Lancering Firefox NL uitstellen

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Firefox-vertaling kwijt.
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Hier even de volledige link: [url=irc://irc.mozilla.org/mozilla.nl]#mozilla.nl[/url]. Mensen met Firefox moeten eventueel even chatzilla installeren.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Barend schreef:Het probleem ligt ook niet bij jou Mad Max maar bij Martijn.

Om mijn steentje bij te dragen hierbij iets aangepaste Bookmarks.html met Wikipedia in het Nederlands, het laatste nieuws van Nu.nl en Google wordt google.nl
(Het scrabble-woord Bladwijzerswerkbalkmap moet er ook nog uit)

bookmarks.html:
Er zaten idd nog een aantal fouten in en daarom had ik mijn versie ook al geupdat met nl links voor google/wikipedia etc.

Als dit de versie wordt die opgenomen gaat worden hier iig een aantal suggesties:
Verander de NU.nl titel in Laatste nieuws.
Verder zou je ook de google stock url in .nl veranderd moeten worden (weet alleen niet niet of het veel effect heeft).
Daarnaast moet beginnen met Firefox verwijzen naar http://mozilla-europe.org/nl/products/f ... ntral.html (de link in je bladwijzers naar die pagina klopt ook niet) en moet Bookmarks denk ik toch Bladwijzers zijn. Hoewel sommigen wat tegen dat woord hebben vind ik het op dit moment de beste vertaling.
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Even een vraagje, is het gister nog gelukt? Er staat hier een build van gisteravond, is dat degene die getest moet worden?

http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/ ... 0.11-l10n/

Ik ben van plan er even iets over te schrijven zodat we vanmiddag hopelijk nog zoveel feedback als mogelijk krijgen voor zowel Mozilla Europe als Firefox 1.0 en alles kunnen bijwerken.

Daarnaast vroeg ik me af of Martijn Ras nog iets van zich heeft laten horen.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

Anne schreef:Even een vraagje, is het gister nog gelukt? Er staat hier een build van gisteravond, is dat degene die getest moet worden?
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/ ... 0.11-l10n/
Vanmorgen even ge-IRC-ed met Mad Maks en hij vroeg mij inderdaad deze laatste te testen. Zitten nog wel wat dingetjes in:
Bladwijzerswerkbalkmap -> Bladwijzers Werkbalk
Mail lezen -> E-Mail lezen
Help Contents -> Help Inhoud
For Internet Explorer Users -> Voor Internet Explorer Gebruikers

En een lastige vertaling voor feeds: stromen. Ik weet ook even niets anders.
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Zouden we feed(s) gewoon feed(s) kunnen houden? E-mail is het trouwens. Maar als dit hem is ga ik zometeen even wat posten.

Maar Martijn is dus spoorloos? Zo leuk dat, vlak voor 911.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

Anne schreef:Maar Martijn is dus spoorloos? Zo leuk dat, vlak voor 911.
Daar heb ik niets over gehoord.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Daar heb ik niets over gehoord.
Voor zover ik weet reageert hij niet op e-mail, ligt er dus aan hoe je het wilt noemen..

Verder zou het leuk zijn als er ook een goede Nederlandstalig help kon komen. Ik ben hier al heel ver mee (werk van mij en van Martijn). Moet denk ik wel lukken voor vanavond.

Hier ook nog mijn lijst
Firefox aanbelen(P) > Firfox promoten
Accent in Thema's ziet er niet normaal uit, moet een normale ' zijn.
Wachtwoordbeheerder vraagt of het goed is of de beheerder deze informatie onthoud > onthoudt.
Alt + D werkt niet voor de locatiebalk
Downloads moet Ctrl + J zijn (is makkelijk voor Engelse gebruiker en kan conflicten geven in tekstvelden)
Zoekbalk: overeenkomen in hoofd-/kleine letters > waarom niet hoofdlettergevoelig?
Ga > Beginpagina heeft als sneltoets Alt + Thuis. Waarom niet Home laten, thuis is op geeneen toetsenbord te vinden.

Verder zou het mooi zijn als dit er doorkon (maar het huidige is niet fout):
Voorkeuren > Opties (voor Windows)
Beginpagina > Startpagina
mark
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 september 2004, 14:40
Locatie: Roosendaal
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door mark »

Even iets waar we op moeten letten:
er is maar één 1.0 release

We kunnen dus niet vrijdag als klaar hebben en dan nog even de 'officiele' 1.0 release vervangen (denk ik).

Ik heb niet eens zo veel tegen de vertaling als de webstek en bladerprogramma er uit zijn, mensen kraken de vertaling dan iig. niet af na het voor de 1e keer opstarten.

Misschien wel een interessante bug:
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=268391
http://lxr.mozilla.org/l10n-aviarybranc ... operties#3
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

mark schreef:Even iets waar we op moeten letten:
er is maar één 1.0 release

We kunnen dus niet vrijdag als klaar hebben en dan nog even de 'officiele' 1.0 release vervangen (denk ik).

Ik heb niet eens zo veel tegen de vertaling als de webstek en bladerprogramma er uit zijn, mensen kraken de vertaling dan iig. niet af na het voor de 1e keer opstarten.

Misschien wel een interessante bug:
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=268391
http://lxr.mozilla.org/l10n-aviarybranc ... operties#3
Ik heb op http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/firefox/updatenl.txt meer verbeteringen staan (ook in welke bestand het staat) en op
http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/firefox/site.txt een verwijzing met naar alle keren waar stek/webstek voorkomt. Ook met bestandsnaam en verbeteringen. Zo is het makkelijk om het te vervangen.

Verder denk ik dat iin het bovenstaande bestand dit veranderd moet worden:
general.useragent.locale=nl-NL
intl.accept_languages=nl, nl-be, en-us, en
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Is de release nu uitgesteld of niet? Vooral dat 1 1.0 release tart me. Het lijkt me niet leuk dat de community build beter is dan de 1.0.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
reinouts
Berichten: 28
Lid geworden op: 1 november 2004, 12:57
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door reinouts »

moZes schreef: Bladwijzerswerkbalkmap -> Bladwijzers Werkbalk
Help Contents -> Help Inhoud
For Internet Explorer Users -> Voor Internet Explorer Gebruikers
Jouw termen vind ik behoorlijk lelijk. In het Nederlands gebruik je niet bij ieder woord een hoofdletter, en samengestelde woorden schrijf je aan elkaar of met een koppelstreepje. Dus: Bladwijzerwerkbalk, Hulp-inhoud, Voor Internet Explorer-gebruikers
En een lastige vertaling voor feeds: stromen. Ik weet ook even niets anders.
Zou ik onvertaald laten, of eventueel 'voeding' gebruiken.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Anne schreef:Is de release nu uitgesteld of niet? Vooral dat 1 1.0 release tart me. Het lijkt me niet leuk dat de community build beter is dan de 1.0.
Ik weet niet hoe het zit. Ik heb alleen vandaag geprobeerd een aantal dingen te doen die vanavond misschien nog op de mozilla servers gezet zouden kunnen worden.
Ik denk dat Mad Maks het als enige hier weet.
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Ik hoorde net van Pike dat rebron NL op de lijst heeft gezet die later komt. Geen idee of die info accuraat is maar ik gok het er wel op. Als ik dat bovenstaande van Mark zo lees is dat een goede keuze geweest.

reinouts, die vertalingen zijn imho niet veel beter.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Harm
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 oktober 2004, 10:56
    unknown unknown

Bericht door Harm »

Anne schreef:Ik hoorde net van Pike dat rebron NL op de lijst heeft gezet die later komt. Geen idee of die info accuraat is maar ik gok het er wel op. Als ik dat bovenstaande van Mark zo lees is dat een goede keuze geweest.
En terwijl ik dit lees valt er een pak van mijn hart :P .
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Anne schreef:Ik hoorde net van Pike dat rebron NL op de lijst heeft gezet die later komt. Geen idee of die info accuraat is maar ik gok het er wel op. Als ik dat bovenstaande van Mark zo lees is dat een goede keuze geweest.
Goed om te horen. Dit geeft ons tijd een echte goede vertaling af te leveren. We moeten denk ik wel met z'n allen en Tim Maks afspreken wanneer we wel een goede vertaling willen hebben. Daarna 1 dag niets om een eventuele fout er nog uit te halen en dan zou de build officieel kunnen zijn.
reinouts, die vertalingen zijn imho niet veel beter.
Die hoofdlletters moeten imo alleen weg:
Bladwijzerwerkbalk, Help inhoud, Voor Internet Explorer gebruikers
Plaats reactie