Plugin-check op MozBrowser toevoegen ?

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Plugin-check op MozBrowser toevoegen ?

Bericht door nirwana »

Hallo,

Ik wil even iets in de groep gooien.

Eerlijk gezegd leek het me wel aardig om Mozilla's plugin-check op MozBrowser toe te voegen:
http://www.mozilla.com/en-US/plugincheck/#web-badge

Dat heb ik nu even op een aparte pagina geplaatst:
http://www.mozbrowser.nl/firefox/plugins.html (waarschuwing: bij voorkeur in een nieuw tabblad openen)

Alleen heb ik daar nog een probleempje mee en dat heb ik beschreven in bug 566048: als die plugin-check geladen wordt dan helpt die de geschiedenis onder de Terug-knop van de browser behoorlijk aan gort.

Ik had verwacht dat dat een probleem was met de implementatie van de plugin-check, maar in Google Chrome, IE, Opera vertoont-ie niet dat gedrag.

Dit is al een tijdje bij Mozilla bekend als bug 534178. Dit wordt blijkbaar nu weer actueel door Mozilla's plugin-check waarin dit naar voren komt.

Alleen is nu mijn vraag aan jullie: is het handig om de plugin-check van Mozilla op de voorpagina van MozBrowser te plaatsen?
Andere browsers hebben daar geen last van, maar de meeste mensen zullen hier Firefox gebruiken en dat zou betekenen dat we hun browser-geschiedenis redelijk om zeep helpen.

Des te langer ik hierover na denk des te meer denk ik dat we hier beter nog even mee kunnen wachten, totdat:
1) Mozilla hopelijk bug 534178 weet op te lossen
2) er ook Nederlandstalige knoppen voor de plugincheck beschikbaar komen in plaats van
Afbeelding
en
Afbeelding
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows Vista Firefox

Re: Plugin-check op MozBrowser toevoegen ?

Bericht door Dorus »

Dit lijkt mij meer iets voor de post pagina van het firefox forum :D

Maar je hebt meer dan gelijk dat zo'n 5 dubbele pagina reload niet handig is. Mogelijk in een Iframe ofzo te plaatsen (vast niet, anders had je daar al lang aan gedacht). Anders gewoon wachten tot het niet meer zo buggy is :)
¿ʇı̣ əsnqɐ ʇ,uɐɔ noʎ ɟı̣ əpoɔı̣un sı̣ pooɓ ʇɐɥʍ
novaflash
Berichten: 336
Lid geworden op: 5 mei 2010, 15:56
    Windows Chrome

Re: Plugin-check op MozBrowser toevoegen ?

Bericht door novaflash »

Oeh oeh, ik weet een vertaling voor die knopjes;

Dank toe opgedateerde steek-in's, je bekijking is piepend schoon!
Kijk uit! Je uitgedateerde steek-in's zijn peiling op!

Sorry, ik heb geen nuttige bijdrage aan deze thread. Ik kon het niet laten.

Behalve dan dit; het is niet verstandig mijns inziens om iemand's browser te verknallen terwijl die net op zoek is naar ondersteuning. Vooral gezien het feit dat mensen met weinig kennis en ervaring met browsers in het algemeen op zoek zijn naar ondersteuning, terecht komen op mozbrowser, en daar op die manier voor worden afgestraft. Net alsof je tegen iemand die een ongeluk gehad heeft zegt; ga maar even naar de dokter, daar helpen ze je wel. Vervolgens kom je daar en wordt je in een SM-kelder gegooid.

Zonde van die bug, zeg.
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows Vista Firefox

Re: Plugin-check op MozBrowser toevoegen ?

Bericht door Dorus »

?? :roll:
¿ʇı̣ əsnqɐ ʇ,uɐɔ noʎ ɟı̣ əpoɔı̣un sı̣ pooɓ ʇɐɥʍ
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows Vista Firefox

Re: Plugin-check op MozBrowser toevoegen ?

Bericht door Pettic »

Leuke vertaling, lijkt wel Zuid-Afrikaans. Ik heb even smakelijk zitten lachen.
Vooral je je bekijking is piepend schoon! gaf me tranen in de ogen :lol:
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Windows Vista Firefox
Contacteer:

Re: Plugin-check op MozBrowser toevoegen ?

Bericht door Mad Maks »

:oops: Ik had die problemen nog helemaal niet opgemerkt. Ik heb die check sinds eind feb op mozilla-nl.org staan en geen melding daarover gehad.

ik heb het dus maar even uitgezet.
Laatst gewijzigd door Mad Maks op 15 mei 2010, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Plugin-check op MozBrowser toevoegen ?

Bericht door nirwana »

Dorus schreef:Maar je hebt meer dan gelijk dat zo'n 5 dubbele pagina reload niet handig is. Mogelijk in een Iframe ofzo te plaatsen (vast niet, anders had je daar al lang aan gedacht). Anders gewoon wachten tot het niet meer zo buggy is :)
Nee, aan een iframe had ik nog niet gedacht. Ik heb het namelijk niet zo op frames. Echter blijkt dat ook geen oplossing voor het probleem te bieden, want dan nog helpt die de historie onder je Terug-knop naar de Filistijnen (raar, maar waar).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Plugin-check op MozBrowser toevoegen ?

Bericht door nirwana »

novaflash schreef:Behalve dan dit; het is niet verstandig mijns inziens om iemand's browser te verknallen terwijl die net op zoek is naar ondersteuning. Vooral gezien het feit dat mensen met weinig kennis en ervaring met browsers in het algemeen op zoek zijn naar ondersteuning, terecht komen op mozbrowser, en daar op die manier voor worden afgestraft. Net alsof je tegen iemand die een ongeluk gehad heeft zegt; ga maar even naar de dokter, daar helpen ze je wel. Vervolgens kom je daar en wordt je in een SM-kelder gegooid.
Zo heb je toch alsnog een goede bijdrage ;-)
En die andere was ook wel behoorlijk om te lachen. Gelukkig beschikt Mozilla over vertalers die met iets betere suggesties komen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Plugin-check op MozBrowser toevoegen ?

Bericht door nirwana »

Mad Maks schreef::oops: Ik had die problemen nog helemaal niet opgemerkt. Ik heb die check sinds eind feb op mozilla-nl.org staan en geen melding daarover gehad.
De plugin-check voldoet ook prima aan waarvoor die is gemaakt. Alleen heeft die in Firefox dit als weinig plezant neveneffect.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie