Beta release Netscape 8

Voor discussie over op Mozilla gebaseerde browsers als Flock, Camino, Netscape, Galeon, K-Meleon, Beonex, Skipstone, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zipper306
Berichten: 67
Lid geworden op: 7 november 2004, 20:20
Locatie: Uden
    unknown unknown
Contacteer:

Beta release Netscape 8

Bericht door zipper306 »

Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Dit is wat Ben Goodger in zin weblog er overschreef:
LOL

"Netscape claims to be the No. 2 browser company"

LOL... if they hadn't laid off their entire browser department it would be less funny.

Posted by ben at 08:42 PM | TrackBack (0)
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

aasgier schreef:Dit is wat Ben Goodger in zin weblog er overschreef:
En ik volg zijn mening eigenlijk. Netscape heeft de browser wars gestart en heeft het bijna 'opgegeven'. Toen is bijna iedereen die aan de browser werkte vertrokken of ontslaan. Sommige zijn toen bij The Mozilla Foundation gaan werken, anderen hebben ander werk gezocht.

En nu dat Mozilla (en Firefox) echt vorm begint te krijgen, willen ze opnieuw een browser uitbrengen, goed wetende dat er op de huidige markt geen plaats meer is voor hun browser.

Waarom zou je immers Netscape nog gebruiken? Bijna alle vroegere Netscapegebruikers zijn op Mozilla Suite of Firefox overgeschakeld (daar hoor ik ook bij). Een echte meerwaarde kan Netscape eigenlijk niet aanbieden.

Ik denk dus dat het een beetje een flop gaat worden voor Netscape. Netscape had nooit mogen opgeven enkele jaren terug. Misschien waren zij dan nu wel een soort Mozilla Foundation geworden, met evenveel succes.
Laatst gewijzigd door ByteWarrior op 2 februari 2005, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
michieldumon
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 april 2004, 9:47
Locatie: Assebroek (Brugge, België)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door michieldumon »

Ik ben zelf lang Netscapegebruiker geweest tot ik de meerwaarde van Mozilla inzag (vaker updates voornamelijk, nu weet ik ook wel dat het meer is dan dat). Persoonlijk vind ik het heel goed dat Netscape blijft proberen hoor. Het is en blijft een browser die een tegenwicht voor Internet Explorer vormt, en dat het een afgeleide van Mozilla is, maakt het alleen maar beter. Als het programma goed in de markt ligt, zal AOL misschien ook weer geld in Mozilla Foundation pompen.

En Netscape heeft nog steeds zijn naam. Al is het al lang niet meer zo'n beroemd programma als vroeger, toch zullen bepaalde mensen de naam nog steeds kennen. Zelf behoor ik duidelijk tot de internetgeneratie, en ik heb de bloei van Netscape niet meer meegemaakt, dat moet ik toegeven. Ik kende het alleen vanuit de bibliotheek, waar het nog geïnstalleerd stond (versie 4). Maar ik kende de naam toch. Nu, 'k bedoel maar dat mensen die er van het begin bij waren het wel zullen kennen en het misschien nog steeds vertrouwen.

Dat het wat laf is van Netscape is natuurlijk wel juist, maar Mozilla is open source, dus het is ook wel ergens de bedoeling dat de code ervan aangepast wordt. En laten we niet vergeten dat Mozilla zonder Netscape nooit bestond. Het lag nog steeds aan de basis.
Plaats reactie