Onbegrijpelijk!!!!!

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Plaats reactie
lievenn
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 november 2004, 15:47
Locatie: Langarm - België
    unknown unknown
Contacteer:

Onbegrijpelijk!!!!!

Bericht door lievenn »

Ik ben altijd tevreden geweest over versie 0.7. Nooit geen problemen mee gehad. Een paar maanden gelden begon de miserie met de overschakeling van 0.7NL naar 0.9NL. De installatie ging aan geen kanten (bekend grijs scherm). Heb het toch aan de praat wegen te krijgen maar er doken dan irritante zaken op zoals het plots terugkeren van verwijderde e-mails.

Nu wil ik overschakelen van 0.9NL naar 1.0NL, weeral miserie met de installatie.
Wat me opvalt is dat ik met de installatie van versie 0.9 ENG en 1.0 ENG GEEN probleem heb. Worden de nederlandse versies eigenlijk wel goed getest?????
Als ik bij iedere update apetoeren moet uithalen om hem aan te praat te krijgen getuigt dat ook niet van gebruiksvriendlijkheid. :evil:

Heb nu hetzelfde probleem met de NL versie als in het onderstaande topic, met dat verschil als ik die 2 mappen verwijder, thunderbird in het geheugen geladen wordt, maar niets op het scherm toont. Het derde bestand heb ik niet.
http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=1917

Greetz,

Lievenn
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Onbegrijpelijk!!!!!

Bericht door ByteWarrior »

lievenn schreef:Als ik bij iedere update apetoeren moet uithalen om hem aan te praat te krijgen getuigt dat ook niet van gebruiksvriendlijkheid. :evil:
Die problemen worden zo goed als altijd veroorzaakt door restanten van een vorig taalpakket. Sinds het begin van de releases, raadt men aan om voor iedere nieuwe installatie ook een nieuw profiel te maken...

Leuk is het natuurlijk niet, maar vergeet niet dat elke versie voor de 1.0 versie een soort 'test-versie' (bèta) is...
Heb nu hetzelfde probleem met de NL versie als in het onderstaande topic, met dat verschil als ik die 2 mappen verwijder, thunderbird in het geheugen geladen wordt, maar niets op het scherm toont. Het derde bestand heb ik niet.
Even voor de zekerheid: je verwijdert deze bestanden en mappen toch niet uit je Thunderbird programmamap, maar uit je profiel? Je profiel bevat immers alle instellingen...
Gebruikersavatar
michieldumon
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 april 2004, 9:47
Locatie: Assebroek (Brugge, België)
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Onbegrijpelijk!!!!!

Bericht door michieldumon »

ByteWarrior schreef:Sinds het begin van de releases, raadt men aan om voor iedere nieuwe installatie ook een nieuw profiel te maken...

Leuk is het natuurlijk niet, maar vergeet niet dat elke versie voor de 1.0 versie een soort 'test-versie' (bèta) is...
Het is natuurlijk ook mogelijk je profielgegevens eerst op te slaan met MozBackup, en dan wat te gaan knoeien met die profielen. Dan ben je zeker dat je je gegevens niet kwijt bent tenslotte.
lievenn
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 november 2004, 15:47
Locatie: Langarm - België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Onbegrijpelijk!!!!!

Bericht door lievenn »

ByteWarrior schreef:
lievenn schreef:Als ik bij iedere update apetoeren moet uithalen om hem aan te praat te krijgen getuigt dat ook niet van gebruiksvriendlijkheid. :evil:
Die problemen worden zo goed als altijd veroorzaakt door restanten van een vorig taalpakket. Sinds het begin van de releases, raadt men aan om voor iedere nieuwe installatie ook een nieuw profiel te maken...

Leuk is het natuurlijk niet, maar vergeet niet dat elke versie voor de 1.0 versie een soort 'test-versie' (bèta) is...
De engelse versies hebben daar geen probs mee
ByteWarrior schreef: Even voor de zekerheid: je verwijdert deze bestanden en mappen toch niet uit je Thunderbird programmamap, maar uit je profiel? Je profiel bevat immers alle instellingen...
Dat weten we dan ook weer :?

Maar toch is dit allesbehalve gebruiksvriendelijk.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Onbegrijpelijk!!!!!

Bericht door ByteWarrior »

lievenn schreef:De engelse versies hebben daar geen probs mee
Logisch, want die hebben geen taalpakket nodig. Engels zit immers standaar bij iedere Thunderbirdinstallatie. Met die taal kan dus niets misgaan...
Maar toch is dit allesbehalve gebruiksvriendelijk.
Volledig mee eens, maar ik vrees dat dit niet echt aan de vertalers ligt. Bij Firefox bijvoorbeeld maken de mensen van Mozilla zelf het installatieprogramma aan (in het Nederlands). Dan hoeven de vertalers niet te vrezen voor fouten in het programma.

Bij Thunderbird is dit dus niet. Zo nu en dan durft er wel al eens iets mis te gaan (zoals je zelf wel merkt). Ik hoop dat het projectteam van Mozilla snel beseft dat ze ook zelf voor de builds van de vertalingen moeten gaan zorgen (zoals bij Firefox het geval is).
Barend
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 oktober 2004, 14:07
    unknown unknown

Bericht door Barend »

Heeft alleen de nl vertaling deze bug of hebben andere vertalingen er ook last van?
Plaats reactie