TB 0.7 NL beschikbaar

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1323
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown

TB 0.7 NL beschikbaar

Bericht door Mad Maks »

de linux/ os2 /windows zip / windows setup zijn beschikbaar op http://thunderbirdnl.mozdev.org

veel plezier ermee :-)

MM
Hans
    unknown unknown

Bericht door Hans »

Hans
    unknown unknown

Bericht door Hans »

Hans schreef:Deze link bestaat niet :
http://mozdev.sweetooth.org/thunderbird ... 7-nlNL.exe
En dat is op dowloadpagina http://thunderbirdnl.mozdev.org/download.html de link voor MozillaThunderbird 0.7 NL Installer (6,9 MB/EXE).
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown

Bericht door ByteWarrior »

Het bestand is nog niet verspreid over de Mozdev mirrors. Je zal nog even geduld moeten uitoefenen...
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Jippie!! Thanks MM!
Hans schreef:Deze link bestaat niet :
http://mozdev.sweetooth.org/thunderbird ... 7-nlNL.exe
Ondertussen doet ie het wel al :)
Gebruikersavatar
JaY
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 juni 2004, 8:44
    unknown unknown

Bericht door JaY »

Anonymous schreef:Jippie!! Thanks MM!
Hans schreef:Deze link bestaat niet :
http://mozdev.sweetooth.org/thunderbird ... 7-nlNL.exe
Ondertussen doet ie het wel al :)
vergeten in te loggen ;)
Hans
    unknown unknown

Bericht door Hans »

Yep, ik heb hem ook gedownload. Alleen krijg ik hem niet aan de gang.
Ik heb een kopie getrokken van mijn profiles-directory van de TB0.5NL versie. En de bestaande programma files directory heb ik renamed.
Daarna heb ik TB0.7NL geinstalleerd, maar ik kan klikken tot morgenvroeg. Hij doet niets.
Vervolgens via de -p optie een profiel aangemaakt. Weer niets.

Heeft iemand tips. Zelfs na de-installatie via Configuratiescherm van alle versie van Thunderbird en opnieuw de 0.7 exe draaien leverde niets op.
Ik krijg effe een zandloper te zien en that's it.

Van alle ellende heb ik 0.5 maar teruggezet en die doet het gewoon.

gr
Hans
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown

Bericht door ByteWarrior »

Hans schreef:Heeft iemand tips. Zelfs na de-installatie via Configuratiescherm van alle versie van Thunderbird en opnieuw de 0.7 exe draaien leverde niets op.
Ik krijg effe een zandloper te zien en that's it.
Windowstip #1: herstart je pc ;-)

Serieus. Soms doet Windows wat raar. Delete je oude programmamap en hernoem je profieldirectory. Installeer TB en herstart (indien nodig) je pc. Start dan op met de optie '-p' om een nieuw profiel aan te maken.
Gebruikersavatar
JaY
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 juni 2004, 8:44
    unknown unknown

Bericht door JaY »

Hans, ik had hetzelfde probleem en ja ByteWarrior, ook meerdere malen windows opnieuw opgestart. Nieuw profile aangemaakt etc, thunderbird wilde nog steeds niet starten. Uiteindelijk heb ik em weer gedeinstalleerd en de zip erop gezet....... (welke trouwens wel werkt)
thunderbird.exe lijkt corrupt o.i.d. ?
Gebruikersavatar
pw1
Berichten: 296
Lid geworden op: 11 oktober 2003, 15:11
    unknown unknown

Bericht door pw1 »

Hier hetzelfde verhaal. De profielmanager werkt, maar Thunderbird zelf vervolgens starten werkt niet. Even een zandlopertje en daarna niets meer. :(

Als test heb ik even de engelse installer geïnstallleerd. En die werkt zonder problemen.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown

Bericht door ByteWarrior »

Ik heb de zipversie gebruikt en die werkt perfect. Misschien is er iets misgegaan bij het maken van de installer.

Misschien kan je dit eens proberen:
Download de zipfile en kopieer de thunderbird.exe vanuit de zipfile over je bestaande installatie (die je net met de installer gedaan hebt). Normaalgezien moet deze exe net hetzelfde zijn. Als het met de thunderbird.exe wel werkt, dan scheelt er iets met de installer ...
Gebruikersavatar
pw1
Berichten: 296
Lid geworden op: 11 oktober 2003, 15:11
    unknown unknown

Bericht door pw1 »

De thunderbird.exe's in de installer en de zip zijn exact hetzelfde.

Bij mij werkt overigens de zip ook zonder problemen. Blijkbaar installeert de installer iets niet helemaal goed.
Hans
    unknown unknown

Bericht door Hans »

Ik heb nu geen tijd. Over een paar dagen ga ik het nog eens proberen. Misschien is de exe dan wel goed ;-) Anders pak ik gewoon de zip-versie.

Thanx voor de antwoorden !
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1323
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown

Bericht door Mad Maks »

vervelend dat het niet werkt voor jullie. ik heb het idee dat het door je oude profiel komt. probeer eens in je profielmap de map chrome te verwijderen en start dan nog eens op.

Groet

MM
Gebruikersavatar
pw1
Berichten: 296
Lid geworden op: 11 oktober 2003, 15:11
    unknown unknown

Bericht door pw1 »

Dat helpt niet, ook een compleet nieuw profiel aanmaken heeft geen effect. Ik gebruikte van tevoren zonder de problemen de zip van 0.7, ook de engelse installer van 0.7 werkt zonder problemen. Ik gebruik nu maar gewoon de zip.

Met de installer lijkt iets niet goed te zijn. Zijn er mensen waar hij wel goed werkt?