1. Download Firefox nl-NL:Installer (exe) voor Windows (let er op dat dit _niet_ de 1.0 release is)
2. Installeer Firefox, met de installer wil dit zeggen dat dubbelklikken en op 'Volgende' klikken genoeg is.
3. Dat was het, language packs (.xpi) zijn alleen nodig als iemand een andere taal wil installeren (bv. nl op een engelse firefox).
Hierna kan Firefox als standaardbrowser worden ingesteld (vraagt Firefox zelf), en in Windows XP via "Programmatoegang en -instellingen" (Configuratiescherm > Software) Internet Explorer ontoegankelijk worden gemaakt. Daarna wordt voor surfen gewoon Firefox gebruikt, en is Internet Explorer nergens meer te vinden.
Bedankt Mark,
Maar ? wat bedoel je hier mee ?
(let er op dat dit _niet_ de 1.0 release is)
De url dat je mij daarnet hebt gezet,... is dit dan de laatste beste vertaling ? laatste nighly ?
Oke, na dit antwoordje nu, surf ik met firefox (hoop ik)
Ik heb vanmiddag de laatste nightly geprobeerd die op zich prima is.
Toch kreeg ik een lelijke foutmelding bij het installeren van een missende Flash-plugin.
Ik heb dit op een andere pc kunnen reproduceren door bijv. naar www.nu.nl te gaan die vraagt om deze plugin.
Helaas weet ik niet precies meer wat deze foutmelding inhoudt... maar het is iets van: XML parse error... and so on...
sc00zy schreef:Ik heb vanmiddag de laatste nightly geprobeerd die op zich prima is.
Toch kreeg ik een lelijke foutmelding bij het installeren van een missende Flash-plugin.
Ik heb dit op een andere pc kunnen reproduceren door bijv. naar www.nu.nl te gaan die vraagt om deze plugin.
Helaas weet ik niet precies meer wat deze foutmelding inhoudt... maar het is iets van: XML parse error... and so on...
Inmiddels hebben we gevonden waar het probleem lag en als het goed is wordt nu de wel werkende versie van het bestand op de CVS servers gezet.
Het lijkt er verder op dat de builds nog niet gestart zijn dus dat het meegenomen wordt in die van vanavond. Ik hoop het iig
henri schreef:Bedankt Mark,
Maar ? wat bedoel je hier mee ?
.. wat bedoel ik waarmee? Het waren gewoon instructies over hoe je de Firefox nl-NL nightly kan installeren. Ik heb inmiddels een nieuw topic gestart.
Hoi beste Mark,
Jja je hebt de goede instrukties gegoven, maar ik vroeg wat je bedoelde met uw opmerkingske.
(let er op dat dit _niet_ de 1.0 release is)
Dit heeft Anne inmiddels al beantwoord veronderstel ik.
Ik weet niet of het al genoemd is, maar als je de broncode bekijkt van een pagina staat er in de titelbalk bijvoorbeeld "Bron van:http://www.w3.org/ - Mozilla Firefox", dus zonder spatie tussen de dubbele punt en het adres. Ik weet niet of dat zo hoort?
Simius schreef:Ik weet niet of het al genoemd is, maar als je de broncode bekijkt van een pagina staat er in de titelbalk bijvoorbeeld "Bron van:http://www.w3.org/ - Mozilla Firefox", dus zonder spatie tussen de dubbele punt en het adres. Ik weet niet of dat zo hoort?
In mijn versie (gisteren geinstalleerd) staat er netjes een spatie tussen. Dit lijkt me dus al opgelost.
Ik heb uit ongeduld maar een nightly locale op m'n usb-knuppel gezet zodat ik mensen in hun moerstaal kan overtuigen . Moet nog wel wat extensions vertalen heb ik gezien ...