Screen castify voor FF,vervanger ?

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
tjein
Berichten: 60
Lid geworden op: 6 juli 2011, 17:17
    Windows 10 Firefox

Screen castify voor FF,vervanger ?

Bericht door tjein »

Ik had die bij Chrome . Geluid had ik ook. Het haperen heb ik weg gekregen door op te nemen op de laptop zelf ipv Google Drive. Ergens zal het bufferen en dan naar Google Drive sturen wat haperingen geeft .
Denkelijk is het bestandstype ,video/audio van een FF screenrecorder goed van kwaliteit en geen projectbestand.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Screen castify voor FF,vervanger ?

Bericht door Torzan »

Ik heb er geen ervaring mee (gebruik geen Chrome) dus weet niet wat de add-on precies doet. Wel is er een add-on voor Firefox met toevallig dezelfde naam en min of meer dezelfde opzet, die nog in in ontwikkeling is. De maker ervan heeft alleen wat moeite met plaatsen ervan op AMO, maar is wel benieuwd naar de bevindingen van gebruikers. Als je wilt, zou je daarom via deze pagina een testversie ervan kunnen downloaden; gebruik de Dropbox-link onder in het eerste bericht. Ik heb hem zelf even geïnstalleerd en hij lijkt redelijk te werken.

Het enige punt is wellicht dat je de add-on niet kunt installeren in de normale versie van Firefox, dus je zult er Firefox Developer Edition voor moeten installeren. Dit kan naast en dus met behoud van de normale versie. Een andere en wat makkelijkere oplossing is de debugmodus van Firefox gebruiken in de normale al geïnstalleerde versie; tik hiervoor about:debugging in de locatiebalk en druk op Enter. Daarna kun je via de knop 'Tijdelijke add-on laden' het gedownloade bestand (tijdelijk) laden. Er zou dan een werkbalkknop moeten verschijnen waarmee de add-on volledig functioneert, en aanvinken van 'Add-on-debugging inschakelen' is niet nodig.
Noitidart
Berichten: 1
Lid geworden op: 3 oktober 2016, 16:21
    Windows 10 Firefox

Re: Screen castify voor FF,vervanger ?

Bericht door Noitidart »

Thank you Torzan! Yes please try my addon, it should give you want you need. It currently is failing the upload process on AMO due to a bug. I hope they fix it soon, it's been a couple months. :(

Currently you can download from the dropbox link in the first post of that github bug issue topic. Here is a link to it - https://www.dropbox.com/s/5ktfz7h4e8ai1oi/dist.xpi?dl=0

I plan to improve it a lot! Just need to get some user feedback.

Auto translated to Dutch:
-------------------
Auto vertaald naar het Nederlands:

Bedankt Torzan! Ja probeer mijn addon, het moet geven u wilt u nodig hebt. Het ontbreekt momenteel de upload-proces op AMO vanwege een fout. Ik hoop zij het spoedig bevestigen, het is al een paar maanden. :(

Momenteel kunt u downloaden via de dropbox link in de eerste post voor dat onderwerp van github bug probleem. Hier is een link naar het - https://www.dropbox.com/s/5ktfz7h4e8ai1oi/dist.xpi?dl=0

Ik ben van plan om het te verbeteren alot! Hoeft alleen maar wat gebruikersfeedback te krijgen.
tjein
Berichten: 60
Lid geworden op: 6 juli 2011, 17:17
    Windows 10 Firefox

Re: Screen castify voor FF,vervanger ?

Bericht door tjein »

Ik had BSR Screenrecorder even geprobeerd ,ik krijg geen audio opgenomen. Elke instelling geprobeerd maar neemt geen audio op .
En zomaar gebruikte ik Audacity en die record audio van elke site .Heb ik nooit geweten,ik gebruikte die enkel voor de usb draaitafel .Maar sinds W10 krijg ik geen stereo meer van de draaitafel.
Voor mij is audio opnemen voldoende .
Plaats reactie