Host Error

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
koosr46
Berichten: 77
Lid geworden op: 28 augustus 2016, 9:02
    Windows 10 Firefox

Host Error

Bericht door koosr46 »

Op een bepaalde site kan ik niet meer reageren, de site komt gewoon, kan ook gewoon invullen, maar met verzenden gaat het mis.
Ik kan ook geen bericht aan de webmaster verzenden
Heeft iemand een idee?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Host Error

Bericht door nirwana »

Koos,

Firefox heeft een Web (Developer) Console waarin je nog wel eens foutmeldingen van een website kunt zien. Deze kun je openen via het (hamburger-)menu (3 liggende streepjes) van Firefox.

Die Web Console wordt bij activeren eerst onderin het Firefox-venster getoond, maar kun je ook als een apart venster laten tonen.

De Web Console heeft diverse tabbladen, bijvoorbeeld Console voor de diverse meldingen, Netwerk voor de communicatie over het Internet, et cetera.

Zie je in de Web Console meldingen verschijnen als je het probeert te versturen?

Kun je ook aangeven welke website het is, zodat we dit zelf ook kunnen bekijken? Of misschien is het een website waarvoor je een account nofig hebt en dan is het wat lastiger.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
koosr46
Berichten: 77
Lid geworden op: 28 augustus 2016, 9:02
    Windows 10 Firefox

Re: Host Error

Bericht door koosr46 »

Bedankt voor je reactie, alleen ik heb weinig verstand van al deze dingen, daarom maar de site waar het om gaat.

Het gaat hierom: https://www.tweevoeter.nl/

Ik kan zelfs geen berichtje sturen naar de webmaster
koosr46
Berichten: 77
Lid geworden op: 28 augustus 2016, 9:02
    Windows 10 Firefox

Re: Host Error

Bericht door koosr46 »

Hallo Nirwana, heb je nog iets kunnen ontdekken?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Host Error

Bericht door nirwana »

Koos,

Ik heb de website bekeken en via https://www.tweevoeter.nl/contact/ een berichtje aan de webmaster gestuurd.
Dat ziet eruit als een normaal web-formulier. Daarna kreeg ik netjes het bericht "Je bericht is verstuurd, bedankt!"

Dus ga ik ervan uit dat mijn bericht de webmaster netjes heeft bereikt.

Deze website draait op basis van Wordpress. Daarop draaien tegenwoordig relatief veel websites, dus ook dat kan niet het probleem zijn.

Dan vermoed ik dat het probleem gezocht moet worden in jouw lokale installatie van diverse software.
Zo kan het zijn dat er in jouw Firefox iets is ingesteld wat voor dit soort problemen zorgt.
Om dat uit te sluiten kun je Firefox eens in Veilige Modus opstarten. Daarmee laadt je geen extensies (addons) of aangepaste instellingen en zo werkt Firefox zo standaard mogelijk, dus zonder aanpassingen.

Als een website in Veilige Modus het ook niet doet (maar op een andere computer wel), dan wordt het tijd om de oorzaak buiten Firefox te zoeken.

Bijvoorbeeld in de richting van bepaalde beveiligingssoftware, zoals een virusscanner, malware-scanner, proxy, router-instelling, etc.

Als de website in de Veilige Modus van Firefox wel goed werkt, dan weet je dat het ergens aan een instelling in Firefox ligt.
Zo kun je eerst alle extensies (addons) uitschakelen om te zien of het daarna wel goed werkt. Als dat zo is, dan is er ergens een addon die dit probleem veroorzaakt. Vervolgens kun je 1 voor 1 elke addon weer inschakelen en dan de website weer testen.

Dit kan wat omslachtig overkomen, maar het zorgt er wel voor dat er op jouw PC geen component is dat de normale werking van (een of meerdere) website(s) belemmert. Je moet er namelijk van uit kunnen gaan dat je een website te zien krijgt zoals de webmaster van die website het bedoeld heeft.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie