Profielen

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
razoon
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 juni 2004, 14:01
    unknown unknown

Profielen

Bericht door razoon »

Ik had ook iets geks met profielen.

Ik starte FF op en opeens was daar een klein window waarin gevraagd werd om een profiel... Ik heb er toen maar 1 bijgemaakt naast de Default profiel.
Deze later weer proberen te wissen maar krijg dan steeds een error en FF vliegt eruit. Heb nu weer de Default terug...maar toch gek dat het opeens tevoorschijn kwam.
Jammer dat je niet vanuit FF een profiel kunt kiezen trouwens.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik heb nooit gehad dat de profielmanager zomaar opstarte. Ik weet niet of je toevallig via een link Firefox opende, of dat je wat raars daarvoor gedaan had.

Maar ja, verder is het in FF0.9 een bekend probleem dat Firefox vastloopt als je een profiel verwijderd. De bestanden worden wel verwijderd, maar de verwijzing in profiles.ini in je profiel niet. Daarom blijf je hem de volgende keren wel zien terwijl de bestanden weg zijn. Na de 0.9 release is dit opgelost in de nightly builds (maar nooit teruggekoppeld naar FF 0.9.1/2/3)

Opzich zou dat laatste wel makkelijk zijn, maar ik zie het niet snel gebeuren. Er waren eerst zelf plannen om de profilemanager te verwijderen voor 1.0, maar dat schijnt nu toch niet gedaan te worden (het zou in het oorspronkelijke idee wel beschikbaar moeten blijven zonder UI). Ze steken er dus eigenlijk bijna geen aandacht aan, zie ook de prioriteit van de crash bij het verwijderen...
Plaats reactie