integratie van de componenten...

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
PK
Berichten: 179
Lid geworden op: 6 oktober 2004, 20:00
    Ubuntu Firefox

integratie van de componenten...

Bericht door PK »

Ik heb al lang geleden in een/de blog van Kairo gelezen dat de ontwikkelaars van Seamonkey nadachten over de eenheid in het programma - de integratie van de onderdelen in de user interface.
Ik zoek maar ik kan nergens iets vinden. Geen mockups, geen addons die het programma alvast veranderen, geen discussie.
Jammer, want als Seamonkey beter geïntegreerd zou zijn, zou ik nergens anders meer mee werken.
Weet iemand hoe het staat met de plannen?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Slackware Firefox

Re: integratie van de componenten...

Bericht door adri »

Bedoel je de veranderingen in SeaMonkey 2? Dat zijn er nogal wat.
Er zijn uiteraard ook thema's beschikbaar voor SeaMonkey.
Of bedoel je dat niet?
Afbeelding
PK
Berichten: 179
Lid geworden op: 6 oktober 2004, 20:00
    Windows XP Firefox

Re: integratie van de componenten...

Bericht door PK »

Nee, dat bedoel ik niet. Ze spelen met het idee om de componenten van het programma (browser, mail enz) meer één geheel te laten zijn.
Voor mij, als gebruiker, maakt het op dit moment niet veel uit of ik eerst FF open en daarna TB of Seamonkey. Seamonkey geeft ook in de taakbalk twee vlakjes enz.
Als je dat vergelijkt met Opera... Eén ongelofelijk mooi geheel alles.
Opera is ook prima maar jammergenoeg is het niet opensource. Dus ik heb liever Seamonkey.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Slackware Firefox

Re: integratie van de componenten...

Bericht door adri »

Oh, op die manier.
Ik ben het met je eens. Als Mail in een tabblad (i.p.v. een nieuw venster) zou openen, dan zou ik SeaMonkey waarschijnlijk ook gebruiken. Of daar aan gewerkt wordt is mij niet bekend.
Afbeelding
Plaats reactie