Uitschakelen knipperlichten en reklamevliegtuigjes

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Alpertti
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 december 2003, 15:44
    unknown unknown

Uitschakelen knipperlichten en reklamevliegtuigjes

Bericht door Alpertti »

Dat lijkt me nu de prikkel over de drempel van Firebird getrokken te worden: de afwezigheid -naast pop up- van blinking en marquees.
Uit de engelse handleiding raak ik niet wijs. Wie geeft een recept voor nederlandse XP dat tot neerhalen van reklamevliegtuigen leidt?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Dit geheimpje zit verstopt in het userChrome.css bestand in je Mozilla-profiel. Zie http://texturizer.net/firebird/archive/ ... #lay_blink voor aanwijzingen hoe die uit te schakelen:

Blink uitschakelen:
/* Put an end to <blink> tags! */
blink {
text-decoration: none !important;
}
Weg met marquee:
/* Stop those <marquee> tags! */
marquee {
-moz-binding : none !important;
display : block;
height : auto !important;
}
Je gebruikt XP ? Dan staat er als het goed is in C:\documents and Settings\xxxxx\application Data\phoenix\Profiles\default\xxxxx.slt\chrome al een voorbeeld userChrome-example.css bestand.

Uiteraard moet je voor de xxxxx jouw eigen gebruikersnaam invullen. En voor die .slt staat een of andere code die volgens mij overal weer anders is (om je profiel te beschermen). Ook kan die Documents and Settings-map zich op een andere schijf bevinden (afhankelijk van waar jouw Windows-map zich bevindt).
Hernoem dat bestand eens naar userChrome.css en voeg bovenstaande waarden eraan toe. Misschien moet je eventueel Mozilla Firebird nog herstarten voordat je van deze bewegende dingen af bent, maar dat heb je er vast wel voor over...

Ik hoop dat ik het zo voldoende duidelijk heb uitgelegd. En als je nog vragen hebt, dan hoor ik ze graag...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie