Warp 4.5; rv:10.0.10) Gecko/20100101 Firefox/10.0.10
Mozilla/5.0 (OS/2; Warp 4.5; rv:10.0.11) Gecko/20121116 Thunderbird/10.0.11
Plaats reactie