NL editie van Firefox 0.9.1 uit, problemen en ervaringen
-
-
- Beheerder
Ook met een nieuw aangemaakt profiel ?Alundra schreef:Ik heb ook een 'mooie' fout bij het opstarten
Zie hier ---> http://users.telenet.be/zilla/FF_0.9.3NL_error.pdf
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
-
Ik kon nergens niks vinden om een nieuw profiel te maken , dit zou toch normaal in het start menu moeten staan (Profile Manager) ?! in deze map zat alleen maar Firefox.exe en Firefox.exe(safemode) ; nu ook trouwens .nirwana schreef:Ook met een nieuw aangemaakt profiel ?Alundra schreef:Ik heb ook een 'mooie' fout bij het opstarten
Zie hier ---> http://users.telenet.be/zilla/FF_0.9.3NL_error.pdf
hm, eigenaardig. Is er nog een manier om de Profile Manager te starten zonder naar het Start menu te gaan ??Of moet ik dan de profile map eerst handmatig verwijderen in C:\Documents and Settings\username\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles...... om dan een nieuw profiel te kunnen maken ?
thnx , alundra
-
ga naar windows start - uitvoerenAlundra schreef:
Ik kon nergens niks vinden om een nieuw profiel te maken , dit zou toch normaal in het start menu moeten staan (Profile Manager) ?! in deze map zat alleen maar Firefox.exe en Firefox.exe(safemode) ; nu ook trouwens .
hm, eigenaardig. Is er nog een manier om de Profile Manager te starten zonder naar het Start menu te gaan ??Of moet ik dan de profile map eerst handmatig verwijderen in C:\Documents and Settings\username\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles...... om dan een nieuw profiel te kunnen maken ?
thnx , alundra
-klik op bladeren
-ga naar je FF map en klik FireFox aan
-klik ok
- voeg aan de regel die nu bij uitvoeren het volgende toe: -p
er staat nu zoiets als: "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -p
klik op ok
hiermee start je de profielmanager op.
groet
MM
Mozilla Rep
http://www.mozilla-nl.org
http://www.mozilla-nl.org
-
Excuseer , ik heb blijkbaar deze post gedaan zonder mij eerst in te loggenAnonymous schreef:Bedankt voor de tip Mad Maks ,zo werkt het dus perfect om een nieuw profiel te (kunnen) maken
Zou ik het riskeren om straks opnieuw FF 0.9.3NL te installeren met dan uiteraard een geheel nieuw profiel ?!?
Ik hou jullie dan wel op de hoogte hoe alles verlopen is .....
Greetz, Alundra

-
-
- Beheerder
profile probleem
Hoi
ik heb ook een probleem
ik kreeg opeens een melding vaneen profile of zo
ik kon me oude profile niet kiezen dus ik moest een nieuwe maken
en nu zijn al me bookmarks en zo weg
en de profile manager krijg ik niet opgestart zoals hier boven wordt uigelegd
kan iemand me helpen?
ik heb ook een probleem
ik kreeg opeens een melding vaneen profile of zo
ik kon me oude profile niet kiezen dus ik moest een nieuwe maken
en nu zijn al me bookmarks en zo weg

en de profile manager krijg ik niet opgestart zoals hier boven wordt uigelegd
kan iemand me helpen?
-
Re: profile probleem
Wanneer kreeg je deze melding? Wat was je toen aan het uitvoeren?Marcel schreef:ik kreeg opeens een melding vaneen profile of zo
Je bent ze niet kwijt. Het is normaal dat ze niet in je nieuwe profiel zitten. Profielen dienen immers om bookmarks, extensies e.a. gescheiden te houden voor verschillende gebruikers (of verschillende doeleinden). Je kan je oude bookmarks.html bestand gewoon kopiëren vanuit je oude profiel naar je nieuwe profiel.ik kon me oude profile niet kiezen dus ik moest een nieuwe maken
en nu zijn al me bookmarks en zo weg![]()
Je zal toch iets meer uitleg moeten geven. Welk besturingssysteem gebruik je (+ versie). Welke versie van Firefox gebruik je (of gebruik je Mozilla misschien?).en de profile manager krijg ik niet opgestart zoals hier boven wordt uigelegd. kan iemand me helpen?
-
Re: profile probleem
Het heeft er mee te maken dat de locatie van je profiel veranderd is van 0.8 naar 0.9. Kijk dus eens in (C:\Documents and Settings\UserName\)Application Data\Phoenix\profiles\default(of een andere naam)\*****(random string). Kopieer daar bookmarks.html naar ..Application Data\Firefox\Profiles\default.***\.ByteWarrior schreef:Je bent ze niet kwijt. Het is normaal dat ze niet in je nieuwe profiel zitten. Profielen dienen immers om bookmarks, extensies e.a. gescheiden te houden voor verschillende gebruikers (of verschillende doeleinden). Je kan je oude bookmarks.html bestand gewoon kopiëren vanuit je oude profiel naar je nieuwe profiel.ik kon me oude profile niet kiezen dus ik moest een nieuwe maken en nu zijn al me bookmarks en zo weg![]()
Als je trouwens Win98/ME hebt moet je in C:\Windows kijken.