account

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Plaats reactie
niels
    unknown unknown

account

Bericht door niels »

Hallo ik probeer Thunderbird nu voor het eerst. Echter ik heb 2 e-mailadressen met de zelfde gebruikersnaam bij m'n provider Normaal geen probleem maar nu wel. Kan volgens het progamma niet. Doe ik iets verkeerd of is het met dit programma niet mogelijk?? Help.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Niels,

Ditzelfde probleem heb ik ook gehad. Dit is in Thunderbird inderdaad nog niet handig opgelost.

Maar dan neem ik aan dat wanneer je dezelfde gebruikersnaam hebt, dat het om een alias-constructie gaat ? Dus dat je onder 2 verschillende accounts kunt versturen, maar dat je voor beiden dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt ?

Uiteindelijk heb ik het 'opgelost' door voor een van de accounts een aantal ongeldige gegevens voor de mailserver en gebruikersnaam in te vullen. Van dat account hoef ik namelijk geen mail op te halen. Ik gebruik dat account slechts om uit die naam iets te versturen. Krijg ik daarop een reply, dan haal ik die wel via het andere ingestelde account binnen. Want het wordt toch doorgestuurd naar die fysieke mailbox. Dit is dus een duidelijke alias-constructie.

Dat werkt echter alleen als het hier niet om 2 fysiek gescheiden mailboxen gaat. Is dat wel het geval (dus wanneer op beide accounts niet dezelfde mail binnenkomt), dan lijkt me dat nog niet mogelijk met Thunderbird.

Daarom verneem ik graag van je om wat voor constructie het in jouw geval gaat...

Groeten,

Martijn
- mozbrowser.nl
niels
    unknown unknown

reactie

Bericht door niels »

Martijn, bedankt voor je reactie. inderdaad gaat het om een allias constuctie. Wat moet ik me voor stellen bij ongeldige gegevens. graag hoor ik dat van je.

Groet, Niels
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:Ditzelfde probleem heb ik ook gehad. Dit is in Thunderbird inderdaad nog niet handig opgelost.
Problemen met aliassen en Thunderbird kan je oplossen met sorteerregels (de Engelse term ontsnapt me even).
Als de mail gericht is aan jou (TO = jouwnaam@jouwprovider.be) verplaats het dan naar die mailbox, als het voor gebruiker2 is (TO = gebruiker2@jouwprovider.be) in een andere map/mailbox.

Je krijgt natuurlijk wel altijd de mail van de 2 aliassen binnen, dit kan je niet vermijden omdat het adres 'fysiek' hetzelfde is. Je krijgt dus, als je de mail binnenhaalt, _alle_ mails van de 2 gebruikers, elk weliswaar in een aparte map/mailbox.

Zo heb ik het toch opgelost... :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Die 2 gebruikers ben ik beide zelf, dus dat maakt niet uit. En inderdaad kun je weinig anders als met aliassen de mail in dezelfde mailbox terecht komt.

Maar Thunderbird laat je toch geen 2 accounts met dezelfde instellingen toevoegen ? Als die check uit Thunderbird zou worden gehaald, dan was dit hele probleem volgens mij helemaal geen probleem meer.

PS: sorteerregels zou wel iets van "Message rules" heten ofzoiets.
Plaats reactie