Van ABM naar de standaarden

We zitten met z'n allen dit forum wel mooi vol te schrijven over Mozilla (Firefox, Sunbird, Suite, Thunderbird, etc.), maar wat is eigenlijk de reden dat we een van deze (of alle) Mozilla-producten gebruiken?
Plaats reactie
Little Penguin
Berichten: 6
Lid geworden op: 2 januari 2004, 21:16
    unknown unknown

Van ABM naar de standaarden

Bericht door Little Penguin »

Ik ben een Mozilla gebruiker sinds Netscpe 4.x, de hoofdreden toen was een anything but Microsoft (ABM) gevoel. Dat gevoel is niet weg, maar is niet meer de belangrijkste reden om Mozilla te gebruiken.

Inmiddels ben ik een voorvechter geworden van het consequent volgen van de algemeen opgestelde standaarden - en dan zeker op het web, waar iedereen een eigen keuze heeft of mijns inziens moet hebben. Ik heb dan ook een broertje dood aan sites die alleen op IE werken of sites die helemaal in flash zijn opgemaakt.

Mozilla voldoet al weer jaren aan mijn verwachtingspatroon als het gaat om een browser, die binnen acceptabele grenzen, alle standaarden die het W3C opgesteld heeft voor websites (HTML4/XHTML1, CSS1/2 en DOM1/2) volgt.

Het standaardsdenken heeft ook gevolgen voor de websites die ik onderhoud, ik doe mijn uiterste best om deze altijd aan de HTML en CSS standaarden te laten voldoen (en met succes, mag ik wel zeggen)
"Seeing is believing"
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Wat grappig, dit verhaal lijkt ook op de ontstaansgeschiedenis van ProMozilla :)
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Plaats reactie