Verbeteringen nieuwe Firefox vertaling

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Firefox-vertaling kwijt.
Plaats reactie
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Sorry als deze vraag elders reeds gesteld is (ik denk het niet, na wat zoekwerk), maar wordt de spelling van de xpi eigenlijk nog gecontroleerd voordat deze in de officiële 1.0 wordt opgenomen, als dit al de bedoeling is?

Dit omdat ook deze vertaling, evenals iedere andere die ik tot nu toe heb gezien, grammaticaal niet 100% foutloos is en hier naar mijn mening een groot aantal nieuwe 1.0 NL-gebruikers flink van zal schrikken, als dit niet wordt opgelost.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Gast schreef:Sorry als deze vraag elders reeds gesteld is (ik denk het niet, na wat zoekwerk), maar wordt de spelling van de xpi eigenlijk nog gecontroleerd voordat deze in de officiële 1.0 wordt opgenomen, als dit al de bedoeling is?

Dit omdat ook deze vertaling, evenals iedere andere die ik tot nu toe heb gezien, grammaticaal niet 100% foutloos is en hier naar mijn mening een groot aantal nieuwe 1.0 NL-gebruikers flink van zal schrikken, als dit niet wordt opgelost.
Zou je hier voorbeelden van kunnen geven. Wat mij betreft moet eigenlijk alle ontdekte grammaticale fouten eruit zijn. Op http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/firefox ... 0nl-NL.xpi heb ik een zelfgemaakt taalpakket neergezet met de wijzigingen tot vanmiddag.

Zet al je grammaticale opmerkingen dus maar hieronder weer neer, zodat we die hopelijk nog mee kunnen nemen.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Prima, ik draag graag mijn steentje bij. ;) Hoewel het misschien vreemd klinkt heb ik tot nu toe geen vertalingen daadwerkelijk geïnstalleerd gehad, maar wel zo af en toe een xpi bekeken met een text viewer, maar dat maakt op zich niet uit. Vluchtig door een deel van de laatste nightly van gisteren (waaraan ik overigens hierboven refereerde) bladerend kwam ik de volgende zaken tegen:

appstrings.properties:
dat het iniet beschadigend is -> iniet?
Indien u de gegevens opnieuw verzend -> verzendt
Klik op OP, -> OK / 'OK'? en de komma nodig?
Klik, anders, op Annuleren -> idem

locale/help/cookies.xhtml
indien u de website vertrouwd en niet wilt -> vertrouwt

global/webservices/security.properties
Het element "%S" wordt niet herkent -> herkend
Het attribuut "%S" wordt niet herkent -> "

global/xml/prettyprint.dtd
Dit XML bestand lijkt met geen enkele stijlinformatie -> XML-bestand

mozapps/xpinstall/xpinstallConfirm.dtd
Installeer alleen programmatuur van bronnen die u vertrouwd -> vertrouwt

pref-ssl.dtd
het laden/verlaten van een pagina die vercijfering ondersteund -> ondersteunt (2x)
De website %S ondersteund verificatie --> ondersteunt

pippki.properties
De website %S ondersteund (geen) verificatie voor de pagina -> ondersteunt (2x)

update.properties
We raden ten sterkse aan dat u deze upgrade zo snel mogelijkinstalleerd -> sterkste + spatie (+ update?)
Update is uitgeschakels door uw syteembeheerder -> uitgeschakeld

necko.properties
U staat op het punt om inteloggen op de pagina "%1$S" met de gebruikersnaam "%2$S," maar de internetpagina vereist geen autorizatie. Dit kan een truk zijn. -> in te loggen / truc(/truuk) / autorisatie
U staat op het punt om u aantemelden bij de pagina -> aan te melden

Beeindigd FTP transactie -> FTP-transactie beëindigd / Beëindig FTP-transactie ?
De FTP server %1$S is momenteel niet ondersteund -> FTP-server ? / is=wordt ?

necko.security.properties
als ik een versluetelde pagina verlaat -> versleutelde
Beveiligings waarschuwing -> Beveiligingswaarschuwing
Informatie die u verzend of ontvangt kan vanaf nu gemakkelijk gezelezen worden door derden -> verzendt / gelezen

Waarcshuw me als ik een pagina wil bekijken -> Waarschuw
U heeft een versleutelde pagina verzocht -> +om ? *
De internetpagina heeft zicht correct ge\u00EFdentificeert -> ge\u00EFdentificeerd
U heeft verzocht om een pagina die een lage graad vesleuteling gebruikt. -> lagegraadversleuteling (+r / nieuwe spelling) of 'lage graad van versleuteling' ? *
De internetpagina heeft zich juist geidentificeerd -> geïdentificeerd

* Misschien globaal 'verzocht(e)' door 'opgevraagd(e)' vervangen waar het om pagina's gaat, dus bij verzochte link/pagina/site? (zie ook appstrings.properties en netError.dtd)

organizaties -> organisaties
FIPP standaarden -> FIPP-standaarden
beveiliginsapparaten (2x) beveiligingsapparaten
openbare-sleutel cryptografie -> openbare-sleutel-cryptografie (nieuwe spelling)

Algemeen:
inconsistent gebruik van de ' bij klikinstructies ?
idem voor het woord 'bestandstypen', met of zonder tussen-s
idem voor gebruik van 'eï' bij beeïndigen / geïnstalleerd etc.
los schrijven van enkele samengestelde woorden zoals beveiligingswaarschuwing, XML-bestand, standaardgebruiker

Zo zijn er misschien nog een aantal (ik heb niet alles gecheckt), maar is er misschien iets te zeggen over hoeveel tijd er nog rest voor suggesties voordat 1.0 gebouwd gaat worden of dat correcties wellicht zowiezo welkom blijven? Ook ben ik benieuwd of iemand een handiger methode kent voor het 100% checken van alle teksten zonder daarbij door de directorystructuur met de losse bestanden te hoeven bladeren als alternatief voor het bekijken van de (ongecomprimeerde, de jouwe was op deze manier niet te bekijken) xpi. :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Enkele van de hierboven gemelde fouten zijn volgens mij inmiddels al gemeld en opgelost. Maar dat scheelt de vertalers dus weer werk.

Als je de laatste stand van zaken wilt weten, houd dan deze bugs in de gaten:
1) https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=267130
2) https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=270474
Als je op de attachments klikt dan krijg je de patchbestanden te zien die al zijn toegevoegd. Wel moet je dan een beetje een patchbestand kunnen lezen. De regels moet een - ervoor gaan eruit en de regels met een + ervoor komen daarvoor in de plaats.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

Linux-Installer
---------------
** (firefox-installer-bin:23021): WARNING **: Invalid UTF8 string passed to pango_layout_set_text()

** (firefox-installer-bin:23021): WARNING **: Invalid UTF8 string passed to pango_layout_set_text()

** (firefox-installer-bin:23021): WARNING **: Invalid UTF8 string passed to pango_layout_set_text()

** (firefox-installer-bin:23021): WARNING **: Invalid UTF8 string passed to pango_layout_set_text()

Krijg ik als foutmeldingen in terminal
de echte fout is dat ik geen beschrijving zie bij Hulpmiddelen voor en quality Feedback agent

-"Naar de volgende lokaties" -> "naar de map:"

Programma
---------

-Beeld-->"vernieuwen(H) ctrl+R" dubbele sneltoets??
-Extra-->Extensie-->"Meer extensie verkrijgen" -> "meer extensie downloaden" of "meer extensie zoeken"
-Extra-->Themas-->"Meer thema's verkrijgen" -> "meer thema's downloaden" of "meer thema's zoeken"
-Extra-->Pagina-info-->"Standaardennalevingsmodus" wasda??
-Bestand-->"Tablad Sluiten Ctrl+W" (S is onderlijnnd) dubbele sneltoets??
-Bestand-->"Pagina opslaan als Ctrl+S" (eerste a is onderlijnnd) dubbele sneltoets??, afdrukken: zelfde verhaal en er zijn er nog veel meer
-Wijzigen-->Voorkeuren-->Webmogelijkheden-->"Togestane stekken" stekken??
-Wijzigen-->Voorkeuren-->Geavanceerd-->"Nieuwe versie van programmatuur" programmatuur??


Dus nog wel wat foutjes, maar dit kan redelijk snel opgelost worden (neem ik aan).
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

FFUser: Heb jij de laatste versie gedownload? Ik zie namelijk een aantal dingen die een paar dagen geleden verbeterd zijn. Haal dus van ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/f ... 0.11-l10n/ de nieuwste versie op en probeer het opnieuw. Als je dan nog steeds de Linux installer fouten krijgt moet je hier zo snel mogelijk weer melden. Zulk soort fouten moeten er natuurlijk zo snel mogelijk uit.

Programmatuur zit in de vertaling. Software heeft ook mijn voorkeur, maar de meerderheid van het vertaalteam gaf de voorkeur aan Programmatuur. Volgensmij is het woord wel te snappen.
Verder is webstek eruit. Het kan zijn dat er nog iets is blijven zitten, maar in de laatste versie zal het waarschijnlijk wel opgelost zijn.

Je moet in de gaten houden dat er een een verschil is tussen een snelkoppeling en een accesskey. Deze hoeven ook niet altijd overeen te komen. Als het zou kunnen zou het misschien wel mooi zijn.
Het verschil is dat de sneltoets vanuit het normale Firefox venster werkt, terwijl het onderstreepte alleen werkt als het menu geopend is. Ik verwacht niet dat gebruikt hierdoor verward raken.
Meestal zijn er ook niet veel alternatieven, omdat de sneltoetsen sowieso niet aangepast moeten worden. In alle versies van FF moeten die gelijk zijn.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Inderdaad waren enkele van de genoemde fouten opgelost, maar blijkbaar (en helaas) nog niet alle.

Eigenlijk was mijn doelstelling het eenmalig kritisch op spelling controleren van een recente xpi (ofwel de jar) en de opmerkingen/correcties hier of elders te posten, in de hoop dat een ander de boel in een keer kon corrigeren. Ik begrijp nu dat correcties wel geaccepteerd worden maar dat die ook via het patchsysteem moeten worden doorgevoerd. Begrijpelijk, maar dat dit ook voor taalpakketten geldt was mij niet bekend. Hoe dan ook, ik begin nu toch een beetje bang te worden dat de correcties mede gezien het aantal niet meer op tijd zullen komen. Vandaar de vragen hierboven, aangezien ik als 'frisse nieuweling' met alle liefde de hele bups wil doorlopen en het pakket op zijn minst grammaticaal 100% foutloos zou willen zien, ook al kost het mijn hele weekend. :) Mits ik weet dat het nog nut heeft voor de release van 1.0 NL uiteraard. Stijlkundig is een tweede, want daar valt naar mijn idee ook nog wel e.e.a. op aan te merken, maar grammaticale fouten zoals die nu nog aanwezig zijn kunnen m.i. echt niet bij een final release.

Nog een willekeurige greep uit de resterende foutjes, gevonden in het pakket van vandaag:

bookmarks.properties
openieuw (10x)

config.dtd
Naam kopieëren -> kopiëren
Waarde kopieëren -> "

Met de laatste patch erin geslopen (..):
necko.properties
FTP transactie beindigd -> beëindigd / FTP-transactie

security.properties
beveiligde pagina opgeroepen -> opgevraagd ?

glossary.xhtml
..maken en de lijst automatisch vernieuwen als deze veranderd -> verandert / is veranderd
..andere network protocollen -> netwerkprotocollen

update.properties
is deze sessie geupdate. herstart.. -> Herstart
tegenstelling to andere soorten -> tot

Help inhoud -> Help-inhoud
Internet Explorer gebruikers -> Internet Explorer-gebruikers

Dus... hoe lang hebben we nog? ;)
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik heb veel opmerkingen verwerkt in een nieuwe patch. Ik wil proberen vanmiddag weer een zelfgemaakte XPI te produceren zodat de laaste kleine foutjes eruit gehaald kunnen worden.

Meld dus maar zoveel fouten als je ziet, maar kun je wel duidelijk melden om welk bestand het gaat (en als je tijd hebt zelf welk id te tekst heeft). Zo kan ik snel aanpassingen doorvoeren en is de kans kleiner dat ik iets over het hoofd zie.
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

Gert-Paul schreef:FFUser: Heb jij de laatste versie gedownload? Ik zie namelijk een aantal dingen die een paar dagen geleden verbeterd zijn. Haal dus van ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/f ... 0.11-l10n/ de nieuwste versie op en probeer het opnieuw. Als je dan nog steeds de Linux installer fouten krijgt moet je hier zo snel mogelijk weer melden. Zulk soort fouten moeten er natuurlijk zo snel mogelijk uit.
Ik had die van 18/11, nu probeer ik die van 19/11

Fouten/verbeteringen
-Nog altijd geen beschrijving
-Kan de licentievoorwaarden niet in het nederlands gezet worden?
-In scherm "Installatieoverzicht De installatie van FFx kan gestart worden"-->"Klik op Volgende om verder te gaan", er is alleen een knop "installeren" geen "Volgende"
-"Naar de volgende lokaties", 1) het kan volgens mij maar naar één lokatie --> "lokatie" ipv "lokaties" en 2) map lijkt mij beter[/quote]

zelfde commentaren in versie van 22/11 :cry:
Laatst gewijzigd door FFuser op 22 november 2004, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Nog niet alles doorlopen maar hier vast een deel.

locale/global/accessible.properties
collapse=Uitvouwen -> Invouwen (/Inklappen?)
expand=Uitbreiden -> Uitvouwen (/Uitklappen, globaal?)

locale/global/appstrings.properties
Klik op OP, om -> komma's? (2x)
Klik, anders, op.. -> " (2x)
Download en installeer PSM -> installeer de PSM ?
andere programma wilt misbruiken -> wil ?
Extern protocol verzoek -> Extern protocol-verzoek

locale/global/css.properties
omdat de MIME soort ervan -> MIME-soort (/het MIME-type; soort=type, globaal?)

locale/global/downloadProgress.properties
niet weer zien -> niet meer zien ?
De Plugin heeft een illigale operatie uitgevoerd. U wordt ten sterkse aangeraden Navigator opnieuw op testarten. -> plugin / sterkste / illegale / te starten / (Navigator=Firefox of browser / operatie=bewerking?)
illigale operatie in plugin -> illegale

locale/global/filepicker.dtd
filterMenuList.label "Bestanden van soort:" -> type ? (globaal)
folderHome.tooltiptext "Ga naar huis"> -> naar start / startpagina ?

locale/global/layout_errors.properties
Het "coords" attribuut -> Het "coords"-attribuut ?
in "linkerkant,bovenkant,rechterkant,onderkant" formaat -> in "linkerkant, bovenkant, rechterkant, onderkant"-formaat ?

locale/global/license.dtd
credits = dankzeggingen /bijdragen ? (Mozilla-dankzeggingen etc.)

locale/global/netError.dtd
connectionFailure.longDesc
De browser is het niet gelukt -> Het is (de browser) niet gelukt
ondaks dat het bestaat -> ondanks dat deze bestaat
de service is niet beschikbaar -> de service niet beschikbaar is ?
geprobeert -> geprobeerd
door een typfout in het adres of omdat -> of doordat ?
ALs u weet -> Als u weet
dns server -> DNS-server
systeem documentatie -> systeemdocumentatie

fileNotFound.longDesc
bestand bestaat an dat u -> en dat u
en juist is geformatteerd -> en juist is geformeerd ?

malformedURI.longDesc "Het adres (URL) is geen geldig formaat kan kan -> Het adres (URL) heeft geen geldig formaat en kan (spatie, kan=en)
verzochte -> opgevraagde ? (globaal)
gevolgt door een adres -> gevolgd
gevolg door een pad -> gevolgd
backslashes(\) -> backslashes (\)

netOffline.longDesc
voordta u het nog een keer probeert -> voordat

netReset.longDesc
blijft voordoen , raadpleeg uw syteem ducumentatie, raadpleeg uw systeembeheerder of -> zich blijft voordoen, raadpleeg uw systeemdocumentatie, uw systeembeheerder of
netReset.title
"Netwerkherinitialisatie" -> Netwerk-herinitialisatie (leesbaarheid)

netTimeout.longDesc
waardoor het vertraagd wordt -> waardoor deze vertraagd wordt, (plus komma)
binne de gestelde tijd -> binnen
voodat u het -> voordat

netTimeout.title "Netwerk timeout -> Netwerk/timeout

protocolNotFound.longDesc
gevolgt door een adres - gevolgd
voordta u het nog -> voordat
wat de browser verteld -> vertelt
en het laden kan niet doorgaan -> en kan het laden niet doorgaan
doorverbind met zichzelf -> doorverbindt

unknownSocketType.longDesc
niet standaard configuratie -> niet-standaardconfiguratie / niet-standaard configuratie ?
service draait als verwacht -> anders dan ?

locale/global/nsHelperAppDlg.dtd
Het met de standaard toepassing -> standaardtoepassing (2x)

locale/global/plugins.properties
Bestand naam -> Bestandsnaam

locale/global/printing.properties
"Afdrukken naar: Bestand" gekozen -> "Afdrukken naar bestand" gekozen ?
Printer Fout -> Printerfout (/Printer-fout)
printer attribuut -> printerattribuut (printer-attribuut)
I/O storing -> I/O-storing
output bestand -> output-bestand
geimplementeerd -> geïmplementeerd
De afdruktaak is afgebroken of geannuleerd -> onderbroken/gepauzeerd of geannuleerd ?
printen = afdrukken, globaal ? (inconsistent)
de benodigde kleuren mogelijkheden -> kleurenmogelijkheden
X print server (Xprt) -> X-printserver ?
terwijl jr probeerde -> terwijl u probeerde
geinstalleerd -> geïnstalleerd
geen Xprint server(s) beschikbaar -> is/zijn geen Xprint-server(s) ?
geldige Xprint servers -> Xprint-servers
Er is een printprobleem opgetreden, omdat de plex mode niet ondersteund wordt door deze printer -> afdrukprobleem ? / plex-mode

locale/global/dom/dom.inspector
document.all eigenschap -> document.all-eigenschap
W3C standaard -> W3C-standaard (2x)

Hoeveel tijd is er nog? :)
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Post alle opmerkignen maar die je hebt, maar we kunnen (ook van de bovenstaande) niet meer verzekeren dat er iets inkomt. Het zijn vooral kleine dingen en ik zal proberen er zoveel mogelijk in te krijgen, maar als we zo snel mogelijk 1.0 klaar willen hebben moeten de veranderen niet te veel risico hebben. Als het te laat is voor 1.0, kan het altijd voor de vertaling van 1.1 gebruikt worden (en voor de vertaling van Thunderbird die ook een deel van de FF vertaling gebruikt)

@FFUSER: Nee, op dit moment kunnen de licentie voorwaarden niet vertaald worden. Dat heeft ook geen andere vertaling gedaan. Als het zou gebeuren dan moet je zorgen dat zoiets echt sluitend is en in het Engels is dat iig het geval. Misschien dat het er ooit van komt, maar dan zal iig gecontroleert moeten worden door mensen die iets van recht afweten.

Ik gebruik Windows en daar werkt het installatieprogramma goed. Ik neem aan dat echte fouten in het linux installatieprogramma er sowieso uitgehaald moeten worden.
BTW, waar kan ik je 4e punt vinden?
mark
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 september 2004, 14:40
Locatie: Roosendaal
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door mark »

Is Firefox niet gewoon een GPL license? Daar zijn genoeg nederlandse versies van te vinden denk ik.

En het is 'locatie'.. van dale is fout.
Gebruikt Gentoo Linux
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

Gert-Paul schreef:BTW, waar kan ik je 4e punt vinden?
Voorlaatste scherm "Installatieoverzicht
De installatie van FFx kan gestart worden" Bij aangepast installeren

Nog een fout gevonden
Standaard Installatie
"Installatieoverzicht
De installatie van FFx kan gestart worden"
Is er een ruimte voorzien met "downloadinstellingen", wat is dit, bij mij is het leeg (maar geen foutmeldingen)
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

mark schreef:Is Firefox niet gewoon een GPL license? Daar zijn genoeg nederlandse versies van te vinden denk ik.

En het is 'locatie'.. van dale is fout.
Firefox heeft vanaf versie 1.0 een EULA en volgensmij is dat redelijk op Firefox toegespitst. Denk ook dat de Mozilla Foundation wil dat zoiets goed vertaald wordt en dus niet snel in 1 dagje.

Trouwens Gast (wie je ook bent). Ik ben bezig veel van je commentaar mee te nemen. Zal dus waarschijnlijk (bijna) allemaal in 1.0 zitten of er moeten dingen extreem verkeerd gaan.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Mooi.. ik hoop dat we het halen en ga ondertussen rustig verder, maar zou ondertussen willen dat ik hier eerder mee begonnen was.. :)

correctie: dom.inspector hierboven = dom.properties

nieuw:
locale/global/history/history.properties
javascript of data urls -> javascript- of data-url's
geschiedenis of zijbalk -> geschiedenis- of zijbalk

locale/global/layout/HtmlForm.properties
Formulier bevat een bestand invoer maar -> bestandsinvoer ?
in he formulier -> het
Het bestand zal nier verzonden worden -> niet
Submit=Verzoek verzenden -> verzend ?

locale/global/layout/xmlparser.properties
XML declaratie -> XML-declaratie
parameter-entiteit verwijzing -> parameter-entiteitverwijzing
XML ontleedfout -> XML-ontleedfout
document element -> documentelement
CDATA deel -> CDATA-deel

locale/globale/layout/xslt.properties
XSLT transformatie -> XSLT-transformatie (3x)
XPath extentiefunctie -> XPath-extentiefunctie
XPath functie -> XPath-functie
XSLT stijlblad -> XSLT-stijlblad (4x)
XML mimesoort -> XML-mimesoort
XPath expressie -> XPath-expressie
XSLT/XPath functie -> XSLT/XPath-functie
XPath ontleedfout -> XPath-ontleedfout (7x)

locale/globale/security/caps.properties
SetPropertyDenied=Toestemming om eigenscahp %S in te stellen geweigerd.%S -> eigenschap / -%S ?
capdesc.UniversalBrowserRead=Priv\u00E9 gegevens van elke website -> Priv\u00E9-gegevens

locale/global/webservices/security.properties
UnknownRootElement=Het bronelement "%S" wordt niet herkent -> herkend
UnknownElement=Het element "%S" wordt niet herkent. -> herkend
UnknownAttribute=Het attribuut "%S" wordt niet herkent. -> herkend
SOAP { %S } %S aanroep resulteerde in fout -> SOAP { %S } %S-aanroep ?

locale/global/xml/prettyprint.dtd
Dit XML bestand lijkt met geen enkele stijlinformatie geassocieerd te zijn. -> XML-bestand / geassociëerd

locale/global/xpinstall/xpinstall.properties
error-229=Script fout -> Scriptfout
error-228=Download fout -> Downloadfout
error-225=UITPAKKEN_MISLUKT -> Uitpakken mislukt ?
RegSkin=Huid registreren\: %s -> Skin ?
WindowsShortcut=Windows snelkoppeling\: %s -> Windows-snelkoppeling
UnknownFileOpCommand=Onbekend bestandsoperatie commando\! -> bestandsoperatie-commando\!
error-239=Chrome registratie mislukt -> Chrome-registratie
error-207=Geen geldig installpakket -> installatiepakket ?

locale/global/necko/necko.properties
EnterUserPasswordForRealm= ... in voor "%1$S" op %2$S -> voor "%1$S"
BeginFTPTransaction=Starten van FTP overdracht... -> FTP-overdracht
EnterUserPasswordForProxy= ... voor de proxy "%1$S" op %2$S -> voor de proxy "%1$S"
EndFTPTransaction=FTP transactie beindigd -> FTP-transactie beëindigd
PhishingAuth=... om "%1$S" te bezoeken. -> om "%1$S"
SuperfluousAuth=... op de pagina "%1$S" -> pagina "%1$S"
UnsupportedFTPServer=De FTP server %1$S wordt -> FTP-server

locale/global/necko/redirect_loop.dtd
body.label "Doorsturen fout: -> Doorstuurfout ?
title.label "Doorsturen fout" -> idem
PostToInsecureFromInsecureMessage=De informatie ... derden gelezen worden. -> worden gelezen ?
WeakSecureMessage=U heeft ... gelezen worden door derden -> idem ?
MixedContentMessage= -> idem ?
LeaveSecureMessage -> idem ?
PostToInsecureFromSecureMessage=Hoewel deze pagina beveiligd is zal de informatie die u ingevuld over .. -> die u invult

locale/global/downloads/pref-downloads.dtd
fileTypes.label "Bestandtypen"> -> Bestandstypen/Bestandstypes (+globaal: soort=type ?)
fileTypesDescription.label "Voer automatisch de geassocieerde actie uit voor de volgende bestandstypes -> geassociëerde, bestandstypen ?
plugins.label "Plugins..."> -> Plug-ins

locale/mozapps/downloads/editAction.dtdUX
whenDownloading.label "Bij het downloaden van bestandtypen -> bestandstypen ? (consistentie)

locale/mozapps/downloads/downloads.dtd
cmd.cleanUp.tooltip "Complete, .. -> Voltooide ?

mozapps/downloads/downloads.propertiesUX
finished=Beeindigd -> Beëindigd

fileExecutableSecurityWarning= ... die uw computer kunnen beschadigen -> kan beschadigen ? (bij 'kunnen', dan ook 'kunnen' in locale/global/nsProgressDialog.properties - securityAlertMsg)

mozapps/extensions/extensions.properties
globalItemList= .. deinstalleren of -> deïnstalleren
malformedRegistrationConsoleMessage=Chrome registratie ... (profile extensie \= %S). -> Chrome-registratie, profiel-extensie ?
chrome JAR bestand -> chrome JAR-bestand ?
malformedRegistrationTitle=Chrome registratie is mislukt -> Chrome-registratie
malformedMessage=%S kan dit item... over dit probleem, aub. -> komma weg / a.u.b. / Neem a.u.b. contact op met de maker.
missingFileConsoleMessage=Installatie ... het jar/xpi bestand. -> jar/xpi-bestand
queryUninstallExtensionMessage=Als u %S de\u00EFnstalleerd ... Wilt U %S de\u00EFnstalleren?
-> de\u00EFnstalleert / Wilt u
malformedRegistrationMessage=%S kan ...de Chrome registratie. Neem ... dit pobleem -> Chrome-registratie / probleem

locale/mozapps/plugins/plugins.dtdUX
pluginWizard.availablePluginsPage.continueMsg.label "... om deze plugins te -> plug-ins
pluginWizard.availablePluginsPage.description.label "De volgende plugins -> plug-ins
pluginWizard.availablePluginsPage.installerUI "Sommige plugins -> plug-ins
pluginWizard.availablePluginsPage.title "Beschikbare plugindownloads"> -> plug-in-downloads
pluginWizard.checkingForPlugins.description.label ... beschikbare plugins... -> plug-ins
puginWizard.finalPage.description.label ... plugins beeindigd: -> plug-ins beëindigd
pluginWizard.finalPage.moreInfo.label "Lees meer over plugins -> plug-ins (2x)
pluginWizard.finalPage.restart.label ... om de plugin(s) -> plug-in(s)
pluginWizard.installPluginsPage.description.label ... plugins -> plug-ins
pluginWizard.installPluginsPage.title "Plugins installeren -> plug-ins
pluginWizard.licensePage.deny.label "...(plugin zal niet -> plug-in
pluginWizard.licensePage.title "Pluginlicenties"> -> plug-inlicenties / plug-in-licenties
pluginWizard.title "Plugin zoekservice"> -> plug-in-zoekservice

locale/mozapps/plugins/plugins.properties
pluginInstallation.noPluginsFound=Geen overeenkomstige plugins gevonden. -> plug-ins
pluginInstallationSummary.manualInstall.tooltip=Handmatig de plugin installeren. -> plug-in
pluginInstallation.unknownPlugin=Onbekende plugin -> plug-in
missingPlugin.label=klik hier om de plugin te downloaden. -> plug-in
pluginInstallation.complete=Klaar met het installeren van plugins -> plug-ins

- indien overal 'plugin', dan liefst ook globaal gebruiken

locale/mozapps/profile/createProfileWizard.dtd
profileCreationExplanation_2.text "Als u deze kopie van &brandShortName; deelt -> van &brandShortName; ? (-spatie?)
profileDefaultName "Standaard gebruiker"> -> Standaardgebruiker

profile/profileSelection.properties
profileExists=Een profiel met deze naam bestaat al. Kies een andere naam, aub. -> komma weg / a.u.b. / Kies a.u.b. een andere naam.

Als je overigens liever ziet dat ik een user aanmaak is dat prima (ben overigens niet dezelfde gast als van voor gisteren zogezegd)
Plaats reactie