Website opslaan via "Bladwijzers"

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Website opslaan via "Bladwijzers"

Bericht door FLAMINGO »

Besten,

Ik werk met Firefox 88.0.

Wanneer ik een website wil opslaan, ga ik naar bovenaan via "Bladwijzers"
Dan verkrijg ik een vakje waar ik kan aanduiden :
1. de benaming van die website
2 de map waarin ik die website wil opgeslagen zien.

Maar sedert enkele tijd, wanneer ik bovenaan tip op "Bladwijzers" en ik ga naar het "vakje" dan is die steeds WEG na enkele seconden.
Ik moet steeds "vliegensvlug" zijn om de benaming of de map te kunnen aanduiden.

Bestaat er niet een mogelijkheid om dat "vakje" LANGER te laten staan, zodat men meer tijd heeft om het in te vullen ?

Dank
Flamingo :shock:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Website opslaan via "Bladwijzers"

Bericht door nirwana »

Flamingo,

Ik zie het inderdaad nu ook verdwijnen na enkele seconden. Dat was me nog niet zo opgevallen, maar ik ben dan ook heel snel :-)
Verder gebruik ik tegenwoordig meer de Pocket-knop die naast de ster voor de bladwijzers zit.

Tip: Zolang je met je muis boven dat venster bent, zal die niet verdwijnen.
Dus als je snel genoeg in dat dialoogvenster iets intikt, dan zou dat toch goed moeten komen. Als je op die ster klikt, dan verschijnt vlak daaronder het dialoogvenster, dus moet het toch mogelijk zijn om zo snel mogelijk in dat venster te geraken.

Zie ook dezelfde discussie hier: https://superuser.com/questions/1432144 ... r-which-it
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: Website opslaan via "Bladwijzers"

Bericht door markh »

Misschien een onzinnige opmerking, maar wellicht is het handiger om niet via het menu of middels Ctrl-D een bladwijzer aan te maken, maar simpelweg door op de bladwijzerknop in de adresbalk te klikken, zoals door nirwana beschreven. Dan staat de muisaanwijzer direct boven het paneel en zal het niet verdwijnen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Website opslaan via "Bladwijzers"

Bericht door nirwana »

Ik ben groot fan van sneltoetsen, want doorgaans werkt dat sneller en directer (en minder kans op RSI).
Maar soms is het inderdaad handiger om ervoor te kiezen om het toch op een andere manier te doen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie