Lancering Firefox NL uitstellen

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Firefox-vertaling kwijt.
nareman
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 november 2004, 22:06
    unknown unknown

Re: Is Nederlands zo moeilijk?

Bericht door nareman »

Wat moet er nog gebeuren dan? En is het vandaag nog te verwachten?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Volgensmij is de vertaling langzamerhand bijna helemaal af. Het is alleen goed om het bijvoorbeeld een dag nog eens goed door te kijken en bijvoorbeeld zo'n nightly build als een 'RC' te betitelen. Zo kan iedereen die wil die build uitproberen, omdat ook de vertalers dingen over het hoofd gezien kunnen hebben.
Ik gok op het eind van deze week, maar ook de laaste nightly builds zijn qua vertaling al heel goed. Als je niet kunt wachten is dat dus ook een optie.
nareman
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 november 2004, 22:06
    unknown unknown

Bericht door nareman »

En... zijn er nog nieuwe ontwikkelingen? Deze nigthly is volgens mij niet 100% stable... :(
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

nareman schreef:En... zijn er nog nieuwe ontwikkelingen? Deze nigthly is volgens mij niet 100% stable... :(
wij zijn er helemaal klaar voor, nu de bouwmachines van mozilla nog :-(. Als het meezit hebben we over een paar uur een linux en een macbuild die we als RC aanmerken. De windowsbuild machine is momenteel niet online, dus dat wordt afwachten

Groet

Mad Maks
nareman
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 november 2004, 22:06
    unknown unknown

Bericht door nareman »

K thanks! Wil je hier een linkje posten voor die linux versie als ie er is?

Sweet! Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

nareman schreef:K thanks! Wil je hier een linkje posten voor die linux versie als ie er is?

Sweet! Alvast bedankt!
Installer en geen installer

Windows builds willen jammergenoeg nog niet zo goed lukken..
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

ik vind een losse locale goed genoeg ;)

ik zie vanzelf hier wel hoe het wordt :)
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gast
    unknown unknown

Re: Is Nederlands zo moeilijk?

Bericht door Gast »

nirwana schreef:
Max schreef:Kortom, houd deze site en het forum in de gaten voor een goede Nederlandstalige Firefox 1.0.
Ik durf het bijna niet te vragen!
apm
Berichten: 18
Lid geworden op: 5 oktober 2004, 18:03
    unknown unknown

Bericht door apm »

het vreemde is dat er wel een gewone nightly van de windows versie is.. De andere talen voor windows zijn overigens ook al 2 dagen oud. Bekend wat er is en wanneer het opgelost is ?
Gast
    unknown unknown

Re: Is Nederlands zo moeilijk?

Bericht door Gast »

Anonymous schreef:
nirwana schreef:
Max schreef:Kortom, houd deze site en het forum in de gaten voor een goede Nederlandstalige Firefox 1.0.
Ik durf het bijna niet te vragen!
Het spijt me zeer. Ik dacht dat pag. 8 de laatste was. Maar er was nog een pag. 9. Daardoor miste ik de berichten na 17 november en wilde daarom even informeren hoe het er bij stond. Maar ik zie nu dat het er waarschijnlijk zeer binnenkort toch van gaat komen. Alvast bedankt voor het vele werk.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

apm schreef:het vreemde is dat er wel een gewone nightly van de windows versie is.. De andere talen voor windows zijn overigens ook al 2 dagen oud. Bekend wat er is en wanneer het opgelost is ?
De machines die de Windows l10n build maken zijn andere machines die de normale nightly builds maken.

Ik zie trouwens nu dat er gisteravond gewoon ook Windows builds gemaakt zijn!
apm
Berichten: 18
Lid geworden op: 5 oktober 2004, 18:03
    unknown unknown

Bericht door apm »

Gert-Paul schreef:
apm schreef:het vreemde is dat er wel een gewone nightly van de windows versie is.. De andere talen voor windows zijn overigens ook al 2 dagen oud. Bekend wat er is en wanneer het opgelost is ?
De machines die de Windows l10n build maken zijn andere machines die de normale nightly builds maken.

Ik zie trouwens nu dat er gisteravond gewoon ook Windows builds gemaakt zijn!
En dit gaat de final worden dus ?
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Mad Maks schreef:
nareman schreef:En... zijn er nog nieuwe ontwikkelingen? Deze nigthly is volgens mij niet 100% stable... :(
wij zijn er helemaal klaar voor, nu de bouwmachines van mozilla nog :-(. Als het meezit hebben we over een paar uur een linux en een macbuild die we als RC aanmerken. De windowsbuild machine is momenteel niet online, dus dat wordt afwachten

Groet

Mad Maks
De wijzigingen zijn toch gewoon in de losse bestandjes door te voeren, dan de boel weer inpakken en voilà, klaar vertaling!
Ik heb overigens ook weleens rare verschijnselen gehad, maar met een nieuw profiel werd alles op slag OK.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

Ria schreef: De wijzigingen zijn toch gewoon in de losse bestandjes door te voeren, dan de boel weer inpakken en voilà, klaar vertaling!
zo simpel is het helaas niet. Als je een eigen build maakt ja dan werkt het zo maar we willen een officielle build en die worden gemaakt door machines van de mozilla organisatie.

de nightly van gisteravond is te beschouwen als de release versie ( we hebben vandaag nog een kleine fout hersteld dus de versie die vanavond gebouwd wordt door mozilla gaan we aanmelden als final.

groeten

MM
gommans
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 juni 2004, 21:20
    unknown unknown

Organisatie?

Bericht door gommans »

Ik kom zelden op dit forum en heb ook niet de intentie om 9 pagina's met posts over de nederlandse vertaling van Firefox 1.0 door te nemen. Het enige dat ik moet concluderen is dat de nederlandse vertaling als vrijwel enige taal enige ontbreekt op de firefox site. Andere talen zijn al weken verkrijgbaar en de eerste posts van deze thread zijn ook al twee weken oud. Het lijkt dus tijd voor het opzetten van een betere organisatie. Dit moet absoluut beter! :x
Plaats reactie