Nieuwe forum-versie

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Nieuwe forum-versie

Bericht door nirwana »

Hallo,

Het zal jullie zijn opgevallen dat MozBrowser.nl er opeens anders uitziet...

Schrik niet, want dit is vooral een nieuwe versie van de forum-software die we voor deze website gebruiken.

De komende dagen gaan we proberen om hier weer de mogelijkheden aan toe te voegen die we voorheen gewend waren.
Het subsilver2-thema heb ik alvast weer geïnstalleerd (voor de liefhebbers).

Ook heb ik een uitbreiding geïnstalleerd die ervoor moet zorgen dat we weer de useragent-string van de browsers kunnen registreren.
Alleen moet ik eerlijk zeggen dat ik daarvan tot nu toe nog niet veel terugzie in het forum, dus daar moet ik nog naar kijken.

Het meest in het oog springende onderdeel van MozBrowser was toch wel de voorpagina, met daarop de recent toegevoegde berichten en een Twitter-feed van Mozilla-NL. Ook zoiets willen we uiteraard weer terug zien te krijgen.

Voor nu is het belangrijkste dat de installatie van deze nieuwe versie is geslaagd en we dus weer helemaal bij de tijd zijn.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows 10 Firefox

Re: Nieuwe forum-versie

Bericht door Dorus »

Wow, ik maar nostalgie hebben als ik mozbrowser bezoek, is ineens alles anders!

Ik zie de useragent trouwens wel. Staat rechts van het bericht, beetje lelijk meteen onder "Lid geworden op" :)
¿ʇı̣ əsnqɐ ʇ,uɐɔ noʎ ɟı̣ əpoɔı̣un sı̣ pooɓ ʇɐɥʍ
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Nieuwe forum-versie

Bericht door nirwana »

Ja, het is uit met die nostalgie. Ook wij gaan met onze tijd mee ;-)

En de UserAgent-string hebben we inderdaad weer terug.

Ook heb ik onze voorpagina weer gedeeltelijk in de benen: http://www.mozbrowser.nl/forum/app.php/portal
Alleen moet ik nog even bekijken hoe ik die goed als beginpagina kan instellen.

Ik had hem wel even als beginpagina ingesteld, maar dan kon de site geen enkel CSS-bestand meer vinden (zucht).
Voorheen werkte dat als volgt, maar inmiddels hebben we natuurlijk ook daarvan weer een nieuwe versie. Met de nieuwe phpBB-versie is dat nu een extensie geworden, dus het werkt allemaal weer net even anders :-(

Kortom, wordt vervolgd...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Nieuwe forum-versie

Bericht door nirwana »

Vanavond heb ik ook de voorpagina van MozBrowser weer in ere hersteld.

Nu alleen nog de Twitter-feed van MozillaNL daar nog terug zien te krijgen...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Nieuwe forum-versie

Bericht door nirwana »

De Twitter-feed van Mozilla-NL staat nu ook weer op onze voorpagina.

Zijn er verder nog zaken die node gemist worden ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie