Hoe houd je je bladwijzers overzichtelijk ?
-
-
Misschien handig als een moderator dit even in een apart draadje zet...wouterskurtt schreef:gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid:
hoe hou je je 100 bladwijzers eigenljik overzichtelijk ?
Ik heb het onderverdeeld in mappen die op categorie staan.
In elk van die mappen zitten dan weer submappen (en indien nodig, daar ook weer submappen in).
Bijvoorbeeld:
Hoofdmap:
Software
met daarin de volgende submappen:
- Freeware
Hardware (met links naar drivers of info)
Multimedia
Games
Grafisch
Etc...
- Forums
Nieuws
Blogs
Wetenschap
Etc...
-
ander idee wat beter bevalt...
maak op http://www.favos.nl/ een eigen site aan met al je bladwijzers en je ben ze nooit meer kwijt!
zijn ook ander sites waar je een eigen gratis startpagina kan maken en het voordeel is je kan al je bladwijzers in een keer importeren.......voila...heel makkelijk te maken hoor!
liefs sabine en 11tal !
maak op http://www.favos.nl/ een eigen site aan met al je bladwijzers en je ben ze nooit meer kwijt!
zijn ook ander sites waar je een eigen gratis startpagina kan maken en het voordeel is je kan al je bladwijzers in een keer importeren.......voila...heel makkelijk te maken hoor!
liefs sabine en 11tal !
ja hoor.......
heb je haar ook weer....
kijk ook eens op onze website.....
By tatchycka at 2007-08-08
heb je haar ook weer....
kijk ook eens op onze website.....
By tatchycka at 2007-08-08
-
- Moderator
-
-
Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar del.icio.us.
Samen met de extensie is het ideaal!
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/3615
Even een bookmark aanmaken gaat heel eenvoudig:
Thuis en op mijn werk dezelfde 'bookmarks'.
Als ik op mijn werk er één aanmaak kan ik hem 's avonds op mijn thuis PC gebruiken.
Maar goed, smaken verschillen... (gelukkig maar).
Samen met de extensie is het ideaal!
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/3615
Even een bookmark aanmaken gaat heel eenvoudig:
Thuis en op mijn werk dezelfde 'bookmarks'.
Als ik op mijn werk er één aanmaak kan ik hem 's avonds op mijn thuis PC gebruiken.
Maar goed, smaken verschillen... (gelukkig maar).
..::SEE YOU SOON (cysoon)::..
cysoon @ blog
Jezus is Heer @ blog
cysoon @ hyves
cysoon @ del.icio.us
cysoon @ blog
Jezus is Heer @ blog
cysoon @ hyves
cysoon @ del.icio.us
-
Wanneer je er maar 60 hebt, dan is het inderdaad niet zo zinnig om allerlei mappen aan te makenTwiggertje schreef:ik heb maar 1 submap zelf aangemaakt met als naam 'about' en daar zitten dan de bladwijzers about config/plugins enzz in, de rest is gewoon op alfabet gesorteerd maar heb ook maar zo'n 60 bladwijzers. Heb er geen moeite mee.
Voor backup doe ik ze eens in de zoveel tijd uplaoden naar m'n webruimte bij provider, dan kan ik er buitenshuis ook bij.
Een oudere versie online wordt dan bookmarks.html.old, vervolgens bookmarks.html.older en dan de oudste versie bookmarks.html.oldest
Ik wil niet afhankelijk zijn van een externe dienst zoals del.icio.us
-
wouterskurtt, ik ben benieuwd naar jouw reactie op voorgaande voorstellen. Zoals je ziet heeft iedereen een voor hem/haar werkende oplossing gevonden.
Belangrijkste is, hoe denk jij aan een indeling om iets makkelijk terug te vinden? Gebruik je trouwens wel eens de zijbalk (menu Beeld>Werkbalken>Bladwijzerwerkbalk)?
Belangrijkste is, hoe denk jij aan een indeling om iets makkelijk terug te vinden? Gebruik je trouwens wel eens de zijbalk (menu Beeld>Werkbalken>Bladwijzerwerkbalk)?
-
-
-
Re: Hoe houd je je bladwijzers overzichtelijk ?
Een nuttige functie van Firefox 3 zijn "labels".
Het idee erachter is dat bladwijzers soms in verschillende categorieën vallen. Maak je dan een kopie van zo'n bladwijzer in verschillende mappen of kies je er maar 1 uit?
Met de labels maak je een bladwijzer en hangt daar een aantal labels aan die de verschillende categorieën weergeven.
Door nu in de URL-balk die labels in te tikken krijg je een aantal adressen die met de keuze overeen komen.
Zie ook dit artikel.
Het idee erachter is dat bladwijzers soms in verschillende categorieën vallen. Maak je dan een kopie van zo'n bladwijzer in verschillende mappen of kies je er maar 1 uit?
Met de labels maak je een bladwijzer en hangt daar een aantal labels aan die de verschillende categorieën weergeven.
Door nu in de URL-balk die labels in te tikken krijg je een aantal adressen die met de keuze overeen komen.
Zie ook dit artikel.
Windows; Firefox; Thunderbird
-
Waarom een bijna 2 en een half jaar oud topic omhoog halen? En labels zijn nou ook niet bepaald te laatste toevoeging aan FF.
¿ʇı̣ əsnqɐ ʇ,uɐɔ noʎ ɟı̣ əpoɔı̣un sı̣ pooɓ ʇɐɥʍ
-
Neem me a.u.b. niet kwalijk, het zal nooit meer gebeuren, sorry en zo.
Punt is dat in Sage dit onderwerp opdook en zonder op de datum van het vorige bericht te letten heb ik erop gereageerd.
Bedankt voor de vriendelijke terechtwijzing.
Punt is dat in Sage dit onderwerp opdook en zonder op de datum van het vorige bericht te letten heb ik erop gereageerd.
Bedankt voor de vriendelijke terechtwijzing.
Windows; Firefox; Thunderbird
-
- Beheerder
Dit onderwerp is gesloten. Het wordt vervolgd in http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... =2&t=19682
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu