opslaan wachtwoord

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Verbena
    unknown unknown

opslaan wachtwoord

Bericht door Verbena »

Bij het overnemen van gegevens uit Explorer is niet mijn wachtwoord op GOOP meegenomen. Er bestaat kennelijk ook geen mogelijkheid het wachtwooord toe te voegen. Daarnaast wordt het wachtwoordvenster ook niet weergegeven zodat inloggen niet (meer) mogelijk is. Hoe los ik dit op?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Met wachtwoordvenster bedoel je waarschijnlijk het dialoogvenster dat verschijnt als je op een nieuwe site wilt inloggen?
Als dit het geval is, vind ik het raar dat je dan niet in zou kunnen loggen. Probeer in dat geval eens om oude cookies van de website weg te gooien en het dan nog een keer te proberen. Normaal inloggen moet dan wel mogelijk zijn, maar het opslaan van wachtwoorden waarschijnlijk.

Weet je verder ook zeker of het wachtwoord niet in de lijst met wachtwoorden staat: Tools > Options > Privacy > Saved Password (of Gereedschappen > Voorkeuren> Privacy > Opgeslagen wachtwoorden oid).

Krijg je bij andere sites nog wel de optie om je wachtwoorden op te slaan of niet. Als ook dat niet meer werkt en je in je voorkeuren bij privacy hebt aangegeven dat wachtwoorden opgeslagen moeten worden dan werkt alleen een nieuw profiel nog maar (of je moet een aantal rare extensies gebruiken).
Daarvoor moet je via Start > Uitvoeren eerst naar de Firefox map bladeren en firefox.exe selecteren. Daarna moet je achter de " -p typen en op OK klikken (er moet wel een spatie tussen).
Als je dit doet moet je wel eerst je gegevens overzetten om weer normaal te surfen. Het beste is dus eerst even iets duidelijker uit te leggen wat er aan de hand is.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: opslaan wachtwoord

Bericht door nirwana »

Verbena schreef:Bij het overnemen van gegevens uit Explorer is niet mijn wachtwoord op GOOP meegenomen. Er bestaat kennelijk ook geen mogelijkheid het wachtwooord toe te voegen. Daarnaast wordt het wachtwoordvenster ook niet weergegeven zodat inloggen niet (meer) mogelijk is. Hoe los ik dit op?
Even voor de leken onder ons: wat is GOOP ? Ik neem aan dat dit een website is ? Kun je een adres van die website plaatsen zodat we mogelijk kunnen bekijken hoe die site werkt en waarin de fout kan zitten ?
Want het is wel wat vreemd dat je niet meer gevraagd wordt om in te loggen.

Wachtwoorden kunnen niet overgenomen worden omdat deze in principe niet leesbaar zijn (behalve voor de browser zelf).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Verbena
    unknown unknown

wachtwoord

Bericht door Verbena »

Beste Martijn,

Bedankt voor je reactie. Goop is een verkoopsite http://www.qoop.nl/.

Ik hoop dat je een antwoord weet voor dit probleem. want ik vind firefox een handige browser.

Als je op de site van Goop op inloggen drukt komt er een klein inlogscherm waarin je gebruikersnaam en wachtwoord moet worden ingevuld. Dit scherm verschijnt nu niet. Alleen de mededeling dat de gebruikersnaam niet oereenkomt met het wachtwoord en het verzoek het opnieuw te proberen.Dat laatste is geen optei omdat het nlogscherm noooit verschijnt.

Alvast bedankt en groeten Jos.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik neem aan dat je de Nederlandse versie van Firefox gebruikt? Daarin is het inloggen op deze manier op een of andere manier niet mogelijk.
Als je het wel wilt laten werken zul je een Engelse versie van 0.10.1 moeten gebruiken. Te downloaden vanaf http://www.mozilla.org/products/firefox/
Verbena
    unknown unknown

opslaan wachtwoord

Bericht door Verbena »

Beste Gert Paul,

Bedankt voor je reactie. Wel jammer dat het via de Nederlandse versie kennelijk niet lukt. Zal dus de Engelse versie proberen.

Bedankt en groeten,
Jos
Plaats reactie