De add-on lokalisatie campagne

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Firefox-vertaling kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

De add-on lokalisatie campagne

Bericht door Mad Maks »

Momenteel is de add-on lokalisatie campagne bezig en Nederlands is een van de talen in deze campagne. Het vertalen van add-ons in deze campagne gaat via een online systeem en iedereen kan zijn bijdrage leveren. Heb je dus een minuutje over, vertaal wat regels en help deze campagne een succes te worden. Zie voor meer informatie https://discourse.mozilla.org/t/the-add ... n-us/29432
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Chrome
Contacteer:

Re: De add-on lokalisatie campagne

Bericht door nirwana »

Dat lijkt mij een goed idee. Des te meer software in de eigen taal beschikbaar is, des te toegankelijker is de software voor gebruikers. Niet iedereen is even handig met het Engels en er gaat niets boven een goede (!) Nederlandse vertaling.

Ik heb net even gekeken en heb me eerst maar geregistreerd bij dat Crowdin-platform.
Daarna heb ik deze link gevolgd.

Dan zie je aan de linkerkant een lijst met te vertalen termen (in het Engels).Klik je er eentje aan, dan kun je die direct van een vertaling voorzien aan de rechterkant, Ben je klaar, dan klik je op Save om de vertaling op te slaan. Dan wordt direct de volgende te vertalen tekst getoond, dus je kunt direct verder met de volgende.

Erg mooi en handig gemaakt !
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie