Wachtwoord-manager werkt niet !

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Getfoxed
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 september 2004, 8:07
    unknown unknown

Wachtwoord-manager werkt niet !

Bericht door Getfoxed »

Heb kort geleden Firefox/0.9 (Nederlandse versie) geïnstalleerd; gebruik Windows XP.
Als ik inlog op een beveilgde pagina wordt de gevraagde pagina wel geladen, maar verschijnt er geen schermpje waarin je gebruiksnaams en wachtwoord kunt invullen. Dus kan ik niet op het beveiligde gedeelte terechtkomen. Dit werkt allemaal wel goed met IE. Het vreemde is als ik een Engelstallige versie van Firofox installeer het ook goed werkt. Ik vermoed dat er iets is met de instelling van de wachtwoord-manager. Bij de engelstallige versie kan ik een hoofdwachtwoord opslaan; dit blijkt niet mogelijk bij de Nederlandstallige versie.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Wachtwoord-manager werkt niet !

Bericht door ByteWarrior »

Getfoxed schreef:Bij de engelstallige versie kan ik een hoofdwachtwoord opslaan; dit blijkt niet mogelijk bij de Nederlandstallige versie.
Er zijn de laatste tijd al enkele problemen gemeld over de vertaling. Blijkbaar zitten er enkele fouten in, waardoor sommige zaken (authenticatie bv) niet meer werken.

Voorlopig zal je nog moeten kiezen voor de Engelstalige versie als je deze functionaliteit mist. Het spreekt voor zich dat er hard gewerkt wordt om deze fouten in de vertaling op te lossen...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Wachtwoord-manager werkt niet !

Bericht door nirwana »

Getfoxed schreef:Heb kort geleden Firefox/0.9 (Nederlandse versie) geïnstalleerd; gebruik Windows XP.
Als ik inlog op een beveilgde pagina wordt de gevraagde pagina wel geladen, maar verschijnt er geen schermpje waarin je gebruiksnaams en wachtwoord kunt invullen. Dus kan ik niet op het beveiligde gedeelte terechtkomen. Dit werkt allemaal wel goed met IE. Het vreemde is als ik een Engelstallige versie van Firofox installeer het ook goed werkt. Ik vermoed dat er iets is met de instelling van de wachtwoord-manager. Bij de engelstallige versie kan ik een hoofdwachtwoord opslaan; dit blijkt niet mogelijk bij de Nederlandstallige versie.
Dit probleem kan te maken hebben met de recent toegevoegde NTLM-authenticatie. Zie http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=1095 voor meer info hierover en wat je er mogelijk aan kunt doen.

Verder sluit ik me bij ByteWarrior aan: de Nederlandse versie kan soms vage problemen vertonen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gast
    unknown unknown

Wachtwoord-manager werkt niet !

Bericht door Gast »

Ik begrijp van Nirwana dat ik uit de lijst onder "about:config" de regel 'network.automatic-ntlm-auth.allow-proxies' op "false" moet zetten. Probleem is echter dat ik die regel niet aantref onder "about:config". Hoe zet ik deze regel er wel in ?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Wachtwoord-manager werkt niet !

Bericht door ByteWarrior »

Anonymous schreef:Ik begrijp van Nirwana dat ik uit de lijst onder "about:config" de regel 'network.automatic-ntlm-auth.allow-proxies' op "false" moet zetten. Probleem is echter dat ik die regel niet aantref onder "about:config". Hoe zet ik deze regel er wel in ?
Je typt about:config. Daarna klik je rechts (ergens in het venster met de opties). Dan kies je "New >> Boolean". Geef dan de naam op. Daarna kan je "false" intikken
Gebruikersavatar
Getfoxed
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 september 2004, 8:07
    unknown unknown

Re: Wachtwoord-manager werkt niet !

Bericht door Getfoxed »

Dank ByteWarrior; regel heb ik kunnen invoegen. Helaas verschijnt - in beide posities: true/false - het schermpje met gebruiksnaam/wachtwacht nog steeds niet. Is het wellicht nuttig als ik mijn about:config-lijst hier plaats ?
Plaats reactie