Javascript vraag

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Javascript vraag

Bericht door Frederik »

In mijn eigen website zie ik het en bij andere websites die met java script werken zie ik het tot mijn verbazing ook: iets (?) zet dit in de bron van de pagina en ik heb geen flauw idee of de browser dat doet of iets anders:

<script language='javascript' src='http://127.0.0.1:3002/js.cgi?pcaw&r=16118'></script>

Waar komt dit vandaan ? en waar slaat het op ?
cat
Berichten: 29
Lid geworden op: 7 maart 2004, 1:09
    unknown unknown

Bericht door cat »

127.0.0.1 is het ip-adres van je lokale pc.

Staat in de regel erboven "<!-- ZoneLabs Privacy Insertion --> "?

Vermoedelijk is het van je firewall Zonealarm.

Voor de zekerheid zou ik je pc eens scannen op spyware en virussen. OM uit te sluiten dat het niet iets anders is. Je kunt het doen met ad-aware en spybot search & destroy en een online virusscan.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik weet niet precies wat het is, maar het lijkt erop alsof je een of ander content-filter hebt geinstalleerd. Die stuurt bepaalde aanvragen door naar een proces dat op jouw eigen PC zou moeten draaien. En wel op poort 3002.

Kijk anders even met het netstat-commando (via de commandline) of er op die poort iets luistert. Vervolgens kun je uitzoeken welke service dat zou kunnen zijn en of dat kwaad kan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

aaaaaaaaah dan weet ik het (denk ik) of ZoneAlarm of Spyblocker (die blokkeerd inderdaad scripts) of Spywareblaster. Eén van de drie maar dat hoef ik dan verder niet te weten. :mrgreen:

Bedankt!
Plaats reactie