Kan Makro-folder niet openen

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
kuifje_007
Berichten: 22
Lid geworden op: 1 september 2004, 17:35
    unknown unknown

Kan Makro-folder niet openen

Bericht door kuifje_007 »

Ik kan met Firefox de makro folders niet openen. Ik heb net Shockwave Flash gedownload voor deze site, maar het werkt nog altijd niet. De pop-up die komt wordt blanco.

Kijk maar op:
http://www.imagestation.com/picture/sra ... 22a922.jpg

Ik heb:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7) Gecko/20040803 Firefox/0.9.3.

Hebben jullie geen problemen ermee? Waarom kan ik geen Makro-folders zien? Wat moet ik nu doen?
exclude
    unknown unknown

een brief naar de macro kan helpen

Bericht door exclude »

Hoii,

Helaas zijn er nog heel veel sites die enkel met internet explorrer worden getest. Ten onrechte wordt daarom vaak gezegd dat mozilla een slechte of stomme browser is.
Het ligt niet aan de makers van de browser (bij mozilla doen ze hun uiterste best om zo correct en goed mogelijk alles te late nzien) maar aan de bouwers van de sites. Deze zijn vaak iets te gemakzuchtig en denken: oke, in interent explorer kan ik het zien: Gaan met die banaan.

Op http://www.mozilla.org/projects/tech-ev ... er-nl.html vindt je een voorbeeld van een brief die je kunt emailen naar de macro. Je hoeft echt niet alles in te vullen, maar een golbale beschijving naar hun to is al voldoende.
En verder: neem geen genoegen met een antwoord als: "ja maar we kunnen er niet aan beginnen voor iedereen ondersteuning te implementeren". De webmasters hoeven nl niet voor iedere browser iets anders te doen, maar hoeven enkel de standaarden in de gaten te houden!
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Kan je misschien even de link geven naar de website in kwestie? (Altijd handig om te testen).

Ik weet, uit ervaring, dat de popup bij mij wel werkte, maar pas na het aanvinken van alle opties bij Tools > Options > Webfeatures > Enable Javascript > Advanced (de knop erachter). Toen werkte het dus wel bij mij. Er zal dus één of ander obscuur Javascriptje in de weg zitten...
kuifje_007
Berichten: 22
Lid geworden op: 1 september 2004, 17:35
    unknown unknown

Bericht door kuifje_007 »

ByteWarrior schreef:Kan je misschien even de link geven naar de website in kwestie? (Altijd handig om te testen).

Ik weet, uit ervaring, dat de popup bij mij wel werkte, maar pas na het aanvinken van alle opties bij Tools > Options > Webfeatures > Enable Javascript > Advanced (de knop erachter). Toen werkte het dus wel bij mij. Er zal dus één of ander obscuur Javascriptje in de weg zitten...
De link is: www.makro.nl , en dan klik op Makro folder. Hopelijk heb je de nr van de Makro-kaart. Zo niet, dan stuur ik je wel via pm. :)
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Zijn het toevallig dezelfde folders als die van Makro.be? Daar hoef je immers geen nummer op te geven. :-)
kuifje_007
Berichten: 22
Lid geworden op: 1 september 2004, 17:35
    unknown unknown

Bericht door kuifje_007 »

ByteWarrior schreef:Zijn het toevallig dezelfde folders als die van Makro.be? Daar hoef je immers geen nummer op te geven. :-)
Ja, dat klopt. Toch heb ik hetzelfde probleem als makro.nl.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

kuifje_007 schreef:Ja, dat klopt. Toch heb ik hetzelfde probleem als makro.nl.
Raar, die krijg ik gewoon open. Heb je al eens geprobeerd om 2x direct achter elkaar in te laden? Is Java ingeschakeld (je weet nooit)?
kuifje_007
Berichten: 22
Lid geworden op: 1 september 2004, 17:35
    unknown unknown

Bericht door kuifje_007 »

ByteWarrior schreef:
kuifje_007 schreef:Ja, dat klopt. Toch heb ik hetzelfde probleem als makro.nl.
Raar, die krijg ik gewoon open. Heb je al eens geprobeerd om 2x direct achter elkaar in te laden? Is Java ingeschakeld (je weet nooit)?
Ik vind het zelf ook vreemd. Ik heb Java uit- en weer ingeschakeld. Het leek wel dat iedereen geen probleem mee hebben, behalve ik. Mijn vrienden hebben ook geen problemen mee, en ze weten ook niet mij te helpen.
Met IE kan ik wel lezen. :roll: Ik heb de extensions verwijderd en het probleem blijft hetzelfde. Of zelfs de hele Mozilla verwijderd.
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Weet je zeker dat flash goed geinstalleerd is?
Zie b.v. http://www.macromedia.com/ daar bovenin zitten 2 flash animaties (menu en reclame).
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
kuifje_007
Berichten: 22
Lid geworden op: 1 september 2004, 17:35
    unknown unknown

Bericht door kuifje_007 »

Ik heb het nu eindelijk gevonden ... ik heb alle extensions verwijderd en het probleem is opgelost.

Blijkbaar heeft een of andere extension het geblokkeerd. :roll:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

kuifje_007 schreef:Ik heb het nu eindelijk gevonden ... ik heb alle extensions verwijderd en het probleem is opgelost.

Blijkbaar heeft een of andere extension het geblokkeerd.
Dat is goed om te horen... Nu nog even weten welke extensie het was, maar ik neem aan dat deze niet even een briefje heeft achtergelaten en dat dat dus lastig uit te zoeken is :cry:
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
SpeedyB
Moderator
Berichten: 141
Lid geworden op: 4 november 2003, 9:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door SpeedyB »

Met MAKRO krijg je nog een ander probleem. Van tijd toto tijd kun je niet inloggen. Wat wel werkt is je opgeven voor de email nieuwsbrief en dan daar klikken op online folder. Die link werkt wel altijd.

We hebben Makro al heel lang op de blacklist staan. Ze willen er ook niets aan doen om het aan te passen.
Grtz

Bas Steelooper
Steelooper Consulting (www.steelooper.net)
XOBIT IT Services (www.xobit.nl)
____________________________________________________________________
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand Iedereen denkt er genoeg van te hebben
Gebruikersavatar
Pretorian
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 augustus 2004, 0:57
Locatie: Enschede
    unknown unknown

Bericht door Pretorian »

misschien moeten we de MAKRO even helpen herinneren aan de 3 O's.......

OH OH OH!!
:D
Plaats reactie