Java problemen Gesloten??

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Java problemen Gesloten??

Bericht door Janusz2018 »

Waarom is Java problemen gesloten, immers het probleem is nog niet opgelost, Zie onder.........................

En ik zou dit graag opgelost zien, begrijp de sluiting totaal niet.

Beste Nirwana,

Probleem met FF is, dat als ik instel op “Geschiedenis Niet Onthouden” dus privénavigatie, ik de foto’s van sommige bedrijven in mijn mails niet kan zien, EN, dat ik in mijn Wordpress omgevingen geen dieplink kan plaatsen, omdat wat ik daarvoor moet invullen niet te voorschijn komt, en het plaatje niet zichtbaar is.

Stel ik in op “Geschiedenis Onthouden” dan werkt alles perfect, en mijn inlognamen worden onthouden, dieplinken kan in de wp omgevingen en foto’s in mail bekijken verloopt zonder problemen.

Dit probleem is ontstaan vanaf een bepaalde nieuwe versie van FF, de vraag is,

Waarom is dit aangepast?
Kan dit teruggezet worden, zodat men privé kan navigeren en toch kan doen wat nu Niet mogelijk is?
Is er een mogelijkheid door middel van bijvoorbeeld uitzonderingen, dit probleem te omzeilen?

Mvg
Janusz
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Java problemen Gesloten??

Bericht door nirwana »

Janusz,

Ik heb dat onderwerp gesloten, omdat je zelf al een oplossing had gevonden: een instelling in Firefox die je daarvoor anders moest zetten.

Bij het gebruik van een webbrowser moet je nu eenmaal keuzes maken hoe je deze wilt gebruiken en wat je belangrijk vindt.
Wil je privé-navigatie gebruiken dan betekent dit dat Firefox geen geschiedenis bijhoudt en dat er geen cookies worden bijgehouden, etc.
Dat is op dat moment iets waarvoor je kiest.

Zo kun je in Firefox tegenwoordig ook "trackers" laten blokkeren. Dat zijn sites en afbeeldingen die je surfgedrag in de gaten houden en op basis daarvan een profiel kunnen samenstellen van jouw surfgedrag. Zie bijvoorbeeld https://www.security.nl/posting/575255/ ... +blokkeren voor meer uitleg over dat onderwerp.

Zo wordt er steeds meer met trackers gewerkt, en met Firefox kun je dat tenminste tegenaan. Dat wil niet zeggen dat alles dan even goed blijft werken. Zo kun je vinden dat het gebruik van Javascript potentieel gevaarlijk is en daarom het gebruik van Javascript beperken. Maar als je geen enkele site toestaat om Javascript te gebruiken, dan krijg je wel een heel beperkte web-ervaring (lees: vrijwel niets werkt meer zoals je dat gewend bent).

Zo zul je zelf moeten ervaren wat wel en wat niet werkt. Jouw privacy en online beveiliging staat daarmee op gespannen voet met de gebruiksvriendelijkheid van een website. Je kunt door een browser alles laten bijhouden en eventueel in de cloud opslaan, maar dat is niet altijd het beste voor jouw privacy. Daarin zul je dus steeds keuzes moeten maken, om te zien wat voor jullie goed werkt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Re: Java problemen Gesloten??

Bericht door Janusz2018 »

Nirwana,

Dat een mens keuzes moet maken , is gezien mijn leeftijd, mij zeer duidelijk.

Maar………

Waar het al die tijd om ging, is iets anders als wat jij nu allemaal schrijft.

Ik ben destijds begonnen met Netscape, daarna IE en toen Mozilla met FF kwam, direct met FF verder gegaan, af en toe nog IE voor het instellen van kleuren omdat FF er wat strenger in was.

Maar, …… vanaf het moment dat ik de mogelijkheid had om privé-navigatie te doen heb ik dat gedaan. NOOIT een probleem met plaatjes in mijn mails, NOOIT. Het begon pas na de laatste versies van FF en daarom was destijds mijn vraag, waarom die instelling verandert is. Want zoals je weet FF is de enige die dat probleem laat zien.

Het is dus niet MIJN keuze van instellingen, maar er heeft een aanpassing in FF plaatsgevonden en mijn vraag is nog steeds waarom. Nu ben ik gedwongen om mijn privé-navigatie op te geven NA een andere instelling in FF. Dat wilde ik weten het waarom.

Maar, …….

Laat verder maar zitten,

Ik doe nu op een tweede scherm, enkele zaken, zoals mail openen in een andere browser dan FF [zal geen reclame maken] en mijn normale werk in FF. Beetje omslachtig, maar het werkt redelijk tot het gat vervelen.

Ik ben er klaar mee.
Gesloten