Standaardbrowser in één gebruikersprofiel

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Berend Jansen
Berichten: 272
Lid geworden op: 1 september 2004, 15:36
Locatie: Assen
    unknown unknown

Standaardbrowser in één gebruikersprofiel

Bericht door Berend Jansen »

Op mijn pc heb ik drie Windows-gebruikersprofielen. Is het mogelijk om Firefox voor elk profiel afzonderlijk wel of niet als standaardbrowser in te stellen? M'n vrouw en dochter willen namelijk (vraag me niet waarom...) IE als standaard houden, terwijl ik Firefox prefereer.
Sport ontwikkelt het lichaam, maar vernauwt de geest.
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Standaardbrowser in één gebruikersprofiel

Bericht door moZes »

Berend Jansen schreef: Is het mogelijk om Firefox voor elk profiel afzonderlijk wel of niet als standaardbrowser in te stellen?
Kijk eens op :
http://support.microsoft.com/default.as ... -us;299853
als je tenminste XP gebruikt.
Gebruikersavatar
djiezusfriek
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 september 2004, 15:23
Locatie: Weert
    unknown unknown

Re: Standaardbrowser in één gebruikersprofiel

Bericht door djiezusfriek »

moZes schreef:Kijk eens op :
http://support.microsoft.com/default.as ... -us;299853
als je tenminste XP gebruikt.
:shock: Ik wens je veel suc6! Dit moet toch simpeler kunnen?? Hier moet je wel erg deeply deep deep into XP :?
En dat beloofd over het algemeen niet veel goeds :twisted:
Met vriendelijke groet,

Rolf Simons
www.spreadfirefox.nl
Gebruikersavatar
Berend Jansen
Berichten: 272
Lid geworden op: 1 september 2004, 15:36
Locatie: Assen
    unknown unknown

Bericht door Berend Jansen »

Dat ga ik dus niet doen. En met Thunderbird zijn de dames dik tevreden. Het gaat mij alleen om het instellen van Firefox als standaardbrowser in één gebruikersprofiel in XP.
Sport ontwikkelt het lichaam, maar vernauwt de geest.
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

bij mijn weten gaat dat niet.
Overtuig ze gewoon, IE is vele slechter
Installleer eventueel het IE gabaseerd thema, dan zijn ze misschien al tevredener
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
Berend Jansen
Berichten: 272
Lid geworden op: 1 september 2004, 15:36
Locatie: Assen
    unknown unknown

Bericht door Berend Jansen »

En waar vind ik dit thema? In ieder geval niet op http://texturizer.net/firefox/themes/
Sport ontwikkelt het lichaam, maar vernauwt de geest.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Berend Jansen schreef:En waar vind ik dit thema?
Kijk eens op FirefoxIE. Daar wordt niet alleen het thema aangepast, maar ook enkele extensies. Op die manier probeert men IE zoveel mogelijk te benaderen (wat goed lukt volgens mij).

Ik vind deze methode wel wat te ver gaan. Voor mij was het in het begin ook moeilijk om mijn huisgenoten te overtuigen, maar nu stellen ze er zich zelfs geen vragen meer bij. Je moet hen gewoon het nut doen inzien van tabbed browsing, handige extensies, etc. Dat kost wel wat meer moeite natuurlijk...

En anders laat je hen de kosten maar eens betalen om een hardeschijf te herstellen nadat die volstaat met virussen en adware. ;-)
henk55
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 september 2004, 7:57
Locatie: Zaanstad
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door henk55 »

Firefox en IE allebei gebruiken is toch net zoiets al je voordeur met de beste sloten afsluiten terwijl je de achterdeur open laat staan?
Groet, Henk
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

henk55 schreef:Firefox en IE allebei gebruiken is toch net zoiets al je voordeur met de beste sloten afsluiten terwijl je de achterdeur open laat staan?
Groet, Henk
Gelukkig kun je tegenwoordig op Windows XP ook Servicepack 2 installeren, waardoor de Internet Explorer een stuk veiliger wordt.

De mooie extra mogelijkheden van Mozilla krijg je er niet bij, maar het scheelt in elk geval een hoop spyware, dialers, popups en andere ongein. En als de dames dat prefereren dan moeten ze dat zelf maar weten. De een komt nu eenmaal sneller tot inzicht dan de ander. En er zijn nog veel mensen die niets anders willen proberen zolang het op de huidige manier goed gaat.

En als het eens een keer fout gaat dan hopen ze dat iemand ze wel weer uit de penarie zal helpen. Maar mocht dat gebeuren, dan hoop ik dat diegene wel direct Firefox op de PC installeert om herhaling te voorkomen...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie