Waarom Mozilla?

We zitten met z'n allen dit forum wel mooi vol te schrijven over Mozilla (Firefox, Sunbird, Suite, Thunderbird, etc.), maar wat is eigenlijk de reden dat we een van deze (of alle) Mozilla-producten gebruiken?
Samuël
    unknown unknown

Waarom Mozilla?

Bericht door Samuël »

Ik gebruik enkel het besturingssysteem van Microsoft. Al het overige is freeware. Alle software werd legaal :lol: gedownload. Wie mij persoonlijk kent weet dat ik géén William Gates fan ben. Ik probeerde Opera reeds maar de weergave is niet wat ik ervan wil. Dus Firefox en Thunderbird. Enige nadeel van Thunderbird is dat je (nog) :( geen adressen kunt blokkeren. Voor de rest geen klagen. Het doet wat ik ervan wil.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Hoezo zou je in TB geen adressen kunnen blokkeren?
Echt wel. 8)
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Hoe dan wel, adri? Ik zocht al alles af en het enige mogelijke dat ik zag is de filter. Ik heb echter geen zin om tientallen of honderden woorden te bedenken over wat tegengehouden moet worden. Gewoon selecteren 'afzender blokkeren' zag ik nog niet. Ik gebruik 1.5
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Je kunt gewoon het e-mailadres van die persoon in je filter zetten.
Stel, je wilt geen e-mails van manneke-holderdebolder-er-staat-een-koe-op-de-zolder@chello.nl meer ontvangen en ze direct in je prullenbak doen belanden, dan doe je: Extra --> Berichtenfilters --> Nieuw --> Afzender --> is --> manneke-holderdebolder-er-staat-een-koe-op-de-zolder@chello.nl --> Bericht verplaatsen naar --> Prullenbak.

Ik geef toe dat afzender blokkeren wat handiger is, maar dit is veel uitgebreider.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

ik zou het net effe nders doen:

Je kunt gewoon het e-mailadres van die persoon in je filter zetten.
Stel, je wilt geen e-mails van manneke-holderdebolder-er-staat-een-koe-op-de-zolder@chello.nl meer ontvangen en ze direct in je prullenbak doen belanden, dan doe je: Extra --> Berichtenfilters --> Nieuw --> Afzender --> is --> manneke-holderdebolder-er-staat-een-koe-op-de-zolder@chello.nl --> Bericht an pop server verwijderen

dan haal je deze emailtjes zelf niet op je pc binnen
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Zo zie je maar dat de instellingsmogelijkheden van TB veel groter zijn dan van OE. Persoonlijk ben ik trouwens een beetje voorzichtig met berichten van de server verwijderen, nog voordat je ze zelf gezien hebt.
Maar manneke-holderdebolder-er-staat-een-koe-op-de-zolder@chello.nl krijgen we wel klein. :lol:
Gebruikersavatar
gertj3
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 februari 2006, 11:08
Locatie: Vlaanderen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door gertj3 »

ik ben verdomd zo blij dat ik die brol van microsoft kan missen als de pest :twisted:

leve Mozilla en al degene die het niet gebruiken hebben ongelijk 8)
Bezoek ook eens ===> www.soccerplaza.org
mickvdv
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 mei 2006, 9:19
    Linux Chrome

Bericht door mickvdv »

verwijderd
Laatst gewijzigd door mickvdv op 27 augustus 2017, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Het grote voordeel van Firefox 2 is dat de sessie kan hersteld worden. Verdraaid handig. Daar perfecte programmatuur niet bestaat en dus ook Firefox kan vastlopen, gewoon klikken op sessie herstellen en het staat terug alsof het niet eens vastliep. Daar ik constant met tabs werk, dus onmisbaar.

Het nadeel aan Firefox is dat ik de bladwijzers niet kan aanpassen zonder omweg. Bladwijzers verslepen is onmogelijk. En alfabetisch rangschikken werkt ook niet. (Macintoshversie)

Op het probleem met de bladwijzers na, is het een heel goede bladeraar.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Samuël schreef: En alfabetisch rangschikken werkt ook niet. (Macintoshversie)
Dat hoort toch wel te werken...
Rechtsklikken op een bladwijzer --> Sort by name (heb een engelse versie) en dan is het klaar.
Afbeelding
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

adri schreef:
Samuël schreef:(Macintoshversie)
Dat hoort toch wel te werken...
Rechtsklikken op een bladwijzer --> Sort by name (heb een engelse versie) en dan is het klaar.
Een Applecomputer heeft één muisknop. Rechter muisknop wordt vervangen door control en klikken maar brengt geen oplossing. Het probleem zit reeds maanden in bugzilla bekend maar er werd nog geen oplossing vrijgegeven. Bij control en klikken opent Firefox de webpagina in plan van het menu.
RobC
Berichten: 148
Lid geworden op: 9 april 2005, 14:18
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door RobC »

Je kunt de bookmarks ook sorteren via het menu "Bookmarks" --> "Organize bookmarks" --> "View" --> "Sort by name.." of een van de andere sorteer mogelijkheden.
Mozilla/5.0 (OS/2; Warp 4.5; rv:10.0.10) Gecko/20100101 Firefox/10.0.10
Mozilla/5.0 (OS/2; Warp 4.5; rv:10.0.11) Gecko/20121116 Thunderbird/10.0.11
Samuël
    unknown unknown

Bericht door Samuël »

Daarmee wordt het enkel gesorteerd in "Bladwijzers => Bladwijzers organiseren". Er verandert niets in het menu Bladwijzers zelfs. Hopelijk is het opgelost in Firefox 3.
RobC
Berichten: 148
Lid geworden op: 9 april 2005, 14:18
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door RobC »

Oh ja ?
Hmm, ik had dat natuurlijk niet geprobeerd, ga niet zo maar al mijn bladwijzers door elkaar gooien. :P
Mozilla/5.0 (OS/2; Warp 4.5; rv:10.0.10) Gecko/20100101 Firefox/10.0.10
Mozilla/5.0 (OS/2; Warp 4.5; rv:10.0.11) Gecko/20121116 Thunderbird/10.0.11
Gebruikersavatar
Blizzard
Berichten: 109
Lid geworden op: 6 januari 2006, 9:48
Locatie: Purmerend
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Samuel schreef:Het grote voordeel van Firefox 2 is dat de sessie kan hersteld worden. Verdraaid handig. Daar perfecte programmatuur niet bestaat en dus ook Firefox kan vastlopen, gewoon klikken op sessie herstellen en het staat terug alsof het niet eens vastliep. Daar ik constant met tabs werk, dus onmisbaar.

Het nadeel aan Firefox is dat ik de bladwijzers niet kan aanpassen zonder omweg. Bladwijzers verslepen is onmogelijk. En alfabetisch rangschikken werkt ook niet. (Macintoshversie)

Op het probleem met de bladwijzers na, is het een heel goede bladeraar.
Ik weet niet hoe het precies op een mac zit, maar op windows kan ik m'n bookmarks gewoon slepend verplaatsen (met linkermuisknop) naar de door mij gewenste locatie, en dus gewoon de volgorde aanpassen. Lijkt mij dat dat toch gewoon op alle besturingssystemen moet kunnen... (ook al hebben macs maar 1 muisknop)
using: SeaMonkey 2.13
Plaats reactie