Wat doe ik fout bij printen?

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BlackDog
Berichten: 145
Lid geworden op: 8 september 2004, 17:58
Locatie: Culemborg
    unknown unknown

Wat doe ik fout bij printen?

Bericht door BlackDog »

Af en toe kom je een pagina tegen die je uit wilt printen. Zo net was dat bij mij op deze pagina, doorklikken naar Base 2004. In print-preview gekeken en alles past op 1 pagina. Bij het printen gekozen voor printen van 1 pagina van 1. Vervolgens wordt elk frame apart op een vel geprint. Resultaat 5 vellen, waarvan 1 nuttig. Wat mis ik? Ik zie ook geen mogelijkheid om 1 enkel frame te printen. Ik gebruik Firefox 0.9.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik heb eventjes geprobeerd met mn PDF printer en daar had ik in eerste instantie hetzelfde probleem.
Na wat zoeken of het toevallig een bekende bug was, keek ik bij File > Print en daar zag ik de optie aangevinkt staan om Frames apart uit te printen. Selecteer daar 'as laid down on the screen'. Dan wordt het uitgeprint zoals het eruit ziet in de Print Preview.

Het blijft natuurlijk niet goed dat Firefox was anders weergeeft dan de instellingen zijn. Eigenlijk zouden de frames al apart moeten staan, als de optie geselecteerd is.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

En wat gaan we daar aan doen? :mrgreen:
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Ik heb zelf het probleem dat gekleurde webpagina's vanuit FireFox printen met Lexmark niet goed gaat. Het komt er dan b.v. alleen roodgekleurd uit. Maar eerlijk gezegd heb ik nog niet echt volop uitgeprobeerd of dat ook bij andere webpagina's gebeurt. Ben toch beetje zuinig op kleureninkt ;-)
Gebruikersavatar
BlackDog
Berichten: 145
Lid geworden op: 8 september 2004, 17:58
Locatie: Culemborg
    unknown unknown

Bericht door BlackDog »

Bedankt Gert-Paul, da's inderdaad een goede manier om uit te printen zoals ik dat wil. Ik had er overheen gekeken.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Om nog spaarzamer om te gaan met inkt kan je ook nog iets anders doen. Aangezien het hier gaat om een website met frames, kan je enkel het frame laden met de tekst die je wilt (meestal heb je het menu en de hoofding niet echt nodig). Dit doe je door rechts te klikken in het frame. Dan kies je "This Frame > Show only this frame". Je ziet dan enkel de nuttige info. Die kan je dan gewoon afdrukken...
Plaats reactie