nieuw berichtenvenster werkt niet

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 november 2004, 22:08
    unknown unknown

nieuw berichtenvenster werkt niet

Bericht door Liesje »

Ik heb in Extra, Opties, Algemeen, Berichtvenstergedrag, Nieuwe berichten openen in: een nieuw berichtenvenster ingesteld.

Alleen doet ie dat niet! Alleen als ik op de e-mail rechtsklik en dan die optie kies, opent het bericht in een nieuw (volledig) scherm.

Weet iemand hier een oplossing voor?

bvd Liesje :D
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Uhm... je zegt tegen TB dat deze berichten in een nieuw venster moet openen en dat doet TB dan ook? Ik kan het niet helemaal volgen. Wat bedoel je met een volledig venster? Een gemaximaliseerd venster?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Die instelling zorgt ervoor dat je makkelijker meerdere Thunderbird venster open kunt hebben met verschillende berichten. Als je voor bestaand berichtvenster in de opties kiest houd je meerdere vensters open en zou je e-mails makkelijker kunnen vergelijken.
Bij mij werkt dit zonder problemen, maar ik verwacht dat jij wat anders van deze optie verwacht had.
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 november 2004, 22:08
    unknown unknown

Bericht door Liesje »

Ik bedoel er het volgende mee.

Normaliter als ik een mail open verschijnt dat in de onderste helft van mijn beeldscherm, links daarboven staan mijn mappen en rechts de binnengekomen mail (optie middelste scherm vensterconfiguratie).

Ik wil elke afzonderlijke mail het liefst in een volledig beeldscherm openen, zodat ik meer van langere berichten zie, wat je met rechtsklikken óók kan bereiken. Maar het moet volgens mij ook mogelijk zijn bij de door mij eerder genoemde instellingen, zodat ik niet 2x extra hoef te klikken. Of wordt daar soms wat anders mee bedoeld????

Hopelijk is het nu wat duidelijker! :lol:
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Wat je nu uitlegt was eigenlijk ook al een beetje wat ik voorstelde. Als je de instelling nu goed hebt staan kun je dubbelklikken om hem te openen in een nieuw venster (gebeurd dan altijd, maar ook bij meerdere berichten).

Via een enkele klik is het volgensmij zo niet mogelijk.
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 november 2004, 22:08
    unknown unknown

Bericht door Liesje »

Ik heb dubbelklikken zowel mét als zonder onderstaande instelling uitgeprobeerd
(Extra, Opties, Algemeen, Berichtvenstergedrag, Nieuwe berichten openen in: een nieuw berichtenvenster), dat maakt niets uit. In beide gevallen opent ie dan in een volledig beelscherm. Dus, wat het dan in feite doet, is mij een raadsel.
Dus gaan we maar dubbelklikken...

Bedankt voor het meedenken Gert-Paul :)
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Liesje schreef:Dus, wat het dan in feite doet, is mij een raadsel.
Open maar nog eens een mailtje als de andere nog openstaan. Dan zie het verschil wel.. 1 venster waarin alle mail geladen wordt of veel losse vensters. Zo hoort het iig te zijn.
Gebruikersavatar
Liesje
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 november 2004, 22:08
    unknown unknown

Bericht door Liesje »

Je hebt gelijk, natuurlijk.

Bij gebruik van bestaand venster hoef je alle afzonderlijk mailtjes niet nog eens te sluiten...

Bedankt voor je geduld!

Nog een fijne avond
Groetjes, Liesbeth
Plaats reactie