Lettertype ?

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Rien
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 juni 2004, 14:37
    unknown unknown

Lettertype ?

Bericht door Rien »

Zoals de titel al doet vermoeden...

Vroeg ik me af of je de lettertypen kan veranderen in je adresbalk, maar ook in de rest (file, edit,view, enz...) en evt. de tekst onder de ikonen :?:
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Lettertype ?

Bericht door ByteWarrior »

Rien schreef:Zoals de titel al doet vermoeden...

Vroeg ik me af of je de lettertypen kan veranderen in je adresbalk, maar ook in de rest (file, edit,view, enz...) en evt. de tekst onder de ikonen :?:
Volgens mij hangt dit af van het besturingssysteem dat je gebruikt. In Windows kan je dit instellen in het configuratiescherm. Let wel: het lettertype verandert dan bij alle programma's!
Rien
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 juni 2004, 14:37
    unknown unknown

Re: Lettertype ?

Bericht door Rien »

ByteWarrior schreef:
Rien schreef:Zoals de titel al doet vermoeden...

Vroeg ik me af of je de lettertypen kan veranderen in je adresbalk, maar ook in de rest (file, edit,view, enz...) en evt. de tekst onder de ikonen :?:
Volgens mij hangt dit af van het besturingssysteem dat je gebruikt. In Windows kan je dit instellen in het configuratiescherm. Let wel: het lettertype verandert dan bij alle programma's!
Dus niet alleen in FF, jammer leek me wel leuk om daar eens mee te experimenteren... :lol:
Laatst gewijzigd door Rien op 5 oktober 2004, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Je kunt iig wel de grootte van de tekst aanpassen, dus waarom niet het lettertype?

Probeer eens zoiets:

Code: Selecteer alles

* { font: 10pt Tahoma }
in UserChrome.css te zetten of Chromedit

Ik zal eens verder zoeken of er meer te vinden is. Verder zijn er ook specifieke classes/id's waarvan je de tekst eigenschappen kunt aanpassen.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

De vorige code verandert alle tekst (incusief de opties) in een groter lettertype. De onderstaande code doet dat alleen bij de menubar en de werkbalken:

Code: Selecteer alles

menupopup > *, toolbar, menubar > menu{
  font: 10pt Tahoma !important;
}
Ook deze code moet weer in UserChrome.css
Plaats reactie