Verbeteringen nieuwe Firefox vertaling

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Firefox-vertaling kwijt.
Plaats reactie
u53r
    unknown unknown

Bericht door u53r »

Mmm, kdag dat 'webstek' dr uit ging, of gebeurd dat pas aan het eind? Bij opties staat het nog.
Extra --> Opties --> Webmogelijkheden --> "Alleen voor de voortbrengende webstek"

Als je op vorige klikt en dan naar een pagina gaat die postdata bevat, dan krijg je een waarschuwingsscherm waarin 'OP' 'OK' moet zijn.
Hier een screenshot.

Verder is het een uitstekende vertaling!
mark
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 september 2004, 14:40
Locatie: Roosendaal
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door mark »

OK.

Heeft er iemand een alternatief voor "Bladwijzer van deze pagina maken"? Die tekst is nogal lang en zorgt dat heel veel menus breder worden.
Gebruikt Gentoo Linux
mark
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 september 2004, 14:40
Locatie: Roosendaal
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door mark »

u53r schreef:Mmm, kdag dat 'webstek' dr uit ging, of gebeurd dat pas aan het eind? Bij opties staat het nog.
Extra --> Opties --> Webmogelijkheden --> "Alleen voor de voortbrengende webstek"

Als je op vorige klikt en dan naar een pagina gaat die postdata bevat, dan krijg je een waarschuwingsscherm waarin 'OP' 'OK' moet zijn.
Hier een screenshot.

Verder is het een uitstekende vertaling!
'Webstek' en 'bladerprogramma' zijn er vooralsnog niet uit.
Over dat screenshot, dat moet helemaal veranderd worden; zo is er ook geen 'buffer' meer voor zover ik weet.
Gebruikt Gentoo Linux
Gebruikersavatar
bartware
Berichten: 13
Lid geworden op: 5 juli 2004, 16:43
Locatie: Amersfoort
    unknown unknown

Bericht door bartware »

mark schreef:OK.

Heeft er iemand een alternatief voor "Bladwijzer van deze pagina maken"? Die tekst is nogal lang en zorgt dat heel veel menus breder worden.
"Bookmark deze pagina"
Voor de mensen die vinden/denken dat bookmark geen nederlands woord is: het staat wel in de VanDale, eveneens als het werkwoord bookmarken:
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenb ... d=bookmark

En een bladwijzer is toch iets anders: http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenb ... bladwijzer
Vertaling Mozilla Quality Feedback Agent: <a href="http://bartware.free.fr/mozilla">http:/ ... mozilla</a>
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

over de installatie van het laatste langpack (13/11/04 om 00:53)

ik kan het langpack perfect installeren op Linux, en als ik dan FFx opnieuw opstart staat de extensie gewoon tussen de extensielijst, ik kan geen opties instellen.

als ik FFx opnieuw opstart met commandline optie
"-UILocale nl-NL -ContentLocale nl-NL"

FFx is nu in het nederlands, als ik FFx terug opstart zonder commanline optie is het terug engels, wat dus volgens mij niet de bedoeling is.

kan de extensie geen optie krijgen (zoals een tijdje geleden het geval was) dat het automatisch nederlands is
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

FFuser schreef:FFx is nu in het nederlands, als ik FFx terug opstart zonder commanline optie is het terug engels, wat dus volgens mij niet de bedoeling is.
Ik heb net hetzelfde voor met de NL-XPI van Thunderbird. Waarschijnlijk ligt dit dus niet aan de vertaling, maar aan een andere verandering.

Misschien helpt de locale switcher?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik gebruik ook de Switch Locales extensie, verder werkt het alleen door in about:config te duiken en general.useragent.locale te veranderen in nl-NL.

In een nieuw profiel ging het volgensmij wel goed en was na de installatie van het NL-languagepack en een herstart Firefox in het Nederlands. Met een bestaand probleem is de Switch Locale extensie voor mij nodig, omdat na installatie FF in het Engels blijft (was ik liever heb, maar staat nu op NL om het beste van de vertaling te kunnen maken)
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

Gert-Paul schreef:Ik gebruik ook de Switch Locales extensie, verder werkt het alleen door in about:config te duiken en general.useragent.locale te veranderen in nl-NL.
Werkt niet :cry:

Ook niet na een restart

Afbeelding
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

FFuser schreef:
Gert-Paul schreef:Ik gebruik ook de Switch Locales extensie, verder werkt het alleen door in about:config te duiken en general.useragent.locale te veranderen in nl-NL.
Werkt niet :cry:

Ook niet na een restart
Bij mij wel.

De waarde van general.useragent.contentlocale hoort trouwens chrome://navigator-region/locale/region.properties te zijn ipv NL. Verander dat en probeer het daarna nog eens.
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

Gert-Paul schreef:
FFuser schreef:
Gert-Paul schreef:Ik gebruik ook de Switch Locales extensie, verder werkt het alleen door in about:config te duiken en general.useragent.locale te veranderen in nl-NL.
Werkt niet :cry:

Ook niet na een restart
Bij mij wel.

De waarde van general.useragent.contentlocale hoort trouwens chrome://navigator-region/locale/region.properties te zijn ipv NL. Verander dat en probeer het daarna nog eens.
Wat bedoel je? de link geeft een lege pagina.
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

FFuser schreef:
Gert-Paul schreef:
FFuser schreef: Werkt niet :cry:

Ook niet na een restart
Bij mij wel.

De waarde van general.useragent.contentlocale hoort trouwens chrome://navigator-region/locale/region.properties te zijn ipv NL. Verander dat en probeer het daarna nog eens.
Wat bedoel je? de link geeft een lege pagina.
In zag in jouw screenshot dat de waarde van de instelling general.useragent.contentlocale in about:config nog op NL stond, terwijl dit bij mij chrome://navigator-region/locale/region.properties is.
Ga dus naar about:config en zoek naar die pref ..contentlocale en dubbelklik op die instelling. Vul nu chrome://navigator-region/locale/region.properties in en herstart Firefox.
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

Gert-Paul schreef: In zag in jouw screenshot dat de waarde van de instelling general.useragent.contentlocale in about:config nog op NL stond, terwijl dit bij mij chrome://navigator-region/locale/region.properties is.
Ga dus naar about:config en zoek naar die pref ..contentlocale en dubbelklik op die instelling. Vul nu chrome://navigator-region/locale/region.properties in en herstart Firefox.
werkt nog altijd niet
zelfs "intl.locale.matchOS" op true zetten helpt niet :cry:
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
nareman
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 november 2004, 22:06
    unknown unknown

Bericht door nareman »

Maar tot wie moet ik mij wenden om te weten hoe lang het ongeveer nog duurt. Kzou nog heel graag firefox 1.0nl op de image voor al mijn clients zetten, maar dat moet waarschijnlijk dit weekend echt af zijn. :(
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

nareman schreef:Maar tot wie moet ik mij wenden om te weten hoe lang het ongeveer nog duurt. Kzou nog heel graag firefox 1.0nl op de image voor al mijn clients zetten, maar dat moet waarschijnlijk dit weekend echt af zijn. :(
De enige optie zou zijn om de huidige vertaling te downloaden (nightly) van de FTP van mozilla.org: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/ ... taller.exe
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Gert-Paul schreef:Ik gebruik ook de Switch Locales extensie, verder werkt het alleen door in about:config te duiken en general.useragent.locale te veranderen in nl-NL.
Inderdaad, nu starten alle Firefoxen op in het Nederlands.
Plaats reactie